Το brand του Λιονέλ Μέσι είναι το 30% της Μπαρτσελόνα

Το brand του Λιονέλ Μέσι είναι το 30% της Μπαρτσελόνα
Οικονομικοί αναλυτές έχουν καταλήξει πως ο Μέσι είναι υπεύθυνος για το 20 με 30 τοις εκατό των τελευταίων εσόδων της Μπαρτσελόνα. @2021 Joan Monfort/Associated Press

Το 2017 η Μπαρτσελόνα είχε δώσει στον Λιονέλ Μέσι το μεγαλύτερο συμβόλαιο στην ιστορία των σπορ. Τα νούμερα αποδεικνύουν πως ο Αργεντινός επέστρεψε στους 'μπλαουγκράνα' μεγαλύτερο ποσό.

Η ισπανική εφημερίδα Mundo Deportivo αποκάλυψε την Κυριακή 31/1 το ποσό που έδωσε η Μπαρτσελόνα στον Λιονέλ Μέσι, το 2017 για να τον πείσει να μείνει στην Καταλονία για άλλα τέσσερα χρόνια. Ήταν 555.237.619 ευρώ. Δηλαδή, 138.808.655 ευρώ τη σεζόν. Κάθε δευτερόλεπτο που περνάει ο Αργεντινός ‘βγάζει’ περισσότερα από 4 ευρώ. Όλο αυτό δεν κάνει τον Μέσι μόνο τον πιο ακριβοπληρωμένο ποδοσφαιριστή, αλλά τον πιο ακριβοπληρωμένο αθλητή στην ιστορία των σπορ.

Fact: μετά την αποκάλυψη, η Μπαρτσελόνα προέβη σε διάψευση και ενημέρωσε πως θα κινηθεί νομικά εναντίον του μέσου.

Το Athletic Interest έκρινε ότι θα είχε ένα νόημα να εξηγήσει πώς ο Μέσι έφτασε σε αυτήν την αμοιβή, όπως και πόσα χρήματα δίνει στους ‘μπλαουγκράνα’ η παρουσία του στο ‘Camp Nou’ -έμμεσα και άμεσα. Δηλαδή, από τις πωλήσεις της φανέλας, αυτές των εισιτηρίων και τους σπόνσορες.

Όπως αναφέρθηκε, η Μπαρτσελόνα ήταν το ποδοσφαιρικό club που είχε τα μεγαλύτερα εισοδήματα το 2020 εξ όσων υπάρχουν στη γη (με περισσότερα από 715.100.000 ευρώ για κέρδη και τη δεύτερη Ρεάλ να έχει 714.900.000 ευρώ). Αυτά προέρχονται από τα έσοδα των ημερών των αγώνων (η πώληση των προϊόντων που έχουν το logo της έδωσαν 60.000.000 ευρώ τη σεζόν 2018-19, τα εισιτήρια με τη φιλοξενία των VIP ‘πρόσφεραν’ 94.000.000 ευρώ -πωλούνται 900.000 μονά κάθε χρόνο, συν διαρκείας -μαζί με τις εισφορές των μελών φτάνουν το ποσό των 60 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως- και 150.000 πακέτα για τους VIP), τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τους σπόνσορες.

✎ Η εταιρία που δίνει τα περισσότερα λεφτά για να συνεργάζεται με τους ‘μπλαουγκράνα’ είναι η Rakuten. Μετά τα 55.000.000 ευρώ το χρόνο -για τέσσερα χρόνια- του 2017, το τελευταίο deal ήταν μονοετές για 30 εκατομμύρια. Ο λόγος ήταν το ερωτηματικό δίπλα στο αν θα μείνει στην ομάδα ο Μέσι, μετά το τέλος του συμβολαίου του.

✎ Ο δεύτερη μεγαλύτερος σπόνσορας, η Beko είχε υπογράψει τριετές συμβόλαιο για 57.000.000 ευρώ που λήγει το προσεχές καλοκαίρι. Κάποια νεότερα δεν υπάρχουν, αφού η εταιρία δεν ξέρει πού θα καταλήξει ο Αργεντινός και για αυτό αρνείται να προσφέρει κάτι περισσότερο από μονοετή επέκταση.

Γενικά, οι σπόνσορες της Μπαρτσελόνα προφανώς και διατίθενται να δώσουν κάτι παραπάνω, προκειμένου να εξασφαλίσουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν το πρόσωπο του Μέσι στις διαφημιστικές καμπάνιες. Και ουδείς θέλει να ρισκάρει τυχόν επένδυση που δεν θα αφορά τον πρωταγωνιστή της ιστορίας.

Fact: σε αυτά που δίνει η ‘Μπάρσα’ σε κάθε χορηγό είναι η επιλογή να υπάρχει στη διαφημιστική καμπάνια το πρόσωπο του Μέσι ή κάποιου άλλου. Η πρώτη επιλογή κοστίζει +50%, από τη δεύτερη.

