Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

Διαβάζεται σε 6'
Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης
Από αριστερά προς δεξιά: κ. Luis Felipe de Oliveira, ACI World, κ. Παναγιώτης Σπυράτος, Γενικός Διευθυντής Επιχειρησιακών Λειτουργιών (COO) της Fraport Greece, κα Elena Avila, Amadeus.

Σε μια εποχή έντονου παγκόσμιου ανταγωνισμού και μεγάλων προκλήσεων, έχει ιδιαίτερη αξία οι υποδομές της χώρας μας να αναπτύσσονται συστηματικά και με σχέδιο, ξεχωρίζοντας σε διεθνή κλίμακα.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία», το οποίο τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μια διαρκώς ανοδική πορεία, ως απόρροια των έργων εκμοντερνισμού και ανάπτυξης που υλοποίησε η διαχειρίστρια εταιρεία Fraport Greece.

Μια σημαντική διεθνής βράβευση μετά από αξιολόγηση των ίδιων των ταξιδιωτών

Σε αυτό το πλαίσιο, η Fraport Greece διακρίθηκε στα διεθνή βραβεία «2022 Airport Service Quality (ASQ) Awards», με το αεροδρόμιο «Μακεδονία» να αναδεικνύεται ως ένα από τα κορυφαία αεροδρόμια στην Ευρώπη, στην κατηγορία των αερολιμένων που διαχειρίζονται 5 έως 15 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Πιο συγκεκριμένα, τα ASQ Awards είναι μέρος του παγκόσμιου προγράμματος αξιολόγησης αεροδρομίων του Airports Council International (ACI), παρουσιάζοντας, κάθε χρόνο, τα κορυφαία αεροδρόμια παγκοσμίως.

Από αριστερά προς δεξιά: κ. Antoine Rostworowski ACI World, κ. Παναγιώτης Σπυράτος, Γενικός Διευθυντής Επιχειρησιακών Λειτουργιών (COO), Fraport Greece, κα Μαρία Ζερβούδη, Airport Services & Customer Experience Manager, Fraport Greece, κ. Dimitri Coll, ACI World.

Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο που ξεχωρίζει τον συγκεκριμένο θεσμό είναι το γεγονός ότι τα κριτήρια της βράβευσης εδράζονται στην άμεση αξιολόγηση από τον επιβάτη, η οποία πραγματοποιείται την ημέρα του ταξιδιού, παρέχοντας μια πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα της ταξιδιωτικής εμπειρίας του.

Η συγκεκριμένη βράβευση, δηλαδή, βασίζεται αποκλειστικά στη γνώμη του ταξιδιώτη για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του αεροδρομίου, τη συναισθηματική του απόκριση στα διάφορα σημεία αλληλεπίδρασης, καθώς και τη συνολική αποτίμηση της παραμονής του στο οικοσύστημα του αεροδρομίου.

Η ιδιαίτερη αυτή διάκριση για το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία», καθώς και η υψηλή βαθμολογία του αεροδρομίου στους περισσότερους από 30 δείκτες αξιολόγησης που περιλαμβάνει το σχετικό ερωτηματολόγιο των ASQ Awards, πιστοποιεί έμπρακτα την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται στον αερολιμένα, ενώ αποτελεί και μέσο ενίσχυσης της διεθνούς προβολής, τόσο της ίδιας της πόλης, όσο και της Ελλάδας ευρύτερα.

Από Από αριστερά προς δεξιά: κα Μαρία Μοσχοβούδη, Quality Manager, Fraport Greece, κ. Παναγιώτης Σπυράτος, Γενικός Διευθυντής Επιχειρησιακών Λειτουργιών (COO), Fraport Greece, κα Μαρία Ζερβούδη, Airport Services & Customer Experience Manager, Fraport Greece, κ. Θάνος Μπουλασίκης, Market Research Supervisor, Fraport Greece.

Με αφορμή την εν λόγω βράβευση, ο κ. Παναγιώτης Σπυράτος, Γενικός Διευθυντής Επιχειρησιακών Λειτουργιών (COO) της Fraport Greece, δήλωσε: «Η βράβευση του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης «Μακεδονία», ως ένα από τα κορυφαία της Ευρώπης, στην κατηγορία του, κατόπιν αξιολόγησης των ίδιων των ταξιδιωτών, μας γεμίζει με χαρά και υπερηφάνεια, αποτελώντας ένα σημαντικό επίτευγμα, το οποίο πιστώνονται όλοι οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο. Ως Fraport Greece, δεν επαναπαυόμαστε, αλλά αντιθέτως δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να χτίζουμε πάνω σε αυτά τα πολύ θετικά αποτελέσματα, χαράζοντας στρατηγικές που θα ανταποκρίνονται στις ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες των επιβατών μας, είτε ταξιδεύουν για επαγγελματικούς είτε για προσωπικούς λόγους. Μέσα από τη διαρκή αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειριζόμαστε στοχεύουμε στην προσφορά μιας ασφαλούς και αξέχαστης ταξιδιωτικής εμπειρίας, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και στη στήριξη των τοπικών κοινωνιών.»

Αξιοσημείωτη αύξηση της επιβατικής κίνησης και επέκταση των δραστηριοτήτων του αερολιμένα

Σε αυτήν την κατεύθυνση, το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» αναπτύσσεται σταθερά διευρύνοντας τον κύκλο των δραστηριοτήτων του και αυξάνοντας σημαντικά την επιβατική του κίνηση.

Αναλυτικότερα, ο συνολικός αριθμός των επιβατών, κατά τη χρονική περίοδο (1/1 – 31/8/2023), ανήλθε στους 4.706.261 (+20,8% έναντι του 2022 και +0,7% έναντι του 2019).

Παράλληλα, ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν σε πτήσεις εσωτερικού έφτασε τις 1.489.231 (+20,1% έναντι του 2022 και +1,3% έναντι του 2019), ενώ ο αριθμός των επιβατών διεθνών πτήσεων στις 3.217.030 (+21,1% έναντι του 2022 και +0,5% έναντι του 2019), αντανακλώντας ξεκάθαρα τη δυναμική της αγοράς της Θεσσαλονίκης αλλά και την πλήρη κάλυψη του κενού που δημιούργησε η απουσία των αγορών της Ρωσίας, της Ουκρανίας και της Λευκορωσίας, που ήταν παρούσες το 2019. Πιο συγκεκριμένα, η σημαντική άνοδος της επιβατικής κίνησης από τις αγορές Ιταλίας, Αυστρίας, Ελβετίας, Ρουμανίας, Πολωνίας, Αγγλίας και Ουγγαρίας κατά το πρώτο 8μηνο του 2023, κάλυψε πλήρως την επιβατική κίνηση που έχασε το αεροδρόμιο ‘’Μακεδονία’’ λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Επίσης, το πρώτο 8μηνο του 2023 ξεκίνησαν νέα δρομολόγια από προϋπάρχουσες αλλά και νέες αεροπορικές εταιρίες, προς την Τιφλίδα (Aegean Group & Georgian Airways), το Βρότσλαβ (Sky Express), το Σάλτσμπουργκ (Eurowings), τα Τίρανα (Wizz Air), το Γκρατς (Smartwings) και τη Βρέμη (Sundair).

Παράλληλα, προστέθηκαν νέα δρομολόγια προς δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Κέρκυρα (Ryanair Group), η Βενετία (Aegean Group), η Κολωνία (Aegean Group), η Βιέννη (Smartwings) και το Όσλο (Norwegian), αλλά και η χώρα της Αλβανίας, η οποία δεν προϋπήρχε, ως προορισμός.

Κ. Γιώργος Βήλος, Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece

Μιλώντας για την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου κατά την τρέχουσα χρονιά, καθώς και για τη γενικότερη ανάπτυξη του αεροδρομίου, ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece ανέφερε τα εξής:

«Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, είναι ξεκάθαρο ότι η Θεσσαλονίκη ανέκαμψε πλήρως σε σχέση με το 2019 παρόλη την απουσία των αγορών της Ρωσίας. Η εξέλιξη αυτή καταδεικνύει την ελκυστικότητα της Θεσσαλονίκης ως μητροπολιτικού προορισμού 12μηνου, σε ένα ευρύ φάσμα διεθνών αγορών. Ωστόσο, δεν πρέπει να εφησυχάζουμε. Ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός μεταξύ των διαφόρων προορισμών, σε παγκόσμιο επίπεδο, επιβάλει – περισσότερο από ποτέ- άμεσες και συντονισμένες προσπάθειες από όλους τους φορείς που εμπλέκονται στην τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης που θα στοχεύουν στην αποτελεσματική προώθηση της πόλης και της ευρύτερης περιοχής στις αγορές του εξωτερικού.»

Ακολουθήστε το News24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα