Κάπως έτσι μια εταιρεία μας γεμίζει ελπίδα για το μέλλον

Κάπως έτσι μια εταιρεία μας γεμίζει ελπίδα για το μέλλον

Μια έκθεση με τις «Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας» για το 2019 έκανε το μέλλον να μοιάζει πιο ελπιδοφόρο.

Μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες, που βιώνουμε, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν εταιρείες που οργανώνουν συντονισμένες δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας για να φροντίσουν τον Άνθρωπο, το Περιβάλλον, και τα Προϊόντα. Ανάμεσα σ΄ αυτές, έχω ξεχωρίσει την ΑΒ Βασιλόπουλος. Μια εταιρεία μεγάλη που «μιλάει» με πράξεις.

Πρωτοβουλίες που κάνουν, όντως, τη διαφορά και δίνουν στίγμα ελπίδας και κοινωνικής αισιοδοξίας, μέσα σε αυτό το κλίμα έντονης ανασφάλειας που βιώνουμε. Η ΑΒ Βασιλόπουλος στέκεται σταθερά και διαχρονικά στο πλευρό της ελληνικής κοινωνίας και στο ύψος των περιστάσεων. Νοιάζεται πραγματικά για τους εργαζομένους της, ενισχύει τις τοπικές κοινωνίες, αναδεικνύει τα ελληνικά προϊόντα, προστατεύει το περιβάλλον και εργάζεται με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Αυτό είναι, κατ’ εμέ, το ζητούμενο. Γιατί, ειδικά στο καθεστώς αυξημένου κινδύνου που βρισκόμαστε, σημασία έχει να κάνεις ουσιαστική διαφορά στις ζωές των ανθρώπων.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, η κορυφαία εταιρεία του κλάδου της με δίκτυο που αποτελείται από περισσότερα από 500 καταστήματα και από τους μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας με 14.500 εργαζομένους, απέδειξε για άλλη μια χρονιά από τι «στόφα» είναι φτιαγμένη. Ένα συμπέρασμα στο οποίο θα καταλήξει όποιος ξεφυλλίσει, διαδικτυακά πλέον, την πολυσέλιδη έκθεση «Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2019» που δημοσιοποίησε η ΑΒ. Ή όποιος πάρει μια γεύση μέσα από ένα βίντεο μόλις 39 δευτερολέπτων.

Σε αυτό, παρατηρείς μια διαδοχή νούμερων που προκαλούν αίσθηση, όπως τα 3,1 εκ. ευρώ δωρεών τροφίμων που προσέφερε εντός 2019 μέσα από τα προγράμματα της, τα 15,4 εκ. ευρώ παροχών στους εργαζομένους της, τα 3,5 εκ. συσκευασιών που ανακύκλωσε, την εκπαίδευση 8.000 μαθητών στην ανακύκλωση, το ποσοστό 90% που είναι οι Έλληνες τοπικοί παραγωγοί και τη δέσμευσή της έως το 2025 να περιορίσει κατά 50% την σπατάλη τροφίμων, αλλά και να μειώσει κατά 50% το πλαστικό που χρησιμοποιεί.

Αυτό που έχει σημασία, όμως, πέρα και πάνω από τα εντυπωσιακά νούμερα, είναι οι πράξεις φροντίδας με επίκεντρο τον Άνθρωπο: τους εργαζόμενους, τους πελάτες, τους προμηθευτές της, το σύνολο της κοινωνίας. Πράξεις φροντίδας που «γεννούν» οι πραγματικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών στις οποίες δραστηριοποιείται η ΑΒ.

Η φροντίδα για τους εργαζομένους

Η επένδυση 15,4 εκατ. ευρώ σε παροχές στους εργαζομένους της έρχεται να υποστηρίξει την ευρύτερη κουλτούρα φροντίδας των ανθρώπων της ΑΒ. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τη δημιουργία 379 νέων θέσεων εργασίας και 2.239 νέων προσλήψεων και των συνολικά 173.900 ωρών εκπαίδευσης, μέσα στο 2019.

Φαίνεται, λοιπόν, ότι η εταιρεία θέτει ως μία από τις βασικές της προτεραιότητες τους ανθρώπους της και την επιλογή της να προσφέρει ευκαιρίες εξέλιξης σε εργαζομένους με ιδέες και όραμα, να αναγνωρίζει και να επιβραβεύει την προσπάθειά που καταβάλουν καθημερινά για «να κάνουν τη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων», αλλά και να φροντίζει για την υγεία και την ευεξία τους.

Η φροντίδα για τις τοπικές κοινωνίες

Η στήριξη των τοπικών κοινωνιών ήταν και παραμένει ακρογωνιαίος λίθος στη στρατηγική εταιρικής υπευθυνότητας της ΑΒ. Κάτι που έρχεται να αποδειχθεί και με τα 3,1 εκατ. ευρώ που έχει προσφέρει σε δωρεές τροφίμων μέσα από τα προγράμματά της, το 2019. Συγκεκριμένα, μέσω 250 επιλεγμένων φορέων, η ΑΒ στήριξε 123.000 συνανθρώπους μας και παρείχε -μέσα από προγράμματα δωρεάς προϊόντων- πάνω από 868.000 γεύματα σε όλη την Ελλάδα. Για να είναι γεμάτο το τραπέζι κάθε ανθρώπου και να μην πάει χαμένη καμία μερίδα φαγητού.

Επιπλέον, μέσω του προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ, διάθεσε πάνω από 200.000 υγιεινά γεύματα σε μαθητές σχολείων με στόχο τόσο τη μείωση της επισιτιστικής ανασφάλειας των παιδιών αλλά και την προώθηση της υγιεινής διατροφής. Παράλληλα, έχει δημιουργήσει το πρωτοποριακό έκθεμα «Το ΑΒητάρι της διατροφής» στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο με στόχο τη βιωματική εκπαίδευση των παιδιών όσον αφορά την υγιεινή διατροφή και προσέφερε -μέσω της δράσης Free Fruit for Kids- 175.000 δωρεάν κεράσματα φρούτων (συνολικής αξίας 144.965 ευρώ) στα παιδιά ηλικίας έως 12 ετών που επισκέφθηκαν τα καταστήματά της.

www.dkartstudio.gr

Όσον αφορά τώρα την μακρόχρονη και ειλικρινή σχέση της εταιρείας με τους τοπικούς παραγωγούς, αξίζει να σημειωθεί ότι το 90% των προμηθευτών της είναι τοπικοί παραγωγοί. Το 2019 μάλιστα, η σχέση αυτή ενισχύθηκε περαιτέρω μέσα από πρωτοπόρες δράσεις ενίσχυσης της παραγωγής όπως το Πρόγραμμα Ευφυούς Γεωργίας που έχει στόχο την ενίσχυση της ποιότητας, της ανταγωνιστικότητας, της βιωσιμότητας και της καινοτομίας των ελληνικών προϊόντων.

Η φροντίδα για το περιβάλλον

Η ευαισθησία της εταιρείας για την προστασία του περιβάλλοντος είναι δεδομένη και η δέσμευσή της μακρόχρονη, σταθερή και αδιαπραγμάτευτη. Εντός του 2019, στο πλαίσιο της Ημέρας Εθελοντισμού, όπου κάθε χρόνο συμμετέχουν οι εργαζόμενοι της ΑΒ, έλαβαν χώρα 131 συνολικά περιβαλλοντικές δράσεις, με την συμμετοχή πάνω από 5.000 εθελοντών. Μέσα από τα 89 πρωτοποριακά Συστήματα Ατομικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών που διαθέτει η εταιρία σε όλη την χώρα, ανακυκλώθηκαν πάνω από 3,5 εκατ. συσκευασίες. Επιπλέον, μέσα από το Κινητό «Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης» εκπαιδεύτηκαν περισσότερα από 8.000 παιδιά γύρω από την ανακύκλωση. Τι είναι αυτό; Ένα ειδικά διαμορφωμένο διώροφο λεωφορείο το οποίο αποτελεί τον πλέον ενδιαφέροντα και διασκεδαστικό τρόπο για να συμβάλλεις στην διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης σε αυτές τις τρυφερές ηλικίες.

Άξια αναφοράς είναι επίσης η προώθηση βιώσιμων πρακτικών στη γεωργία και στην ιχθυοκαλλιέργεια και η δημιουργία των πρώτων πιστοποιημένων φαρμών ψαρικών καθώς επίσης η μείωση κατά 24,6% της ετήσιας κατανάλωσης ρεύματος στις εγκαταστάσεις της (σε σχέση με το έτος βάσης 2008). Όλα σημαντικά ορόσημα στο φιλόδοξο πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρίας που περιλαμβάνει επίσης την μείωση έως το 2025 κατά 50% της σπατάλης τροφίμων και κατά 50% της χρήσης πλαστικού.

Με τέτοιες ενέργειες, η ΑΒ Βασιλόπουλος (με το διαρκώς διευρυμένο κοινωνικό αποτύπωμα) όχι μόνο έχει κατακτήσει επάξια μια θέση στο τραπέζι κάθε ελληνικού νοικοκυριού, αλλά και στην καρδιά του.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα