Στη μνήμη του Ove

Η Toyota επιστρέφει στην Ευρώπη με... θλιμμένη διάθεση μετά τον πρόσφατο θάνατο του Ove Andersson
- 20 Ιουνίου 2008 15:19
Ο Σουηδός, ο οποίος ήταν ο πρώτος Επικεφαλής Ομάδας της Panasonic Toyota Racing και η κινητήρια δύναμη πίσω από τις επιτυχίες της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, σκοτώθηκε σε ατύχημα κατά τη διάρκεια ενός ιστορικού ράλι στη Νότια Αφρική, την περασμένη εβδομάδα. Ήταν 70 ετών.
Σε ένδειξη πένθους, και τα δύο TF108 θα φέρουν μαύρη κορδέλα γύρω από το πλαίσιο, ενώ η σχεδίαση του γκαράζ της ομάδας θα περιλαμβάνει επίσης το μαύρο χρώμα. Ένα βιβλίο συλλυπητηρίων, που θα δοθεί στην οικογένεια του Ove, θα υπάρχει στο τροχόσπιτο της ομάδας για να υπογράψουν όλο το προσωπικό της F1 και εκπρόσωποι των media.
Όπως είναι φυσικό, η ομάδα στοχεύει σε ένα ισχυρό αποτέλεσμα σε ένδειξη φόρου τιμής για έναν άνδρα του οποίου το πάθος για το μηχανοκίνητο αθλητισμό έχει εμπνεύσει πολλούς. Μετά το καλύτερο αποτέλεσμα μέχρι στιγμής της Panasonic Toyota Racing τη φετινή σεζόν, με τον Timo να τερματίζει τέταρτος και τον Jarno στην έκτη θέση στον Καναδά, υπάρχουν αεροδυναμικές τροποποιήσεις για τον αγώνα του Σαββατοκύριακου.
Αυτές δοκιμάστηκαν με επιτυχία την περασμένη εβδομάδα στη Βαρκελώνη, και ο στόχος για το Γαλλικό Grand Prix είναι η αύξηση των 17 βαθμών που έχουν ήδη συγκεντρωθεί τη φετινή σεζόν.
Jarno Trulli (Αυτοκίνητο 11)
”
Το Magny–Cours είναι μία συναρπαστική πίστα. Έχει πολλά γρήγορα σικέιν τα οποία μου αρέσουν, αλλά και μερικές αργές και μέτριες σε ταχύτητα στροφές, κάνοντάς την μία ενδιαφέρουσα και απαιτητική πίστα. Μου αρέσει να έρχομαι στη Γαλλία και νιώθω σαν στο σπίτι μου εκεί. Οι Γάλλοι οπαδοί με υποστηρίζουν πάντα και ελπίζω να μπορέσουμε να τους δείξουμε πραγματικά πόσο ανταγωνιστικό είναι το αυτοκίνητο μας κερδίζοντας πάλι βαθμούς.
Ειδικότερα, θέλουμε να πετύχουμε ένα ισχυρό αποτέλεσμα αυτό το Σαββατοκύριακο, σαν φόρο τιμής στον Ove, επειδή χωρίς αυτόν, δεν είμαι σίγουρος κατά πόσον η Toyota θα αγωνιζόταν τώρα στη Formula 1. Αυτός βοήθησε να χτιστεί το εργοστάσιο εξ αρχής τότε, την εποχή ενασχόλησης με τα ράλι, και να γίνει αυτό που είναι τώρα: μία πραγματική εγκατάσταση F1 με δυνατότητα να κατασκευάζει αυτοκίνητα που κερδίζουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Αγαπούσε τους αγώνες και το πάθος του ήταν να βλέπει την Toyota να θριαμβεύει, ελπίζω λοιπόν να μπορέσουμε να πετύχουμε κάτι που να αρμόζει στην περίσταση το Σαββατοκύριακο
“.
Timo Glock (Αυτοκίνητο 12)
”
Για μένα, το Magny–Cours δεν είναι μία ιδιαίτερα ξεχωριστή πίστα: είναι καλή και ενέχει αρκετές προκλήσεις αλλά σίγουρα δεν είναι από τις αγαπημένες μου. Ήταν θαυμάσιο που τερμάτισα τέταρτος στον Καναδά, κυρίως επειδή ήρθε σαν ανταμοιβή της σκληρής προσπάθειας όλων στην ομάδα φέτος. Ήξερα ότι είχαμε τις δυνατότητες να φέρουμε ένα καλό αποτέλεσμα, αλλά το θέμα ήταν να πάνε όλα καλά – και αυτό συνέβη στον Καναδά. Παλιότερα δεν απείχα πολύ από τέτοια αποτελέσματα αλλά οι συνθήκες δε μου το επέτρεψαν.
Τώρα που έχω κερδίσει τους πρώτους βαθμούς μου για την ομάδα, ανυπομονώ να κερδίσω περισσότερους στο άμεσο μέλλον. Πιστεύω ότι το αυτοκίνητό μας θα είναι λογικά ανταγωνιστικό στο Magny–Cours και κάναμε μία καλή δοκιμή στη Βαρκελώνη την περασμένη εβδομάδα, επομένως είμαστε καλά προετοιμασμένοι. Ξέρω ότι η ομάδα αυτή τη στιγμή είναι σοκαρισμένη από το ατύχημα του Ove Andersson, επομένως θα ήταν καλό να φέρουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Προσωπικά δεν δούλευα με τον Ove αλλά έχω ακούσει πολλά γι’ αυτόν και οι ειδήσεις ήταν λυπηρές
“.
Pascal Vasselon – Ανώτερος Γενικός Διευθυντής Πλαισίου
”
Εμφανώς είναι μία στιγμή θλίψης για την ομάδα, και είμαστε όλοι σοκαρισμένοι εξ αιτίας αυτού που συνέβη στον Ove. Το γεγονός θα αποτελέσει πρόσθετο κίνητρο για να αγωνιστούμε αυτό το Σαββατοκύριακο. Μετά τον Καναδά, ασφαλώς είμαστε αισιόδοξοι για τον προσεχή αγώνα και ελπίζουμε να τερματίσουμε σε βαθμολογούμενη θέση. Μου αρέσει το Magny-Cours. Είναι πραγματικά καλό αγωνιστικό σιρκουί, επειδή δεν υπάρχουν περισπασμοί και έξτρα πίεση. Τα πάντα περιστρέφονται γύρω από αγωνιστικά θέματα.
Επίσης, βρισκόμαστε σε ένα πολύ Γαλλικό τμήμα της σεζόν μετά τους Γαλλόφωνους αγώνες στο Μονακό και το Μόντρεαλ, και πρέπει να πω ότι το εκτιμώ. Από τεχνικής απόψεως, επιστρέφουμε στην πίστα με μέτριες απαιτήσεις. Δεν υπάρχουν ειδικά θέματα και η αεροδυναμική πίεση θα είναι μέτρια-υψηλή. Είναι μία πίστα με υψηλή πρόσφυση και δεν έχει πολλές ανωμαλίες, άρα μπορείς να μεγιστοποιήσεις το σετάρισμα της ανάρτησης για αεροδυναμική απόδοση. Κύρια μέριμνα εκεί είναι να φροντίσεις να τα πας καλά σε μερικά κερμπ
“.