Έφτασαν στην Ελλάδα μέσω TAP οι πρώτες ποσότητες αερίου από την Κασπία

Έφτασαν στην Ελλάδα μέσω TAP οι πρώτες ποσότητες αερίου από την Κασπία
Σωλήνες φυσικού αερίου shutterstock

Με την έναρξη των εμπορικών παραδόσεων, η Ελλάδα διαφοροποιεί περαιτέρω το μείγμα προμήθειάς της εισάγοντας ένα αέριο με ανταγωνιστική τιμή, γεγονός που αναμένεται σταδιακά να περάσει στους τελικούς καταναλωτές.

Ξεκίνησαν οι παραδόσεις φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Κασπίας Θάλασσας στην Ελλάδα, μέσω του αγωγού φυσικού αερίου TAP. Η ΔΕΠΑ διαπραγματεύτηκε με την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Shah Deniz II και στις 19 Σεπτεμβρίου 2013 υπέγραψε σύμβαση προμήθειας φυσικού αερίου 25ετούς διάρκειας.

Μέσω της υλοποίησης του αγωγού TAP και τη σύναψη σύμβασης της ΔΕΠΑ, η Ελλάδα σφραγίζει τη συμμετοχή της στο στρατηγικό εγχείρημα της ΕΕ για το άνοιγμα του Νοτίου Διαδρόμου φυσικού αερίου και την ενίσχυση της διαφοροποίησης πηγών και οδεύσεων της Ευρώπης.

Στο διάστημα που μεσολάβησε από την σύναψη της αρχικής συμφωνίας έως σήμερα, προετοιμάστηκε και ήδη πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη παράδοση Αζέρικου αερίου στους Έλληνες καταναλωτές.

Με την έναρξη των εμπορικών παραδόσεων, η Ελλάδα διαφοροποιεί περαιτέρω το μείγμα προμήθειάς της εισάγοντας ένα αέριο με ανταγωνιστική τιμή, με κυριότερους ωφελημένους τους τελικούς καταναλωτές.

Η έναρξη της τροφοδοσίας από τον αγωγό ΤΑΡ αποτελεί ορόσημο και για την ίδια τη ΔΕΠΑ. Είναι το επιστέγασμα των προσπαθειών επτά και πλέον χρόνων της εταιρείας για να φτάσει το φυσικό αέριο της Κασπίας στην Ελλάδα, προσφέροντας μια νέα μεγάλη πηγή εφοδιασμού, σε ιδιαίτερα μάλιστα, ανταγωνιστικές τιμές.

“Με το νέο αέριο από τον ΤΑΡ, η ΔΕΠΑ θα βελτιώσει ακόμα περισσότερο την εμπορική της θέση στην ελληνική αγορά και θα επιταχύνει το άνοιγμά της στις αγορές των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης. Ήδη έχουμε επεξεργαστεί τα εξειδικευμένα πακέτα που θα προσφέρουμε στους πελάτες μας” αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Ξιφαράς.

Εκτιμάται ότι το αέριο της Κασπίας θα αυξήσει τον ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά φέρνοντας περαιτέρω αποκλιμάκωση των τιμών, με βασικούς ωφελημένους τους τελικούς καταναλωτές, δηλαδή τις βιομηχανίες, τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις της χώρας, αλλά και την ελληνική οικονομία στο σύνολό της.

Ο ΤΑΡ αποτελεί το ευρωπαϊκό σκέλος του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, ενός έργου που προσφέρει δυναμικότητα για τη μεταφορά 10 δισ. κυβικών μέτρων το χρόνο νέων ποσοτήτων φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν προς πολλαπλές αγορές της Ευρώπης με διαδρομή που διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα.

Το σύστημα του αγωγού λειτουργεί με βάση διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα ποιότητας, υγείας, ασφάλειας και περιβαλλοντικής προστασίας, ενώ έχει σχεδιαστεί με τη δυνατότητα διπλασιασμού της δυναμικότητάς του.

Μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου που αποτυπώνουν τι περιλαμβάνει η κατασκευή του έργου:

  • Ο αγωγός ΤΑΡ διασχίζει την Ελλάδα (550 χλμ.), την Αλβανία (215χλμ.) και την Αδριατική Θάλασσα (105 χλμ.) και εξέρχεται στη στεριά στην Ιταλία.
  • Για τη δημιουργία του τοποθετήθηκαν περίπου 55.000 σωληναγωγοί, συνολικού βάρους 520.000 τόνων – από μέγιστο υψόμετρο 2.100 μέτρα στα βουνά της Αλβανίας ως μέγιστο βάθος 810 μέτρων στην Αδριατική Θάλασσα.
  • Η κατασκευάστρια κοινοπραξία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 3,9 δισ. δολλαρίων με δάνεια που προϋπέθεταν ικανοποίηση συγκεκριμένων προδιαγραφών για τις τοπικές κοινότητες και το περιβάλλον.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: bp (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα