Πόσο άλλαξε η ζωή των ενοικιαστών της Blueground στη διάρκεια του lockdown;

Πόσο άλλαξε η ζωή των ενοικιαστών της Blueground στη διάρκεια του lockdown;

Μία ενδελεχής έρευνα για την καθημερινότητα των πελατών της εταιρείας στη διάρκεια της καραντίνας και τις συνέπειές της σε όλους τους τομείς – Πώς και πόσο επηρεάστηκε η εργασία, οι σχέσεις και η ψυχική υγεία από την παραμονή στο σπίτι.

Μία πολύ σημαντική και αρκετά αναλυτική έρευνα πραγματοποίησε η Blueground, εταιρεία που δραστηριοποιείται με σταθερά ανοδική πορεία στον χώρο της φιλοξενίας τα τελευταία επτά χρόνια, έχοντας πλέον παρουσία σε 12 πόλεις, σε τρεις ηπείρους (Αθήνα, Λονδίνο, Παρίσι, Κωνσταντινούπολη, Ντουμπάι, Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Ουάσιγκτον, Σικάγο, Λος Άντζελες, Σαν Φρανσίσκο και Σιάτλ).

Η εταιρία θέλησε να διαπιστώσει πώς επηρεάστηκε η ζωή των ενοικιαστών της στη διάρκεια του "lockdown", συλλέγοντας στοιχεία και παρουσιάζοντας με στατιστική απεικόνιση τις συνέπειες που είχε η υποχρεωτική παραμονή στο σπίτι σε πολλούς τομείς της καθημερινότητάς τους. Η έρευνα εξέτασε κάθε πτυχή της νέας αυτής συνθήκης, αφορώντας όλο το φάσμα της νέας καθημερινότητας, όπως διαμορφώθηκε από τα δεδομένα που δημιούργησε το «lockdown», με τα αποτέλεσματα να έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Η Blueground, συγκεκριμένα, εστίασε στη ζωή των ενοικιαστών της, τόσο στο κομμάτι της εργασίας το οποίο απασχόλησε τον περισσότερο κόσμο, αλλά και σε πολλούς ακόμη τομείς, όπως οι σχέσεις, η ψυχική υγεία, οι καθημερινές τους δραστηριότητες αλλά και οι σκέψεις τους για το μέλλον. Άλλωστε, η νέα καθημερινότητα που διαμόρφωσε το "lockdown", έχει μετατραπεί σε κανονικότητα.

Εργασία: Φόρτος και παραγωγικότητα

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας ο περισσότερος κόσμος εργαζόταν και σε πολλές περιπτώσεις συνεχίζει να εργάζεται, από το σπίτι. Πώς, όμως, αυτή η νέα συνθήκη επηρέασε την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα των εργαζομένων; Σύμφωνα με την έρευνα της Blueground που εξέτασε τον αντίκτυπο της εργασίας στο σπίτι αναφορικά με το φόρτο εργασίας, σε πολλές περιοχές του κόσμου, πάνω από τους μισούς επισκέπτες (66%) είπαν ότι εργάστηκαν το ίδιο ή και περισσότερο από ό,τι στα γραφεία τους.

Στις ΗΠΑ, μόνο το 18% των επισκεπτών ανέφεραν ότι εργάστηκαν λιγότερες ώρες, σχεδόν οι μισοί (48%) των επισκέπτων της Μέσης Ανατολής είπαν ότι εργάστηκαν περισσότερο, ενώ το 14% δήλωσε ότι δεν εργάστηκε καθόλου λόγω του ατυχούς αντίκτυπου της πανδημίας στον τομέα της απασχόλησης, την ώρα που στην Ευρώπη, το ένα τέταρτο των επισκεπτών της εταιρίας (25%) κατάφερε να εργστεί λιγότερες ώρες.

Όσον αφορά στην παραγωγικότητα, σχεδόν το ένα τέταρτο των επισκεπτών σε όλο τον κόσμο (24%) ανέφεραν ότι καθημερινά γίνονται λιγότερο παραγωγικοί από ό, τι πριν περιοριστούν στα διαμερίσματα τους, με το μεγαλύτερο ποσοστό να αφορά τις ΗΠΑ. Οι φιλοξενούμενοι με έδρα την Ευρώπη φάνηκαν να διατηρούν την παραγωγικότητα, με το 62% να αναφέρει ότι στο σπίτι είναι το ίδιο ή και περισσότερο παραγωγικοί. Όσο για τη Μέση Ανατολή, σχεδόν το 63% των επισκεπτών της Blueground ανέφερει ότι η παραγωγικότητά τους είναι ίδια ή μικρότερη, παρά το γεγονός ότι εργάζονται πολύ περισσότερο.

Πόσο άλλαξε η ζωή των ενοικιαστών της Blueground στη διάρκεια του lockdown;

Υγεία: Πόσο αγχώθηκαν οι επισκέπτες στη διάρκεια της καραντίνας;

Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ψυχική υγεία των ανθρώπων είναι αναμενόμενες. Αυτό εκφράζεται και ποσοστιαία, μέσω της έρευνας της Blueground. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, σχεδόν οι μισοί επισκέπτες της εταιρίας (48%) ανέφεραν ότι αισθάνονται μεγαλύτερο άγχος στη νέα καθημερινότητα. Στις ΗΠΑ και στη Μέση Ανατολή, το άγχος αυξήθηκε για 1 στους 2 επισκέπτες, ενώ στην Ευρώπη τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα, με σχεδόν 1 στους 5 (19%) να αναφέρουν ότι είναι πιο ήρεμοι στο σπίτι.

Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ωστόσο, να εξεταστεί τι προκαλεί το επιπλέον άγχος στους επισκέπτες της Blueground. Το 25% δήλωσε ότι οι βασικοί λόγοι σχετίζονται με την πλήξη, τη μοναξιά ή το φόρτο εργασίας, ενώ το 14% δήλωσε ότι ο υπερκορεσμός ειδήσεων και η υπερπληροφόρηση και συνεχής μετάδοση σκληρών θεμάτων έχει επηρεάσει την ψυχολογική του κατάσταση, τέλος το 12% απέδωσε το έξτρα άγχος στα διαφορετικά δεδομένα που δημουργήθηκαν στις οικογενειακές σχέσεις και την επικοινωνία μεταξύ των μελών.

Σχέσεις: Η θετική ανάγνωση της συγκατοίκησης

Η περίοδος του ¨"lockdown" ήταν μία ευκαιρία για αρκετούς να εξετάσουν το επίπεδο των σχέσεών τους με τους ανθρώπους όπου αναγκάστηκαν να την περάσουν μαζί. Περισσότερος χρόνος στο σπίτι, όμως, σημαίνει και περισσότερος χρόνος με αγαπημένα μας πρόσωπα, όπως με οικογένεια, φίλους, συγγενείς, συμφοιτητές κ.α. Πόσο επηρεάστηκαν, όμως, οι σχέσεις των επισκεπτών της εταιρίας στη διάρκεια της καραντίνας, πόσο δοκιμάστηκαν και πώς είδαν οι ίδιοι αυτό το διάστημα της συμβίωσης;

Με έναν στους δύο να μένει μαζί με κάποιον άλλον σε όλη αυτή την περίοδο, μόνο το 4% δήλωσε πως η νέα αυτή κατάσταση έφερε προκλήσεις στις σχέσεις, σχεδόν το ένα τρίτο δήλωσε πως δεν άλλαξε τίποτα, ένας περίπου στους 10 (9%) δήλωσε πως η σχέση βελτιώθηκε, αλλά ένα άλλο 10% είπε ότι η σχέση δοκιμάστηκε.

Καθημερινότητα: Επηρεάστηκαν οι δραστηριότητες στο σπίτι;

Πέραν της εργασίας που αποτελούσε ένα μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητας για τον περισσότερο κόσμο, δεδομένου ότι για αρκετούς αυξήθηκε, αξίζει να παρατηρήσουμε πώς επηρεάστηκαν και οι υπόλοιπες δραστηριότητες μέσα στην καραντίνα. Για παράδειγμα, η χρήση της τενχολογίας και του βίντεο ως βασικό εργαλείο και μέσο επικοινωνίας στη διάρκεια του lockdown ήταν βασικό κομμάτι της καθημερινότητας του 82% των επισκεπτών της εταιρείας, πάνω στο οποίο βασίστηκαν για επαγγελματικές τηλεδιασκέψεις, ή απλά ως μέσο επικοινωνίας, ακόμη και για online γνωριμίες.

Πόσο άλλαξε η ζωή των ενοικιαστών της Blueground στη διάρκεια του lockdown;

Παράλληλα, ένα άλλο φαινόμενο που παρατηρήθηκε ήταν ο χρόνος που αφιέρωσαν οι επισκέπτες μπροστά στην οθόνη, με το 63% να αναφέρει ότι η τηλεόραση, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η ενημέρωσή τους, μονοπώλησε τις καθημερινές τους δραστηριότητες. Ταυτόχρονα, το 60% των επισκεπτών υποστήριξε πως στη διάρκεια της καραντίνας αφιέρωσε περισσότερο χρόνο για να επικοινωνεί με τα αγαπημένα του πρόσωπα και μάλιστα χρησιμοποιώντας το συμβατικό τρόπο επικοινωνίας (τηλέφωνο), ενώ το 43% των επισκεπτών ανέφερε πως πέρασε περισσότερο χρόνο στην κουζίνα για τη μαγειρική, παρά το γεγονός ότι τα ψώνια μειώθηκαν ως καθημερινή δραστηριότητα για το 30%. Όσο για την άσκηση εκτός σπιτιού, αυτή παρουσίασε κατακόρυφη πτώση, με το 70% των επισκεπτών της εταιρείας να αναφέρει ότι την περιόρισε αισθητά, ενώ το 50% ανέφερε ότι έδειξε λιγότερο ενδιαφέρον στην καθημερινή άσκηση στο σπίτι.

Μελλοντικές σκέψεις στο σπίτι...

Εκτός του "lockdown", το οποίο κλήθηκε να διαχειριστεί ο κόσμος, οι σκέψεις και οι ανησυχίες για το μέλλον, με την πανδημία να μαίνεται, συνεχίζουν να τον προβληματίζουν. Πώς απεικονίζεται αυτό στατιστικά; Το 44% των επισκεπτών της εταιρείας παγκοσμίως ανησυχούν περισσότερο για το μέλλον, ενώ το 1/3 προσπαθεί να διατηρήσει την αισιοδοξία του. Στις ΗΠΑ, το 48% ανησυχεί για το ενδεχόμενο να υπάρχει και νέο κύμα πανδημίας, με το 37% να ελπίζει σε καλύτερο «αύριο», έως το 14% προτιμά να μην προβληματίζεται και να μη σκέφτεται το μέλλον.

Στην Ευρώπη πάλι, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Το 40% παραμένει αισιοδοξεί και προσβλέπει σε καλύτερες μέρες, ενώ περίπου 1 στους 5 δεν επέτρεψε στον ευαυτό του να αλλάξει τον τρόπο που βλέπει το μέλλον λόγω της πανδημίας. Παρόμοια με αυτά της Ευρώπης είναι και τα αποτελέσματα στη Μέση Ανατολή, όπου το 30% των επισκεπτών της Blueground αισιοδοξούν και ανυπομονούν για ένα καλύτερο μέλλον, ενώ περίπου το 10% ανέφεραν ότι αισιοδοξούν[BP(1] ακόμη περισσότερο δεδομένου ότι κατάφερε να διαχειριστεί τις προκλήσεις στις οποίες υποβλήθηκαν. Τέλος, περίπου 2 στους 5 των επισκεπτών στη Μέση Ανατολή ανέφεραν ότι αισθάνονται λιγότερο αισιόδοξοι, ενώ ένα άλλο 20% κατάφερε να διατηρήσει μια ακλόνητη άποψη για το μέλλον

SHARE: