Ηλεκτρονικό εμπόριο: Αυξάνονται οι "έξυπνες θυρίδες"

e-shop
e-shop GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO

Βελτίωση των υπηρεσιών παράδοσης δεμάτων και παραγγελιών υπόσχονται οι νέες επενδύσεις στη δημιουργία θυρίδων. Ποιες επενδύσεις πραγματοποιούν οι ελληνικές επιχειρήσεις για να αναπτύξουν το "τελευταίο μίλι" προς τους καταναλωτές.

Η εκτόξευση της ζήτησης μέσα από ηλεκτρονικά κανάλια δημιουργεί την ανάγκη συμπληρωματικών υπηρεσιών, οπότε μετά τις εταιρείες ταχυμεταφορών και τις εταιρείες delivery, η νέα τάση αφορά στην εγκατάσταση «έξυπνων» θυρίδων για την ασφαλή παράδοση των παραγγελιών.

Ήδη, ένας στους τρεις Έλληνες (33%) δηλώνει θετικός στην παραλαβή των προϊόντων από αυτοματοποιημένες θυρίδες αν και σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis για λογαριασμό της ΕΕΤΤ, μόλις το 28% των Ελλήνων γνωρίζει τι είναι και πώς λειτουργούν οι «έξυπνες» θυρίδες, καθώς ως υπηρεσία εμφανίστηκε μόλις στο τέλος του 2021 στην Ελλάδα. Πάντως η εγκατάσταση και λειτουργία τους αποτελεί αίτημα των καταναλωτών, που δεν επιθυμούν να δεσμεύονται από το χρονοδιάγραμμα των εταιρειών ταχυδιανομής.

Την αρχή δημιουργίας των σχετικών δικτύων με smart lockers (έξυπνες θυρίδες) και αντίστοιχων επενδύσεων πραγματοποίησε πέρυσι η Skroutz, ακολουθώντας τα πρότυπα των μεγάλων marketplaces του εξωτερικού όπως η Amazon και η Alibaba. Από το αρχικό δίκτυο 20 σημείων- θυρίδων, πλέον τα Skroutz Point, ανέρχονται πλέον στα 200, εγκαταστημένα σε πρατήρια υγρών καυσίμων, εστιατόρια, καταστήματα ψιλικών, parking και άλλα κεντρικά σημεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Από την έναρξη της λειτουργίας τους το Νοέμβριο του 2021, τα Skroutz Points έχουν εξυπηρετήσει περισσότερες από 150.000 αποστολές, ενώ μόνο τον Ιούνιο εξυπηρετήθηκαν συνολικά περισσότερες από 32.000 αποστολές.

Η Skroutz ήταν η πρώτη που παρουσίασε στην Ελλάδα τα ‘Skroutz Point’ τον Νοέμβριο 2021, με τη δημιουργία ενός δικτύου εξυπηρέτησης 20 σημείων αυτόματης παραλαβής. Μέσα σε λίγους μήνες, κατάφερε να επεκταθεί σε περισσότερα από 200 σημεία, προκειμένου να απαντήσει στην ανάγκη των καταναλωτών να παραλαμβάνουν τις παραγγελίες τους με βάση το δικό τους πρόγραμμα μέσα στην ημέρα, σε ώρες προτίμησής τους. Με τη συγκεκριμένη υπηρεσία, η Skroutz προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν τις αγορές τους εντός 2 ημερών από τη στιγμή που το δέμα θα φτάσει στο locker, με ευέλικτες ώρες παραλαβής.

Οι επενδύσεις στις λεγόμενες «έξυπνες» θυρίδες αυξάνουν δε καθώς στην ανάπτυξη αντίστοιχων δικτύων προχωρούν εταιρείες, όπως η Courier Center, η ACS, η BoxNow και προσεχώς τα ΕΛΤΑ.

Ειδικότερα, πανελλαδικό δίκτυο με σημεία ACS Smartpoint Lockers δημιουργεί σταδιακά η ACS, σε Αττική και Θεσσαλονίκη, και με προοπτικές επέκτασης σε πόλεις όπως η Πάτρα, τα Γιάννενα, η Κρήτη, αλλά και σε όλη την Ελλάδα με πληθυσμιακά κριτήρια και με έμφαση στη συγκέντρωση online shoppers (πχ. φοιτητές). Συγκεκριμένα, με τα ACS Smartpoint Lockers, το συνεργαζόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα παρέχει στον πελάτη του τη δυνατότητα να παραλάβει την παραγγελία του οποιαδήποτε ώρα ή ημέρα επιθυμεί (24/7), εύκολα και γρήγορα, από το κοντινότερο ACS Smart Point, με τη χρήση ενός μοναδικού κωδικού (PIN) που έχει λάβει στο κινητό του.

Παράλληλα, ο πελάτης-παραλήπτης έχει τη δυνατότητα πληρωμής της ηλεκτρονικής παραγγελίας του και με αντικαταβολή στο POS του locker, χρησιμοποιώντας τραπεζική κάρτα (Visa, Mastercard).

Αντίστοιχα, η BOXNOW, εταιρεία που μετρά μόλις ένα χρόνο λειτουργίας και που παρέχει υπηρεσίες παράδοσης δεμάτων αποκλειστικά μέσα από θυρίδες, έχει ήδη εγκαταστήσει 750 lockers σε όλη την Ελλάδα υλοποιώντας μια επένδυση 10 εκατ. ευρώ. Πλέον σχεδιάζει ένα δίκτυο 1.200 αυτόματων μηχανημάτων παραλαβής δεμάτων μέχρι το τέλος του χρόνου σε όλη τη χώρα συμπεριλαμβανομένη και της Κρήτης . Στόχος είναι στο τέλος του 2022 να καλύπτει το 85% των καταναλωτών με μηνιαία ένταξη στο δίκτυο 120 green lockers το μήνα. Η υπηρεσία διατίθεται ήδη σε πάνω από 90 περιοχές της χώρας, καλύπτοντας την πλειονότητα των αστικών κέντρων όπως: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Τρίπολη, Χαλκίδα, Πύργος, Καλαμάτα, Άργος, Αγρίνιο, Λάρισα. Η εταιρεία προσφέρει παράδοση την επόμενη μέρα σε ηπειρωτική Ελλάδα και την ίδια μέρα στην Αττική. Το δέμα παραμένει στην θυρίδα μέχρι και 3 ημέρες από την παράδοσή του.

Επίσης η Courier Center, προχωρά σε νέες επενδύσεις για την εύκολη παράδοση – παραλαβή αντικειμένων. H Courier Center έχει εισάγει την υπηρεσία Clever Point, με την οποία ο παραλήπτης δεν χρειάζεται να περιμένει πότε θα έρθει το δέμα στον χώρο του, αλλά μπορεί να επιλέγει ένα Clever Point και να το παραλάβει όποτε τον εξυπηρετεί.

Τέλος τα ΕΛΤΑ, αναμένεται να παρουσιάσουν τα πρώτα smart lockers του δικτύου τους στην επικείμενη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Τα ψηφιακά καταστήματα 24ωρης λειτουργίας, θα αρχίσουν να τοποθετούνται σε καταστήματα των ΕΛΤΑ και σε άλλα πολυσύχναστα σημεία της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι σταδιακά να επεκταθούν και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, ούτως ώστε ο πελάτης να μπορεί να παραδίδει και να παραλαμβάνει την αλληλογραφία ή το δέμα του 24 ώρες το 24ώρο με την χρήση ενός ειδικού κωδικού που θα λαμβάνει μέσω της εφαρμογής στο smartphone του.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Skroutz
SHARE:

24Media Network