Διακομματικός έλεγχος στο προεκλογικό ταμείο; Ας είμαστε σοβαροί

Διακομματικός έλεγχος στο προεκλογικό ταμείο; Ας είμαστε σοβαροί
Κ.Μητσοτάκης, Ά.Σκέρτσος, Θ.Σκυλακάκης. Τρία από τα 5 στελέχη που έχουν αναλάβει την διάθεση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης Eurokinissi

Κάποια άλλη κυβέρνηση ίσως να "άρπαζε την ευκαιρία" που δίνει η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για μια κοινοβουλευτική επιτροπή λογοδοσίας σχετικά με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης. Όχι όμως η σημερινή.

Η πρόταση που εδώ και 5 μήνες κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, δια του προέδρου του Αλέξη Τσίπρα, προκειμένου να συσταθεί μια επιτροπή της Βουλής με αρμοδιότητα τον έλεγχο των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης, και την λογοδοσία γι’ αυτά, δεν θα γίνει αποδεκτή από την κυβέρνηση. Για την ακρίβεια ούτε καν θα συζητηθεί.

Μπορεί χθες η Όλγα Γεροβασίλη να πραγματοποίησε μέσω επιστολής που απέστειλε στον Κώστα Τασούλα μια ακόμη – την δεύτερη κατά σειρά- υπόμνηση του θέματος, όμως τίποτε δεν φαίνεται να αλλάζει. Στον Πρόεδρο της Βουλής είναι φανερό ότι η κυβέρνηση έχει αναθέσει τον άχαρο και αμήχανο ρόλο του να αρνηθεί την συγκεκριμένη πρόταση. Για να μην το κάνει ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Οι λόγοι όμως που το Μέγαρο Μαξίμου αρνείται την συγκρότηση διακομματικής επιτροπής έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Μια άλλη κυβέρνηση, βλέπετε, ίσως και να «πετούσε στην σκούφια της» για μία τέτοια πρόταση από την αξιωματική αντιπολίτευση. Για να μην πούμε ότι θα έσπευδε η ίδια να θεσμοθετήσει ένα ανάλογο όργανο, στο οποίο θα είχε – λόγω συσχετισμών- την απόλυτη πλειοψηφία.

Αξίζει να θυμίσουμε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης για την Ελλάδα έχει προϋπολογισμό της τάξης των 31,6 δις και η συνολική ενεργοποίηση πόρων αποτιμάται στα 59,8 δις. Πρόκειται για ένα τεράστιο ποσό, που αφορά την περίοδο 2021-2027, δηλαδή έχει χρονικό ορίζοντα μεγαλύτερο της κυβερνητικής θητείας. Εκεί άλλωστε εδράζει – μεταξύ άλλων -ο ΣΥΡΙΖΑ την πρόταση του.

Επίσης οι βασικές κατευθύνσεις του έχουν ήδη διαμορφωθεί από το κυβερνητικό επιτελείο. Για τον λόγο αυτό οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) αποτελούν ένα μεγάλο μέρος του, ενώ μεταρρυθμίσεις νεοφιλελεύθερου χαρακτήρα που προωθεί η κυβέρνηση έχουν ενσωματωθεί στις προτεραιότητες του, εγκλωβίζοντας κονδύλια.

Με λίγα λόγια η κυβέρνηση θα μπορούσε κάλλιστα να επιχειρήσει να «παγιδεύσει» την αξιωματική (όπως και την υπόλοιπη) αντιπολίτευση σε μία θεσμική διαδικασία, στην οποία θα είχε τον πρώτο λόγο. Πιο λαϊκά θα είχε «το μαχαίρι και το πεπόνι».

Όμως επιλογές που θα αποτελούσαν τακτικούς ελιγμούς για οποιαδήποτε άλλη κυβέρνηση, μοιάζουν να μην λειτουργούν στην Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη. Εδώ υπάρχουν άλλοι κανόνες.

Τέτοια εποχή, πριν δύο χρόνια, αποφασίστηκε η διαχείριση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης να ανατεθεί σε έναν πολύ «στενό» πυρήνα στελεχών, συνεργατών του πρωθυπουργού. Ανάμεσά τους ο Α.Σκέρτσος κι ο επικεφαλής του Οικονομικού Επιτελείου του Κ.Μητσοτάκη Α.Πατέλης. Όσον αφορά το υπουργείο Οικονομικών αυτό θα εκπροσωπείται, μόνον, από τον Θόδωρο Σκυλακάκη.

Άρα ο ΣΥΡΙΖΑ μάλλον ματαιοπονεί. Γιατί θα ήταν περίεργο η κυβέρνηση να επιτρέψει σε εκπροσώπους άλλων κομμάτων να έχουν λόγο, έστω συμβουλευτικό, για τα κονδύλια αυτά, όταν αποκλείει ακόμη και …τον υπουργό Οικονομικών.

Είναι προφανές πως η ηγετική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, θέλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο αυτού του γιγαντιαίου μεγέθους οικονομικού εργαλείου. Δίχως περιττές διαδικασίες, πολυάνθρωπα όργανα και θεσμικούς «πονοκεφάλους». Όσον αφορά την λογοδοσία δεν φαίνεται να αποτελεί βασική της προτεραιότητα.

Να μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα ισχυρό ταμείο, διαθέσιμο στην κυβέρνηση σε μία προεκλογική χρονιά. Αποτελεί ίσως και μια απάντηση σε όσους ακόμη αναρωτιούνται γιατί ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν φαίνεται τελικά πως θα κάνει εκλογές το Φθινόπωρο αλλά προτιμά – κατά δήλωσή του- την Άνοιξη του 2023.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα