Θα απογειωθούν οι τιμές

??Ký??- ??? V?U ??1??UU ??OLYMPIC AIR ?ý E???? "??d?b
??Ký??- ??? V?U ??1??UU ??OLYMPIC AIR ?ý E???? "??d?b MOTIONTEAM

Συγκριτική μελέτη της Ένωσης Καταναλωτή Ποιότητα Ζωής, διαπίστωσε ότι η συγχώνευση της Olympic Air με την Aegean, θα βλάψει σοβαρά την τσέπη των επιβατών, καθώς θα δημιουργηθούν συνθήκες μονοπωλίου. Προειδοποιεί για εκτόξευση τιμών και εκπτώσεις στην ποιότητα

Η προτεινόμενη συγχώνευση της Olympic Air με την Aegean θα βάλει φωτιά στη τσέπη των επιβατών αφού η μονοπωλιακή κατάσταση θα κάνει τα αεροπορικά εισιτήρια στις πτήσεις εσωτερικού να απογειωθούν μέχρι και 40 ευρώ.

Αυτό δείχνει συγκριτική μελέτη της ΕΚΠΟΙΖΩ, η οποία θεωρεί ότι, αν πραγματοποιηθεί η συγχώνευση, θα υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις τιμών στο σύνολο των εσωτερικών προορισμών, ενώ το μέγεθος του νέου αερομεταφορέα θα αποθαρρύνει άλλες μικρότερες εταιρείες να εισέλθουν στην ελληνική αγορά.

Εκτός αυτού, η υποψήφια μονοπωλιακή αερογραμμή, θα έχει την ευχέρεια να παρέχει υπηρεσίες χαμηλότερης ποιότητας, χωρίς τον φόβο απώλειας πελατών και χωρίς κίνητρα βελτίωσής της.

Σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας της Ενωσης Καταναλωτή Ποιότητα Ζωής από 8 ευρώ μέχρι μέχρι 40 ευρώ θα ανέβουν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων εσωτερικού αν πραγματοποιηθεί η συγχώνευση της Ολυμπιακής και της Aegean.

Η αύξηση αφορά στις τιμές των μετ' επιστροφής αεροπορικών εισιτηρίων στις γραμμές Αθήνα-Κεφαλλονιά και Αθήνα-Λήμνος, όπου οι δύο εταιρίες ανταγωνιζόντουσαν το 2009, αλλά από το 2010 εξελίχθηκαν σε 'μονοπώλιο' της Ολυμπιακής.

Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ το 2009 το φτηνότερο εισιτήριο για Αθήνα - Κεφαλλονιά και επιστροφή ήταν 78 ευρώ ενώ το 2010 ήταν 96 ευρώ ( αύξηση 8 ευρώ). Το 2009 το φτηνότερο εισιτήριο σε "οικονομική" θέση, που επιτρέπει αλλαγή χωρίς χρέωση, για Αθήνα - Κεφαλλονιά και επιστροφή ήταν 256 ευρώ, ενώ το 2010 ήταν 296 ευρώ (αύξηση 40 ευρώ) ενώ ίδιες σημειώνεται ότι ήταν και οι τιμές των αντίστοιχων εισιτηρίων για Αθήνα - Λήμνο.

''Αυτό προκύπτει από μια συγκριτική μελέτη τιμών που έκανε η ΕΚΠΟΙΖΩ πριν και μετά την αναγγελία της συγχώνευσης των δύο μεγαλύτερων ελληνικών αερογραμμών, της Ολυμπιακής και της Aegean'' σημειώνει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής ενώ προσθέτει ότι τα στοιχεία για τις τιμές εισιτηρίων το 2009 δόθηκαν από την Aegean κατόπιν αιτήματος της ΕΚΠΟΙΖΩ ενώ η Ολυμπιακή δεν έχει ανταποκριθεί.

Σημειώνεται ακόμη ότι η Aegean είχε εγκαταλείψει τις αερογραμμές αυτές πριν την αναγγελία της συγχώνευσης και ότι στην τιμή συμπεριλαμβάνονται φόροι και χρέωση για απ'ευθείας αγορά μέσω της ιστοσελίδας των αεροπορικών εταιρειών και το "πιο φτηνό" εισιτήριο αναφέρεται σε αυτό των διαφόρων προσφορών (που είναι για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων και οι κρατήσεις πρέπει να γίνονται μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα από την αναγγελία τους). Το "πιο ακριβό" εισιτήριο αναφέρεται σε "full economy" που επιτρέπει αλλαγή ή ακύρωση χωρίς χρέωση, και αγορά οποιαδήποτε στιγμή.

"Η προτεινόμενη συγχώνευση θα δημιουργήσει μια μονοπωλιακή ή σχεδόν μονοπωλιακή αγορά εσωτερικής αερογραμμής, η οποία θα καθορίζει την τιμή των εισιτηρίων πολύ πιο πάνω απ' αυτή που θα επέβαλλε μια λογική τιμολόγηση στα πλαίσια υγιούς οικονομικού ανταγωνισμού", αναφέρει χαρακτηριστικά σε  ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι με αυτήν την έρευνα τεκμηριώνει τους φόβους των καταναλωτών, ότι η συγχώνευση αυτή θα λειτουργήσει εις βάρος τους και διερωτάται: ''αν σ'αυτήν την φάση, που η αρμόδια κοινοτική υπηρεσία μελετά εις βάθος το θέμα, παρουσιάζονται τόσο εμφανείς μονοπωλιακές πρακτικές, τι μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον αν η συγχώνευση εγκριθεί;''.

Τέλος, η ΕΚΠΟΙΖΩ κατέθεσε την έρευνα και τα συμπεράσματά της στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Εμπόδια στη συγχώνευση

SHARE:

24Media Network