Οικονομικοί αναλυτές έχουν καταλήξει πως ο Μέσι είναι υπεύθυνος για το 20 με 30 τοις εκατό των τελευταίων εσόδων των ‘μπλαουγκράνα’. Και αυτός είναι ο λόγος που Ζοάν Λαπόρτα -πρώην πρόεδρος του οργανισμού και νυν υποψήφιος- είχε ομολογήσει πως “ο Μέσι μας δίνει περισσότερα από όσα ξοδεύουμε για εκείνον. Στα συμβόλαια με τους σπόνσορες που δεν τον περιλαμβάνουν, η τιμή είναι πολύ διαφορετική”. Σκεφτείτε τι θα γίνει όταν δεν θα είναι ο Μέσι στην ‘εικόνα’.

Fact: Όταν έφυγε ο Νεϊμάρ για την Παρί Σεν Ζερμέν (2017), η Μπαρτσελόνα έχασε τρεις σπόνσορες στη Βραζιλία, ενώ η Sony ενημέρωσε πως δεν θα συνεχίσει να είναι ο global sponsor.

Πόσο μεγάλο είναι το brand ‘Lionel Messi’

Ο τύπος που δεν απολαμβάνει να ‘γυρίζει’ διαφημιστικά (τα αποφεύγει) ή να κάνει πράγματα ειδικά για να ‘χτίσει’ το brand του, έχει brand και είναι τεράστιας αξίας. Ένα μεγάλο ρόλο έχει παίξει και το γεγονός ότι είναι ο αθλητής με τους δεύτερους περισσότερους ‘ακολούθους’ στο Instagram, μετά τον Κριστιάνο Ρονάλντο. Για κάθε post διαφημιστικού περιεχομένου, λαμβάνει το ποσό των 900.000 ευρώ. Το 2020 πήρε δια αυτής της οδού 37.490.000 ευρώ.

Δεν έχουν προκύψει στοιχεία σχετικά με το πόσες φανέλες πουλάει ο Μέσι κάθε χρόνο, αλλά η εταιρία που τις ‘φτιάχνει’ έχει πει πως ουδείς άλλος παίκτης του πλανήτη πουλάει περισσότερες. Όπως και ότι οι οκτώ από τις 10 φανέλες που πουλάει η ομάδα, έχουν το όνομα του. Είναι στο Νο1 της λίστας των ΗΠΑ, με τον -Αμερικανό- Κρίστιαν Πούλισιτς να είναι στο Νο2 και τον Ρονάλντο στο Νο3.

Τον περασμένο Αύγουστο ο superstar είχε στείλει στην ομάδα του το περιβόητο burofax με το οποίο ενημέρωνε ότι έπειτα από 20 χρόνια στο σύλλογο, θέλει να φύγει. Από τα πρώτα λεπτά της αποκάλυψης η συγκεκριμένη είδηση έγινε trend σε έναν τεράστιο αριθμό χωρών. Λίγες ημέρες αργότερα και ενώ κατέστη σαφές ότι δεν υπάρχει ρήτρα που να του επιτρέπει να φύγει ως ελεύθερος ανακοίνωσε πως τελικά θα μείνει εκεί όπου είναι, έως το τέλος της αγωνιστικής περιόδου. Η συνέχεια της ‘φάσης’ αφορούσε πρόταση μομφής κατά του προέδρου του οργανισμού, Τζουζέπ Μαρία Μπαρτομέου, την έξοδο του (μαζί με αυτήν των συνεργατών του), την προκήρυξη εκλογών για τις 7/3 και την ανακοίνωση ότι τα χρέη της ‘Μπάρσα’ έχουν ξεπεράσει το 1.000.000.000 ευρώ. Ρεπορτάζ ενημέρωναν πως δεν υπήρχαν χρήματα για να πληρωθούν οι παίκτες και ότι η ομάδα ήταν πια, στο χείλος της πτώχευσης.

Προφανώς και στο επίκεντρο της οικονομικής αδυναμίας τέθηκε το συμβόλαιο του έξι φορές νικητή του βραβείου ‘Ballon d’ Or’, ο οποίος ‘έκλεισε’ το 2020 ως ο πιο εμπορεύσιμος ποδοσφαιριστής του πλανήτη.

Σύμφωνα με το Forbes, εκ των 85.070.000 ευρώ που είχε ‘βγάλει’ σε εκείνο το έτος, τα 26.180.000 ήταν από σπόνσορες, με τη λίστα να περιλαμβάνει τους Adidas, Ooredoo (εταιρία τηλεπικοινωνιών του Κατάρ), Lay’s, Gatorade, Expo 2020 Dubai UAE (ήταν πρεσβευτής), Pepsi, Jacob & Co (βλ. ρολόγια), Budweiser, Mengniu (κορυφαία εταιρία γαλακτοκομικών της Κίνας), eFootball Pes 2020 (simulation video game), OrCam (ισραηλινή εταιρία οπτικών) και Messicirque (προϊόν συνεργασίας με το Cirque du Soleil και τη Rakuten).

Στις πιο πρόσφατες σχετικές δραστηριότητες ανήκει το Messi Store που άνοιξε στην ‘καρδιά’ της Βαρκελώνης, με την αδελφή του Μαρία Σολ και δημιουργική διευθυντή τη Τζίνι Χίλφινγκερ.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα