Γιατί υπάρχουν τόσες λίγες γυναίκες τοπ σεφ;

Γιατί υπάρχουν τόσες λίγες γυναίκες τοπ σεφ;
Η Joanna James σκηνοθέτησε το ‘A Fine Line’ που παρουσιάστηκε στο 20ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Popcode

Η ελληνοαμερικανίδα Joanna James παρουσίασε το ερευνητικό ντοκιμαντέρ ‘A Fine Line’ στο 20ό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αναζητά την απάντηση

10 μέρες, 180 προβολές ντοκιμαντέρ, 60,000 θεατές, 21.529 ψήφοι στα Βραβεία Κοινού Fischer. Το 20ό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι πια παρελθόν, όμως κάποιες συζητήσεις έχουν αξία για πάντα. Μια από αυτές, μας έδωσαν την ευκαιρία να την πραγματοποιήσουμε τα Βραβεία Κοινού Fischer, που για 6η συνεχή χρονιά βρέθηκαν δίπλα στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Η Joanna James ξεκίνησε ως ρεπόρτερ στην εφημερίδα του πανεπιστημίου της και συνέχισε αυτή την καριέρα φτάνοντας να καλύψει τους Αγώνες του 2004 για την την ελληνοαμερικάνικη εφημερίδα Hellenic Voice. Μιας κι η οικογένειά της είναι από την Ελλάδα, αυτή ήταν μια στιγμή που η ίδια ξεχωρίζεις στην πορεία της ως δημοσιογράφος. Στη διάρκεια όμως της πορείας της δούλεψε σε πολλά πόστα. «Έκανα αφιερώματα, lifestyle, έρευνες», μου εξηγεί καθώς μιλάμε στο καφέ του Ολύμπιον στη διάρκεια του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. «Οι εφημερίδες περνούσαν κρίση τότε στις ΗΠΑ οπότε μου έδιναν να κάνω τα πάντα! Ήταν πολύ καλό για μένα σαν νεαρή ρεπόρτερ, αλλά δυστυχώς γι’αυτό και αργότερα έφυγα από αυτή τη δουλειά».

Και έκανε τη μετάβαση στο σινεμά, με το ντοκιμαντέρ ‘A Fine Line’, που προβλήθηκε και στο πλαίσιο του Φεστιβάλ. Η ταινία είχε για έμπνευση και σημείο εκκίνησης την ιστορία της μητέρας της James, μια ιδιοκτήτρια εστιατορίου σε μια μικρή πόλη που παρά τις δυσκολίες του να μεγαλώνει μόνη της δύο παιδιά, κατάφερε να κάνει το επάγγελμα που αγαπούσε.

Και μέσα από αυτή την προσωπική ιστορία, ταυτόχρονα εξελίσσεται σε ένα ερευνητικό φιλμ που προδίδει και το background της δημιουργού του ως ρεπόρτερ. Η James παρατήρησε πως οι γυναίκες που καταλαμβάνουν τις θέσεις τοπ σεφ στην Αμερική είναι μόλις 6%, ένα σοκαριστικά χαμηλό ποσοστό που άξιζε της δικής του έρευνας. Και είναι, φυσικά, μέρος ενός ευρύτερου προβλήματος, της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας, και του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζονται συχνά οι γυναίκες.

Με εκκίνηση το ερώτημα που θέτει και η ίδια της η ταινία, μιλήσαμε με τη σκηνοθέτη για την ευρύτερη σημασία της έρευνάς της, για το ρόλο -και την ευθύνη- των media, και για το πώς η κοινωνία σαν σύνολο έχει μόνο να κερδίσει από την εξουδετέρωση τέτοιων ανισοτήτων.

Διαβάστε τη συνέντευξη στο Popcode

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα