Αλ. Εξάρχου – Ιντρακάτ: Η “ευκαιρία” της Άκτωρ και τα μελλοντικά σχέδια

Αλ. Εξάρχου – Ιντρακάτ: Η “ευκαιρία” της Άκτωρ και τα μελλοντικά σχέδια
Intrakat

Τα επόμενα βήματα έως την ολοκλήρωση του deal που καθιστά την Ιντρακάτ τη δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευαστική της χώρας. Το τίμημα και η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση του.

Το στόχο ανάδειξης στο δεύτερο μεγαλύτερο πόλο κατασκευών στη χώρα και σε μια εποχή «υπερθέρμανσης» της δραστηριότητας με νέα δημόσια και ιδιωτικά έργα επιτυγχάνει η Ιντρακάτ μετά τη συμφωνία εξαγοράς της Άκτωρ από τον όμιλο Ελλάκτωρ.

Ο διευθύνων σύμβουλος και ένας εκ των βασικών μετόχων, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου χαρακτήρισε χθες στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης «ευκαιρία» την παραπάνω συμφωνία, ως ένα ταχύτερο τρόπο μεγέθυνσης της Ιντρακάτ αλλά και επιχειρησιακής της αναβάθμισης με το στελεχιακό δυναμικό και την κατασκευαστική τεχνογνωσία της Άκτωρ.

Στα επόμενα βήματα μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας, είναι αφενός οι τυπικές εγκρίσεις των γενικών συνελεύσεων των μετόχων των δύο εταιρειών αλλά και η ουσιώδης έγκριση της συναλλαγής από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Έως τότε όπως τόνισε ο κ. Εξάρχου, οι δύο εταιρείες θα κινούνται ανεξάρτητα και ανταγωνιστικά, αν και υπάρχει επικοινωνία για την παρακολούθηση των δεδομένων της Άκτωρ.

Ο ίδιος ανάφερε πως η Ιντρακάτ δεν θα προβεί σε νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου για την εξυπηρέτηση της εξαγοράς, καθώς θα διαθέσει 57 εκατ. ευρώ (από τα διαθέσιμα κεφάλαια της ΑΜΚ του περασμένου Ιανουαρίου), συμπληρώνοντας με 43 εκατ.ευρώ δανεισμού (που έχει ήδη εξασφαλίσει) για το σκέλος του τιμήματος των 100 εκατ.ευρώ προς την Ελλάκτωρ.

Επίσης, το ποσό των 114 εκατ.ευρώ που περιλαμβάνεται στη συμφωνία των δύο πλευρών και αφορά σε ανάληψη δανεισμού και υποχρεώσεων της Άκτωρ από το νέο βασικό μέτοχο, και προβλέπεται να αποπληρωθεί τμηματικά σε 19 μήνες από τη στιγμή ολοκλήρωσης της συμφωνίας, ο κ. Εξάρχου εξήγησε πως θα αποπληρώνεται από τις ταμειακές ροές που θα παράγει η εξαγορασθείσα. Σημειώνεται ότι κατά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, θα υπογραφεί σύμβαση ενεχύρου μετοχών της ΑΚΤΩΡ που αντιστοιχούν σε ποσοστό 50% του συνολικώς καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου αυτής, σε εξασφάλιση της αποπληρωμής του ποσού των 114 εκ ευρώ, το οποίο θα αίρεται σταδιακά.

Ανάφερε επίσης πως ήδη η Ιντρακάτ ως αυτόνομη κατασκευαστική οντότητα έχει εξασφαλίσει θετικές ταμειακές ροές για τη προσεχή τριετία, έχοντας συνάψει (ή μένει να υπογράψει) έργα με υγιές περιθώριο κέρδους, ενώ επανέλαβε πως η Ιντρακάτ θα είναι break even στο τέλος του 2023. Ομοίως, εκτιμά ότι και η Άκτωρ έχει χτίσει υγιές ανεκτέλεστο έργων σε Ελλάδα και Ρουμανία, δίνοντας ορθολογικές εκπτώσεις και τη δυνατότητα αναπροσαρμογής κόστους, που θα προστατέψει την κερδοφορία της.

Προς το παρόν δεν έχει πάντως αποφασιστεί το ακριβές μοντέλο δραστηριοποίησης του κοινού πόλου, όπως για παράδειγμα η πλήρης απορρόφηση της Άκτωρ. Ωστόσο, ο ίδιος υπογράμμισε πως δεν θα υπάρξουν εργαζόμενοι «δύο ταχυτήτων», και πως θα εξετασθούν οι μισθοί των εργαζόμενων στην Άκτωρ σε δεύτερο χρόνο (σ.σ. Η Ιντρακάτ προχώρησε πρόσφατα σε μισθολογικές αυξήσεις της τάξης του 7%).

Ο κ. Εξάρχου ξεκαθάρισε επίσης πως ο τομέας Παραχωρήσεων – αν και ενδιαφέρει την Ιντρακάτ- παραμένει εκτός περιμέτρου συζητήσεων με τον όμιλο Ελλάκτωρ, καθώς και πως η Ιντρακάτ θα διεκδικήσει με την Brisa τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, καθώς και ότι δεν θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό για το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα