Ανασφάλιστα Αυτοκίνητα: Ο γνωστός «πονοκέφαλος» στους ελληνικούς δρόμους

Ανασφάλιστα Αυτοκίνητα: Ο γνωστός «πονοκέφαλος» στους ελληνικούς δρόμους

Ένας μόνιμος «πονοκέφαλος» για την ασφαλιστική αγορά αλλά και τη κοινωνία συνολικά είναι τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Η έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης συναντάται και σε αυτό τον τομέα, παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα η ασφάλιση αστική ευθύνης οχημάτων είναι υποχρεωτική από το νόμο ακόμα και για οχήματα που βρίσκονται σε ακινησία.

Δηλαδή, ο μόνος λόγος για να μην είναι κανείς ασφαλισμένος είναι να έχει καταθέσει τις πινακίδες του οχήματος στην εφορία.

Το συνολικό πλήθος των ανασφάλιστων και το ποσοστό τους επί του συνόλου των οχημάτων στη χώρα εξαρτάται προφανώς από το σύνολο του στόλου, τις νέες ταξινομήσεις κλπ.

Συνδέεται, ωστόσο, και με τις οικονομικές συνθήκες και την ευρύτερη κατάσταση της κοινωνίας, όπως έχει παρατηρηθεί.

Για παράδειγμα, αισθητή ήταν η ποσοστιαία αύξηση ανασφάλιστων ΙΧ τα χρόνια της οικονομικής κρίσης στη χώρα. Στο ίδιο μοτίβο, τα ανασφάλιστα οχήματα αυξήθηκαν σε κάποιο βαθμό και με την έναρξη του πρώτου lockdown, απόρροια της πανδημίας.

Εν μέσω της πρωτόγνωρης, ομολογουμένως, συγκυρίας, της ανασφάλειας για το τι «μέλλει γενέσθαι» και σε συνδυασμό με την σχετική απαγόρευση κυκλοφορίας, μια πρώτη κίνηση για κάποιους ήταν να μην πληρώσουν – ανανεώσουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο τους.

Είτε γιατί το όχημα ήταν παρκαρισμένο, είτε διότι η χρήση του θα ήταν για λίγο (για δυο τετράγωνα ως το σούπερ – μάρκετ…).

Παρέμενε, ωστόσο, ανασφάλιστο με ότι κινδύνους συνεπάγονται!

Σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις της Επιτροπής Αυτοκινήτου της ΕΑΕΕ για το 2020, ο αριθμός ανασφάλιστων οχημάτων κυμάνθηκε στις 550.000 περίπου.

Έρχεται ο Big Brother για τους ανασφάλιστους

Και ενώ για πολλά χρόνια και διαφορετικούς λόγους οι διασταυρώσεις στοιχείων και οι επιτόπιοι έλεγχοι της Τροχαίας δεν ήταν ικανοί ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο, στις μέρες μας φαίνεται πως σφίγγει ο κλοιός για τους ανασφάλιστους.

Πρόσβαση σε φάκελο με πλήρη στοιχεία θα έχουν οι αρμόδιες αρχές ελέγχου οχημάτων με ψηφιακές υπηρεσίες διασυνδεδεμένες με πληροφοριακά συστήματα των φορέων του δημοσίου τομέα.

Συγκεκριμένα: με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), την Ελληνική Αστυνομία και το Επικουρικό Κεφαλαίο Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.

Μέσω του νέου ψηφιακού εργαλείου «Audit-Car» οι αρμόδιες αρχές θα μπορούν να έχουν γνώση της κατάστασης και σε μια σειρά άλλων σημαντικών θεμάτων για το “προφίλ” ενός οχήματος, γεγονός που θα βοηθήσει ώστε να υπάρξουν επιστολές ειδοποιητηρίων και προστίμων όπου απαιτείται.

Αντίστοιχα, με την εφαρμογή «myAuto» οι οδηγοί θα έχουν πλήρη εικόνα της κατάστασης τους με στοιχεία και στις δυο περιπτώσεις όπως:

-την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και τα λοιπά βασικά στοιχεία αυτής,

-την ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας,

–την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων,

-το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα,

-τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος,

-τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία,

-τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος και

-την ένταξή του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.

Τράκαρα με ανασφάλιστο όχημα

Η αλήθεια είναι πως προκαλεί μια αμηχανία το να εμπλακεί κανείς σε τροχαίο με ανασφάλιστο όχημα, ιδιαίτερα αν δεν διαφαίνεται και κάποια διάθεση συνεννόησης με τον άλλον οδηγό.

Αρχικά, το επίσημο χαρτί της αστυνομίας – τροχαίας είναι ένα από τα πιο σημαντικά έγγραφα που θα μας ζητηθεί όταν απαιτήσουμε αποζημίωση από την ασφαλιστική μας εταιρεία, οπότε θα πρέπει να αναζητήσουμε τη παρουσία της.

Πολύ σημαντική επίσης είναι και η παρουσία ανθρώπων της φροντίδας ατυχήματος από την ασφαλιστική που θα κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες (φωτογραφίες, ελέγχους) στο τόπο του συμβάντος. Στόχος να αποδείξουμε έμπρακτα τη δική μας εκδοχή και φυσικά το γεγονός ότι τρακάραμε με ανασφάλιστο όχημα.

Έπειτα, η επικοινωνία με τον ασφαλιστή μας είναι ιδιαίτερα σημαντική: Θα μας καθοδηγήσει σωστά, θα είναι σε συνεχή επαφή ή ακόμα μπορεί να έρθει και ο ίδιος στον τόπο του ατυχήματος για να προασπίσει καλύτερα τα δικά μας συμφέροντα.

Σε κάθε περίπτωση, είναι χρήσιμο να πούμε πως οι ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν στα πακέτα ασφάλισης αυτοκινήτου προαιρετική κάλυψη από ανασφάλιστο όχημα. Μέσω αυτής της κάλυψης η εταιρεία σας, αναλαμβάνει να σας αποζημιώσει για το ατύχημα με τον γρηγορότερο δυνατό τρόπο.

Από την άλλη πλευρά, ο άλλος τρόπος αποζημίωσης είναι μέσω του Επικουρικό Κεφαλαίου Ασφάλισης, ένα ταμείο που μετέχουν οι ασφαλιστικές, υπό την Εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος και σκοπός του, είναι η διασφάλιση της αποζημίωσης των ασφαλισμένων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα