Το νέο Nissan LEAF είναι εδώ για να αλλάξει την καθημερινότητά μας

Το νέο Nissan LEAF είναι εδώ για να αλλάξει την καθημερινότητά μας

Πώς το νέο μοντέλο της Nissan θα σου 'λύσει' τα χέρια.

Οταν κινείσαι αθόρυβα και με τέτοια αεροδυναμική που ούτε… φύλλο δεν κουνιέται στο πέρασμά σου, τότε είναι βέβαιο ότι οδηγείς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μάλιστα LEAF (φύλλο).

Έχοντας στη καθημερινότητά σου ένα τέτοιο μοντέλο, το μόνο βέβαιο είναι ότι απαλλάσσεσαι από πολλές σκοτούρες. Και ειδικά αν είσαι οικογενειάρχης, που έχεις και πολλά να σε απασχολούν, το μόνο που θέλεις είναι να μην φορτώνεσαι με περισσότερο άγχος.

Παράδειγμα πρώτο. Με το συχνό μποτιλιάρισμα που συμβαίνει στην πόλη, το LEAF, στο σταμάτα ξεκίνα, σου αφαιρεί τη χρήση του φρένου. Απλά χρησιμοποιείς το πεντάλ του γκαζιού, και για να φρενάρεις, χάρη στο σύστημα e-Pedal. Και με τον τρόπο αυτό, κερδίζεις ενέργεια, η οποία μετατρέπεται από κινητική κατά το φρενάρισμα, σε θερμική που αποθηκεύεται στην μπαταρία και σε ηλεκτρική που τη χρησιμοποιείς κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Κατά συνέπεια, αυξάνεις συνεχώς την αυτονομία κίνησης, κι έχει αποδειχθεί ότι στην πόλη αγγίζει τα 389 χιλιόμετρα, ενώ ειδικά αν επιλέξεις την έκδοση +e με την μπαταρία των 62KWh (217PS), η αυτονομία αυτοκινήτου φτάνει τα 528 χιλιόμετρα (σύμφωνα με τις μετρήσεις WLTP)!

Πάντως εγώ, που κάνω κατά μέσο όρο 60 χλμ. καθημερινά στην πόλη, μπορεί να το φορτίζω κάθε πέντε μέρες.

Παράδειγμα δεύτερο. Όταν χρειάζομαι να κινηθώ σβέλτα, που κι αυτό μου συμβαίνει ορισμένες φορές, για να αποφύγω κάτι ή να προσπεράσω, με ένα ισχυρό μοτέρ απόδοσης 160 kW, που ισοδυναμούν με 217PS και κυρίως με τα 340 Nm ροπής, διαθέσιμα με το που πατήσω το γκάζι, τότε μη με είδατε, με 6,9 δευτ. επιτάχυνσης (στην έκδοση +e). Βέβαια, δεν το κάνω συχνά, διότι επιδιώκω να οδηγώ ήρεμα και πολιτισμένα, όπως ήρεμα και αθόρυβα κινείται το Nissan LEAF, διότι, μη ξεχνάμε, δεν έχει θερμικό κινητήρα που παράγει θόρυβο, αλλά ηλεκτρικό μοτέρ.

Παράδειγμα τρίτο αποφυγής άγχους. Το Nissan LEAF εφοδιάζεται και με ProPILOT. Μανούλα για την οδήγηση είτε στην πόλη, είτε τον αυτοκινητόδρομο. Χωρίς να ταλαιπωρείσαι, προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με το πώς κινείται το προπορευόμενο, σε κρατάει στη λωρίδα σου, διατηρεί τα φρένα όταν σταματά το αυτοκίνητο που είναι μπροστά και τα οποία απελευθερώνει αυτόματα όταν ξεκινήσει. Μόνο όταν το προπορευόμενο αυτοκίνητο σταματήσει για πάνω από 3 δευτερόλεπτα, τότε πρέπει απλά να πατήσεις το γκάζι για να τεθεί ξανά σε λειτουργία το ProPILOT. Μη τα θέλουμε κι όλα να τα κάνει το LEAF, Ας κάνουμε κι εμείς κάτι, μέχρι να έρθει η πλήρως αυτόνομη οδήγηση που θα μπαίνεις στο αυτοκίνητο και θα… κάθεσαι, όπως έλεγε και ο Φωτόπουλος σε μια ελληνική ταινία.

Παράδειγμα τέταρτο κι επίσης σημαντικό. Παρκάρισμα. Εδώ το Nissan LEAF δεν σου εξασφαλίζει ότι θα βρεις εύκολα θέση να παρκάρεις, αλλά όταν τη βρεις θέτεις σε λειτουργία το ProPILOT Park, και χωρίς να πατάς γκάζι – φρένο, ούτε να χρησιμοποιείς τα χέρια στο τιμόνι, κάνει όλες τις κινήσεις μόνο του και μάλιστα όταν σταματήσει, ενεργοποιεί και το χειρόφρενο.

Παράδειγμα πέμπτο, όντας οικογενειάρχης με ανάγκες. Το Nissan LEAF είναι ένα πραγματικό 5θυρο, 5θέσιο αυτοκίνητο, με μεγάλους χώρους στην καμπίνα και 435 λίτρα διαθέσιμου όγκου στο πορτ-μπαγκάζ. Αρα, μπορείς να φορτώσεις τις απαραίτητες αποσκευές για ένα ταξίδι, τώρα το καλοκαίρι για τις διακοπές, ή για ένα τριήμερο.

Κι επειδή αναφέρθηκα στο ταξίδι, ένα ακόμα παράδειγμα αποφυγής άγχους για τη φόρτιση, είναι ότι στους αυτοκινητοδρόμους τα ΣΕΑ και η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου διαθέτουν ταχυφορτιστές, όπου σε 35 λεπτά μπορείς να γεμίσεις στο 80%, ώστε να φθάσεις στον προορισμό σου. Μια στάση για ξεκούραση, οπωσδήποτε θα την έκανες.

Τα παραδείγματα που σε απαλλάσσουν από πολλές σκοτούρες, οδηγώντας το Nissan LEAF, είναι πολλά.

The new Nissan LEAF: the world's best-selling zero-emissions electric vehicle now most advanced and accessible on the planet The new Nissan LEAF: the world's best-selling zero-emissions electric vehicle now most advanced and accessible on the planet

Θα σταθώ σε λίγα ακόμα. Τώρα που υπάρχουν τα κρατικά κίνητρα, όσον αφορά στην αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η τιμή κτήσης του Nissan LEAF γίνεται πολύ ανταγωνιστική σε σχέση με την αγορά ενός συμβατικού, καθώς ξεκινάει από τις 27.500. Αλλά και κατά τη χρήση, τα έξοδα μειώνονται. Δεν έχει τέλη ταξινόμησης, ούτε επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας (μηδενικούς ρύπους), η συντήρηση είναι μια φορά το χρόνο για την κατάσταση της μπαταρίας, έλεγχο ή αντικατάσταση του φίλτρου αέρα καμπίνας, τακάκια, υγρά φρένων και ψυκτικού υγρού του ηλεκτροκινητήρα, ενώ υπολογίζεις σοβαρά και το κόστος ρεύματος. Για κάθε 100 χιλιόμετρα, είναι περίπου 2 ευρώ, όταν με ένα βενζινοκίνητο θέλεις τουλάχιστον 15 ευρώ για την ίδια απόσταση.

Nissan LEAF. Η σύγχρονη πρόταση για κάθε οικογενειάρχη.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα