Τα καλύτερα του 2008

Τα καλύτερα του 2008
alfamitomikri

Το AUTO 24 παρουσιάζει τα σημαντικότερα νέα μοντέλα στις δημοφιλέστερες κατηγορίες αυτοκινήτων

Το 2008 έφερε μια πλειάδα σημαντικών μοντέλων που απευθύνονται σε όλα τα βαλάντια και τις κοινωνικές τάξεις. Όμως, θα ήταν άδικο αν δεν κάναμε ειδική μνεία σε δύο κατηγορίες. Γιατί υπάρχει λόγος, σοβαρός.



Κατ΄ αρχήν, αυτή των SUV. Εκεί όπου οι Γάλλοι πάτησαν .. πόδι με τα «αδελφάκια» Citroen C- Crosser και Peugeot 4007 (εξελίχθηκαν και κατασκευάσθηκαν σε συνεργασία με την Mitsubishi και το δικό της SUV, το Outlander). Παράλληλα με τους Γάλλους, η VW «κατέβηκε» στην δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων ελευθέρου χρόνου με το Tiguan. Ενώ η «αδελφή» Audi, μετά το πολυτελές Q7, διαθέτει πλέον στην γκάμα της και το (επίσης μεσαίο) Q5. Και βεβαίως να μην ξεχνάμε την ολοκαίνουργια Mercedes GLK, που αποτελεί βασικό ανταγωνιστή για τα Audi Q5 και BMW X3.



Μια δεύτερη κατηγορία που παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον και σε ότι αφορά την Ευρώπη αναμένεται να έχει αύξηση πωλήσεων, είναι αυτή των μικρών οχημάτων πόλης. Κλασικοί εκπρόσωποι αυτής της κατηγορίας τα Fiat 500 , Renault Twingo, Ford Fiesta, Alfa Romeo Mito, Hyundai i10 και άλλα.



Τώρα αν θέλαμε να αναφερθούμε και σε κάποιες μάρκες, που διακρίθηκαν αυτή την χρονιά, τότε η VW είναι σαφώς αυτή που κέρδισε τις εντυπώσεις. Και όχι άδικα. Αφού μετά το Tiguan, έκλεισε την χρονιά με το λανσάρισμα του ολοκαίνουργιου Scirocco, αλλά κυρίως και με το Golf της 6ης γενιάς.




Fiat 500 & 500 Abarth








Το νέο 500, εκτός από μανιφέστο της “νέας Fiat”, είναι ένα μοντέλο που εκπροσωπεί όλες τις επιδιώξεις και τους στόχους της νέας προσέγγισης και στρατηγικής της μάρκας, που θέλει να βλέπει το αυτοκίνητο από μια διαφορετική οπτική γωνία. Ακριβώς 50 χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης έκδοσης του μοντέλου, το οποίο αποτέλεσε ένα σύμβολο για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία το νέο 500σαράκι διατίθεται σε αρκετές εκδόσεις από πλευράς εξοπλισμού, και με τρεις διαφορετικούς κινητήρες, με τρεις κινητήρες (1.2 – 69 ίπποι, 1.4 – 100 ίπποι και 1.3 Multijet – 75 ίπποι με DPF. Στα σημαντικά στοιχεία για το 500σαράκι και η έκδοση Abarth με κινητήρα τούρμπο 1.4 λ. και 135 ίππους.




Alfa Romeo Mito








Στο τέλος του 2008 η ιταλική φίρμα λανσάρισε το ολοκαίνουργιο καύχημα της γκάμας της, την Mito. Ένα τρίθυρο μοντέλο, που ανήκει στην κατηγορία των super mini. Η φινέτσα, οι κινητήρες με τους οποίους εφοδιάζεται και η συμπεριφορά του στο δρόμο το φέρνουν σαν βασικό ανταγωνιστή τόσο των Mini (Cooper και CooperS) όσο και του επίσης ολοκαίνουργιου VW Scirocco. Η Mito εφοδιάζεται με κινητήρες βενζίνης 1.4 λ. με 95 και 155 ίππους. Ο δεύτερος είναι ο γνωστός T-Jet (turbo). Ακόμη υπάρχει και ατμοσφαιρική έκδοση στα 1.6 λ. με 120 ίππους




Audi A4








Με σαφώς πιο σπορ και επιθετικό σχεδιασμό, το νέο Α4 εφοδιάζεται στην βασική του έκδοση με κινητήρα 1.8 λ. τούρμπο με 120 ή 160 άλογα και η τιμή των 120 ίππων είναι στα 28.100 ευρώ. Στο εσωτερικό οι χώροι είναι άφθονοι με την πολυτέλεια να μην λείπει και να ισχυροποιεί ακόμη περισσότερο την ήδη ενισχυμένη εικόνα του νέου Α4. Οι άνθρωποι της Audi έδωσαν πολύ μεγάλο βάρος στην ασφάλεια των επιβατών, με τις ζώνες ασφαλείας και τους αερόσακους να είναι αποτελεσματικότεροι. Το A4 διατίθεται και σε έκδοση Quattro ενώ από πλευράς κινητήρα η πιο δυνατή έκδοση είναι η 3.2 λ. με 265 ίππους.




BMW σειρά 1 Cabrio








Η baby BMW διατίθεται από το 2008 και σε ανοικτή έκδοση. Στόχος; Τι άλλο πέρα από το να αντιμετωπίσει τον ισχυρό ανταγωνισμό της Audi (με το καμπριολέ Α3). Πρόκειται για ένα μικρομεσαίο τετραθέσιο μοντέλο με υφασμάτινη οροφή, υψηλό κύρος και πλούσιο εξοπλισμό. Επίσης είναι το μοναδικό στην κατηγορία του αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς. Η ανοικτή σειρά 1 της BMW εφοδιάζεται με κινητήρες 2.0 λ. απόδοσης 143 και 170 ίππων και 3.0 λίτρων με 218 και 306 ίππους. Οι τιμές αρχίζουν από τα 37.800 €




Citroen C-Crosser








Σε συνεργασία με την «αδελφή» εταιρία Peugeot και την Mitsubishi (Outlander) η Citroen λανσάρισε τον περασμένο Ιανουάριο το πρώτο μοντέλο της στην δημοφιλή κατηγορία των SUV. Η δυναμική σχεδίαση του C – Crosser ενισχύεται από τις άριστες επιδόσεις στο δρόμο. Το δυνατό σημείο της Citroen ήταν πάντα το αμάξωμα. Το σύστημα μετάδοσης διαθέτει τρεις επιλογές: κίνηση στους τέσσερις τροχούς, κίνηση στους δύο τροχούς και μία επιλογή κλειδώματος του διαφορικού, η οποία ενδείκνυται σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Όλες οι επιλογές ρυθμίζονται από το χειριστήριο που βρίσκεται πίσω από το μοχλό των ταχυτήτων. Κινητήρες 2.2 λ. ντίζελ με 156 ίππους και 2.4 λ. βενζίνης με 170.




Ford Fiesta








Το νέο Ford Fiesta δείχνει ένα τολμηρό νέο πρόσωπο στον κόσμο. Τραπεζοειδής μάσκα, τραβηγμένοι προς τα πίσω προβολείς και σπορ πλούσιες επιφάνειες αποτελούν στοιχεία της νέας ταυτότητας της μάρκας Ford. Οι ολοκληρωμένες βελτιώσεις στο εσωτερικό δημιούργησαν ακόμα πιο ευχάριστο και φιλικό περιβάλλον για όλους τους επιβαίνοντες, ενώ παράλληλα εκφράζουν το νέο δυναμικό εξωτερικό στυλ. Ειδικότερα ο οδηγός ωφελείτε χάρη στη νέα σχεδίαση των οργάνων, που είναι πιο ευανάγνωστα και μαζί με όλα τα υπόλοιπα χειριστήρια, φωτίζονται τώρα σε κόκκινη απόχρωση. Οι δυνατοί κινητήρες και η πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο συμπληρώνουν την πολύ καλή εικόνα του νέου μοντέλου.




Hyundai i10








Το νέο i10, αποτελεί τον αντικαταστάτη του δημοφιλούς στην Ελλάδα Hyundai Atos. Εξωτερικά το «καλούπι» του θυμίζει τον προκάτοχό του όμως η εμφάνισή του είναι πλήρως ανανεωμένη. Σύγχρονο, με μεγάλα φωτιστικά σώματα και ευμεγέθεις μάσκα και προφυλακτήρες το μικρό της Hyundai φαίνεται ότι εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Εσωτερικά ο σχεδιασμός είναι επίσης νέος με χαρούμενους ανοιχτόχρωμους συνδυασμούς υφασμάτων, αναβαθμισμένα υλικά και ποιότητα συναρμογής ενώ και οι χώροι του μικρού μοντέλου παραμένουν άκρως ικανοποιητικοί. To i10 διατίθεται αρχικά με έναν κινητήρα βενζίνης 1.1lt απόδοσης 67 ίππων.




Lancia Delta








Η Lancia Delta είναι το πρώτο προϊόν της νέας φιλοσοφίας της φίρμας. Έχει έναν αυθεντικό και μοναδικό χαρακτήρα, που προκύπτει από το συνδυασμό δύο αξιών που είναι θεμελιώδεις για τη μάρκα: την αισθητική κομψότητα και την τολμηρή, καινοτόμο και δυναμική προσωπικότητα, προσωπικότητα που θα εμπνέει όλες τις πτυχές της προώθησης και γενικότερα της επικοινωνίας για το καινούριο μοντέλο.

Το πρώτο εντελώς καινούριο αυτοκίνητο στο δεύτερο αιώνα ζωής της Lancia (2006 και έπειτα) κάνει την εμφάνισή του έχοντας σαν όπλο του το ασύγκριτο design που ενισχύει την αποστολή της μάρκας για διαρκή καινοτομία. Στην βασική έκδοση ο κινητήρας είναι τούρμπο 1.4 λ. με 120 και 150 ίππους.




Mercedes GLK








Αντίπαλος των Rav4 της Toyota. Ναι, αλλά περισσότερο των BMW X3 και Audi Q5. Η σχεδίαση του εξωτερικού της νέας GLK διακρίνεται για τις έντονες γραμμές που επικρατούν στο χώρο ανάμεσα από τους δύο τονισμένους θόλους των τροχών. Όπως διακρίνεται επίσης για την χαρακτηριστική μάσκα και το σχεδόν κάθετο πίσω μέρος.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου αποτελεί συνέχεια της φιλοσοφίας σχεδίασης του εξωτερικού της GLK. Και εδώ, επικρατούν εκφραστικές ακμές και λείες επιφάνειες. Ένα ιδιαίτερα ευμεγέθες τμήμα διάκοσμου στην κεντρική κονσόλα – το ανώτερο τμήμα της οποίας είναι μαύρο – μεγαλώνει την αίσθηση ευρυχωρίας στο εσωτερικό, δημιουργώντας παράλληλα έντονες αντιθέσεις. Οι κινητήρες βενζίνης είναι 3.0 λ. με 231 ίππους και 3.5 λίτρων με 272 ίππους.




Mitsubishi Lancer Evolution








Τα λόγια είναι περιττά. Ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα που παρουσιάσθηκαν την χρονιά που μας πέρασε. Από πού να αρχίσει κάποιος και που να τελειώσει. Από την σπορτίβ εμφάνιση; Τον εξαιρετικό κινητήρα; Το εκρηκτικό ταμπεραμέντο στο δρόμο; Πράγματι όταν οδηγήσεις ένα τέτοιο … όπλο διαπιστώνεις πως τα λόγια είναι λίγα για να περιγράψουν με σαφήνεια αυτό το αυτοκίνητο. Κινητήρας τούρμπο 2.0 λ. με 295 άλογα, μόνιμη τετρακίνηση με τον οδηγό να επιλέγει το σετάρισμα αναλόγως των συνθηκών, τελική ταχύτητα στα 240 χλμ. /ώρα, επιτάχυνση 0-100χλμ./ ώρα σε μόλις 5,4’’. Το αυτοκίνητο διατίθεται και με ημιαυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.




Peugeot 4007








Η Peugeot πραγματοποίησε κι αυτή με την σειρά της την είσοδό της στην (δημοφιλή) κατηγορία των SUV (Sport Utility Vehicle). Το 4007 είναι πιστό στις αξίες της Peugeot: δυναμισμός, αισθητική και καινοτομία. Σχεδιασμένο στο Κέντρο Σχεδιασμού της Peugeot, το 4007 έχει εμπρός όψη αγωνιστική και αιλουροειδής, με μεγάλους προβολείς και εντυπωσιακή μετώπη, που σηματοδοτούν με την πρώτη ματιά ότι ανήκει στην Peugeot. Στο εσωτερικό του 4007 έχει επίσης δοθεί ιδιαίτερη προσοχή από τους σχεδιαστές της Peugeot. Με δυναμική και λειτουργική εμφάνιση, προτείνονται πολυάριθμες ρυθμίσεις και αποθηκευτικοί χώροι. Η επιλογή του υλικού του ταμπλό όπως και τα υλικά των επενδύσεων έχουν σχεδιαστεί για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κοινού.. Κινητήρες 2.2 λ. ντίζελ με 156 ίππους και 2.4 λ. βενζίνης με 170.




Renault Twingo








Αν και το όνομα έχει παραμείνει το ίδιο, πολλά έχουν αλλάξει τόσο σε επίπεδο διαστάσεων όσο και σε αυτό των κινητήρων, δίνοντας έτσι έναν διαφορετικό χαρακτήρα από εκείνον του μοντέλου της πρώτης γενιάς. Ο σχεδιασμός του εσωτερικού παρουσιάζει ιδιαιτερότητες, με τον πίνακα οργάνων τοποθετημένο στο κέντρο και μόνο το στροφόμετρο να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, ενώ τα ανοιχτόχρωμα υφάσματα που έχουν επιλεγεί, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός φωτεινού και ευχάριστου εσωτερικού. Το γαλλικό μοντέλο είναι διαθέσιμο με διάφορες… παραλλαγές του ίδιου κινητήρα, ενώ σημείο αναφοράς αποτελεί η τούρμπο εκδοχή του, που εξοπλίζει αποκλειστικά την έκδοση GT. Πρόκειται για τον νέο κινητήρα TCE (Turbo Control Efficiency) με 100 ίππους και 145 Nm ροπής.




Seat Ibiza








Οδηγήσαμε την πεντάθυρη έκδοση, οδηγήσαμε στην συνέχεια και την τρίθυρη και πιο σπορτίβ (άλλωστε την συνοδεύουν τα διακριτικά SC , sport – coupe δηλαδή), αλλά κάτι μας λείπει για να θεωρήσουμε πως το παζλ έχει συμπληρωθεί. Ποιο είναι αυτό; Οι κινητήρες TSi του γκρουπ VW που θα τους δούμε στο ισπανικό super mini στις αρχές του 2009. Προς το παρόν το Ibiza διατίθεται με μοτέρ 1.2 λ. , 1.4 λ. και 1.6 λ. με ιπποδυνάμεις 70, 85 και 105 άλογα αντίστοιχα. Καλή συμπεριφορά στο δρόμο, καλή ποιότητα, ικανοποιητικοί χώροι στα υπέρ του αυτοκινήτου




Skoda Superb








Κομψές γραμμές, έντονες επιφάνειες, όμορφα διαμορφωμένη εικόνα για το μοντέλο της Skoda που δημιουργεί ένα αίσθημα ελευθερίας και άπλετου χώρου. Ο «εργασιακός χώρος» του οδηγού στο Superb μοιάζει με πιλοτήριο. Ευρύχωρος, με καλή θέα και εργονομική ταξινόμηση των διακοπτών καθώς και ευανάγνωστο πίνακα ελέγχου, προσκαλεί τον οδηγό με την φιλικότητα του στη χρήση. Το Superb εφοδιάζεται με κινητήρα 1.8 λ. τούρμπο με 160 ίππους, ενώ στο τέλος της χρονιάς λανσαρίσθηκε και έκδοση 1.4 λ. TSi με 125 ίππους. Το Superb αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή στον τομέα τιμής – εξοπλισμού, αφού με 19.790 ευρώ μπορείς κάποιος να αγοράσει ένα μοντέλο της μεσαίας – μεγάλης κατηγορίας, με πλούσιο εξοπλισμό.




VW Tiguan








Το Tiguan εισάγει νέα ήθη στη κατηγορία των SUV γενικώς, ακόμη και των μεγαλύτερων και πιο ειδικών, όντας το πρώτο με δύο προφυλακτήρες, έναν πιο ογκώδη και επιβλητικό με γωνία προσέγγισης σε εμπόδια 18 μοίρες, και έναν μικρότερο, πιο ειδικό για χρήση εκτός δρόμου, με γωνία προσέγγισης 28 μοιρών. Το εσωτερικό είναι εν πολλοί δανεισμένο από το Golf Plus. Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.4 λίτρων που κινεί το Tiguan προέρχεται από το Golf και αποδίδει 150 ίππους ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Υπάρχουν επίσης και δύο δίλιτρες εκδόσεις βενζινοκινητήρων με 170 και 200 PS.




VW Golf








Τα καλά νέα τα … φύλαγε για το τέλος της χρονιάς η VW με την παρουσίαση του Golf της 6ης γενιάς. Ένα αυτοκίνητο που έχει γίνει θρύλος και συνάμα σημείο αναφοράς στην μικρομεσαία κατηγορία. Η έκτη γενιά του Golf έρχεται να επαναπροσδιορίσει το επίπεδο ασφάλειας, ποιότητας και άνεσης των αυτοκίνητων της κατηγορίας παραμένοντας σημείο αναφοράς. Το νέο Golf διατίθεται ήδη στην αγορά με τιμές από 15.250 € για την έκδοση των 85 ίππων και από 17.750 € για τις πιο ενδιαφέρουσες των 122 ίππων

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα