Κωτσόβολος: Απόβαση στην Κύπρο και νέες επενδύσεις το 2021

Κωτσόβολος: Απόβαση στην Κύπρο και νέες επενδύσεις το 2021
Κατάστημα Κωτσόβολος ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ / EUROKINISSI

Μέχρι τα μέσα Ιουλίου η αλυσίδα Κωτσόβολος αναμένεται να ανοίξει δύο καταστήματα στην Κύπρο, σε Λευκωσία και Λεμεσό, καθώς και τοπικό eshop μαζί με call center.

Αύξηση πωλήσεων 7,6% εν μέσω της πανδημίας κατέγραψε η αλυσίδα Κωτσόβολος, η οποία διαθέτει το imperium στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών, ενώ πλέον πραγματοποιεί και την απόβαση της στην Κύπρο.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα, η Κωτσόβολος είχε κατά τη χρήση 1 Μαϊου 2020 – 30 Απριλίου 2021 αύξηση 7,6% του κύκλου εργασιών, ο οποίος έφθασε στα 579 εκατ. ευρώ. Το 20% του κύκλου εργασιών αφορούσε πωλήσεις Β2Β, αποτελώντας και το πλέον αναπτυσσόμενο κομμάτι, όπως ανάφερε σε δημοσιογραφική εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Βασιλάκος, παρά το γεγονός ότι ο τομέας του τουρισμού (εξαιτίας της πανδημίας) κατά την τελευταία διετία δεν εκδηλώνει ζήτηση. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 43,8 εκατ., από 43,6 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 20,9 εκατ., από 22,4 εκατ. ευρώ το 2019-2020. Οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος ανήλθαν στα 11 εκατ. ευρώ, από 11,4 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος και τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 114%, φτάνοντας τα 76,6 εκατ. ευρώ.

Στη νέα χρήση 2021-2022 η αλυσίδα πραγματοποιεί την επέκταση της στην Κύπρο, καθώς μέχρι τα μέσα Ιουλίου αναμένεται να ανοίξουν τα δύο καταστήματα που ετοιμάστηκαν στην Κύπρο, σε Λευκωσία και Λεμεσό καθώς και το τοπικό eshop μαζί με το call center. Ο κ. Βασιλάκος εξήγησε ότι αν και η κυπριακή αγορά, που φθάνει τα 150 εκατ. ευρώ ετησίως σε τζίρο, είναι αρκετά δύσκολη με έντονο ανταγωνισμό, στόχος της εταιρείας είναι σε βάθος πενταετίας να έχει καταφέρει να αποκτήσει ένα μερίδιο 35%. Επιπρόσθετα ο κ. Βασιλάκος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο σε επόμενη φάση να επιχειρηθεί επέκταση και σε άλλη αγορά των Βαλκανίων ακόμα και μέσω εξαγοράς εφόσον ο όμιλος Dixons (στον οποίο ανήκει η Κωτσόβολος αποφασίσει μια τέτοιου τύπου επέκταση).

Σε κάθε περίπτωση για τη νέα χρήση, η αλυσίδα ανοίγει νέο κύκλο επενδύσεων που μόνο για φέτος θα φτάσει τα 13 εκατ. ευρώ, ο οποίος αφορά σε δαπάνες ενίσχυσης του δικτύου αλλά και της εφοδιαστικής αλυσίδας της αλυσίδας, καθώς δρομολογείται η δημιουργία νέου logistics center 65.000 τ.μ. αλλά και δαπάνες για τεχνολογική αναβάθμιση.

Πέραν των επιχειρησιακών σχεδίων, ο κ. Βασιλάκος αναφέρθηκε και στις πιέσεις που υπάρχουν ήδη λόγω της διατάραξης στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην αύξηση τιμών που παρατηρούνται τόσο σε ηλεκτρικά προϊόντα, όσο και σε προϊόντα τεχνολογίας (λόγω των προβλημάτων στην παραγωγή, αλλά και λόγω της εκτίναξης του μεταφορικού κόστους). Κατά τον ίδιο, ολόκληρες κατηγορίες προϊόντων χάνονται, γιατί δεν συμφέρει πλέον να βγουν στην αγορά. Πρόκειται για τα φθηνότερα προϊόντα, από λευκές συσκευές ως είδη τεχνολογίας», σημείωσε. Ανέφερε δε πως υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τις νέες κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών, που για να παραδοθούν χρειάζονται σήμερα 7 – 8 μήνες από την παραγγελία.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα