Εν τω Άδη ουκ εστι μετάνοια…

Εν τω Άδη ουκ εστι μετάνοια…
Μονή Πετράκη Eurokinissi

Ο Γιάννης Μιχελάκης γράφει για την απειθαρχία που διαπίστωσε η Συνοδική Επιτροπή για τους μητροπολίτες Κυθήρων και Αιτωλίας και την σημασία που αυτή έχει για τις ενστάσεις που διατυπώνονται από κληρικούς ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας

Είναι μία από τις πιό σημαντικές -κατά την ταπεινή μου απόψη- ειδήσεις του τελευταίου 24ωρου, που σχετίζεται με την πανδημία. Ο λόγος για τη γνωμάτευση της Συνοδικής Επιτροπής σε θέματα Δογματικών και Νομοκανονικών ζητημάτων, για τους μητροπολίτες Κυθήρων κ. Σεραφείμ και Αιτωλίας κ. Κοσμά, ότι παραβίασαν τα υγειονομικά μέτρα, που είχαν αποφασιστεί για το Πάσχα, αναφορικά με την προσπάθεια αναχαίτισης του κορονοϊού.

Η Επιτροπή διαπίστωσε απειθαρχία στις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου και όπως φαίνεται θα υπάρξει συνέχεια. Δηλαδή, αναμένεται να σχηματιστεί φάκελος κατά των δύο Ιεραρχών και η εισήγηση θα είναι να υπάρξει παραπομπή τους, με τις κατηγορίες της απειθαρχίας, της θεολογικής πλάνης και της ηθικής αυτουργίας για απειθαρχία των πιστών σε σχέση προς τις αποφάσεις της Πολιτείας, αλλά και της Εκκλησίας για τη πανδημία.

Η σημαντικότητα της είδησης έγκειται στο ότι η Εκκλησία αποφάσισε επιτέλους να βάλει φρένο στους αρχιερείς και ιερείς εκείνους, που όχι μόνο «δηλητηριάζουν» το ποίμνιό τους με θεωρίες συνωμοσίας, αλλά το παροτρύνουν σε πράξεις που απειλούν τη δημόσια υγεία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ. Ο συγκεκριμένος ιεράρχης έχει ταχθεί κατά των μέτρων για την πανδημία και των εμβολιασμών προκαλώντας ακόμη και την εισαγγελική παρέμβαση.

Χαρακτηριστικές είναι οι αναφορές του μετά τον Εσπερινό της Κυριακής, 27 Δεκεμβρίου, όταν κάλούσε τους πιστούς να μην κάνουν το εμβόλιο γιατί -όπως είχε υποστηρίξει- παρασκευάζεται από προϊόντα… εκτρώσεων!

Είχε μάλιστα ισχυριστεί ότι είχε εμπιστευτικές πληροφορίες από ορθοδόξους, γνωστούς του στην Ιταλία, σχετικά με το περιεχόμενο του εμβολίου κατά του κορονοϊού.

«Τα νέα εμβόλια που κυκλοφορούν γίνονται και παρασκευάζονται με το προϊόν των εκτρώσεων. Έχουν ανησυχήσει και οι παπικοί, που απευθύνθηκαν στον Πάπα και τους καθησύχασε. “Έτσι είναι”, τους είπε, “αλλά κατ’ οικονομίαν θα το δεχθούμε για την υγεία των ανθρώπων”,» είχε πει. Είχε προσθέσει δε, ότι ο ίδιος δεν σκοπεύει να κάνει το εμβόλιο, που προέρχεται από… σκοτωμένα έμβρυα.

«Εάν δεν ευρεθεί κάτι άλλο, από εγγυημένη ομάδα Χριστιανών ιατρών, κληρικών και λαϊκών, που να μας διαβεβαιώσει πλήρως, ότι δεν υπάρχει κάτι τέτοιο μέσα, τότε δε θα το κάμουμε» είχε δηλώσει. «Είναι κάτι το μιερόν, προέρχεται από αυτή τη διαδικασία της σφαγής των εμβρύων», είχε τονίσει.

Ο κ. Σεραφείμ είχε συλληφθεί τον περασμένο Μάρτιο διότι, παρά τις σχετικές απαγορεύσεις, είχε ανοίξει τις πόρτες των ναών, καλώντας τους πιστούς για τη λειτουργία των Χαιρετισμών.

Όχι τόσο ακραία, αλλά σε κάθε περίπτωση αρνητική στάση, είχε τηρήσει ο μητροπολίτης Αιτωλίας Κοσμάς, ο οποίος είχε στηρίξει ιερείς στην Αθήνα, οι οποίοι κοινωνούσαν κρυφά τους πιστούς, αλλά και τον μητροπολίτη Κερκύρας ο οποίος είχε συλληφθεί γιατί είχε επιτρέψει την είσοδο πιστών στο ναό του Αγίου Σπυρίδωνος.

«Μεγάλη λύπη και προβληματισμό μας έφερε η δοκιμασία τόσον του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κερκύρας και Παξών κ. Νεκταρίου, όσον και του Αιδεσιμολογιωτάτου π. Γεωργίου, εφημερίου του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου στο Κουκάκι. Κάποιοι ονόμασαν την ενέργειά τους κακούργημα (!).

Ο αγαπητός αδελφός Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος, είναι ένας λαμπρός Ιεράρχης, ευγενής και διακριτικός, με θυσιαστική αγάπη. Και ο αγαπητός πατήρ Γεώργιος, είναι ιερεύς με περγαμηνές, με μεγάλο κοινωνικό έργο για τη βοήθεια πτωχών και αδυνάτων, με ιδιαιτέρα προσφορά στη νεότητα. Επειδή προσέφερε -και μάλιστα έξω από τον Ιερό Ναό- το Πανάγιο Σώμα και Αίμα του Χριστού σε έναν ή δύο νέους, επιβάρυνε ή διακινδύνευσε την υγεία των συνανθρώπων του;» είχε αναφέρει τότε.

Σε ο,τι αφορά τις μάσκες, είχε δηλώσει, οτι ο θεός δεν αφήνει να μολυνθείς μέσα στο ναό. Μάλιστα στην Πανήγυρη της Μονής Παναγίας Κατερινούς στην Μακρυνεία, ο μητροπολίτης είχε πει στο κήρυγμά του ότι «δεν αφήνει ο Θεός, άνθρωπέ μου, μέσα στο Ναό να μολυνθείς. Δεν μολύνει ο Θεός! Ας το καταλάβουμε…».

Εκτός από τους δύο παραπάνω ιεράρχες, επιφυλάξεις είχε διατυπώσει κατά το παρελθόν και ο μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος αλλά περισσότερο για τον τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας και τον περιορισμό της παρουσίας των πιστών στους ναούς.

Να πούμε όμως, ότι η πλειοψηφία των Ιεραρχών, από την πρώτη στιγμή, με δηλώσεις και εγκυκλίους στήριξαν τις αποφάσεις της κυβέρνησης ενώ πολλές φορές επέβαλαν και αυστηρές τιμωρίες σε ιερείς οι οποίοι αγνόησαν τις εντολές. Πολλοί είναι οι μητροπολίτες που έχουν πρωτοστατήσει στην τήρηση των μέτρων αλλά και στην ανάγκη για εμβολιασμούς, προσφέροντας ακόμη και χώρους για να διευκολυνθεί το υπουργείο Υγείας, όπως για παράδειγμα η μητρόπολη Σταυροπόλεως και Νεαπόλεως.

Ο μητροπολίτης Δράμας κ. Παύλος απείλησε οτι θα στείλει στον εισαγγελέα όσους ιερείς καλούν τους πιστούς να μην τηρούν τα μέτρα. Ενώ, ο μητροπολίτης Λέρου έθεσε σε αργία ιερέα που ήταν αρνητικός στην τήρηση των μέτρων.

Εκεί που υπάρχει ακόμα σοβαρό ζήτημα είναι και αυτό της Θείας Κοινωνίας. Και αυτό γιατί το σύνολο των αρχιερέων υποστήριξαν και υποστηρίζουν, οτι με τη Θεία μετάληψη δεν μεταδίδεται ο κορονοϊός. Σε αντίθεση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, που στήριξε την απόφαση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρου να κοινωνεί τους πιστούς με κουταλάκια μιας χρήσης.

Το πρόβλημα όμως με τους αρνητές και τους οπαδούς θεωριών συνωμοσίας, που προκαλούν θεολογικές πλάνες, η Εκκλησία δεν το αντιμετωπίζει μόνο μέσα στους κόλπους της. Δέχεται πλήγματα και εκτός συνόρων. Συγκεκριμένα από την Κύπρο. Ο μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος -της Εκκλησίας της Κύπρου- επηρεάζει πολλούς πιστούς σε όλη την Ελλάδα. Μάλιστα, το γεγονός αυτό ανάγκασε την Ιερά Σύνοδο της Ελλαδικής Εκκλησίας να στείλει επιστολή και να ζητήσει από τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου να τον μαζέψει.

Γι’ αυτό, λοιπόν, θεωρώ ότι είναι σημαντική η είδηση της δυναμικής παρέμβασης της Εκκλησίας στους ιερείς και ιεράρχες που υπονομεύουν, λόγω και έργω, την προσπάθεια αντιμετώπισης του φονικού ιού.

Φαίνεται, όμως, ότι οι συγκεκριμένοι ιεράρχες και ιερείς που αντιδρούν, ξεχνούν, ότι αν κάνουν -που κάνουν- λάθος «εν τω Άδη ουκ εστι μετάνοια»..!

Και η Εκκλησία έχει πληρώσει -και αυτή- βαρύ τίμημα..!

ΥΓ: Επειδή κάποιοι μπορεί να μου πουν ότι η φράση που χρησιμοποίησα οτι «εν τω Άδη ουκ εστι μετάνοια» δεν είναι των Γραφών, πριν με πουν και… αιρετικό ή κακά ενημερωμένο ως προς τις Γραφές, να τους πω ότι πρόκειται για παραφθορά του στίχου 6 στον Ψαλμό 6 του Δαυίδ που αναφέρει χαρακτηριστικά «οὐκ ἔστιν ἐν τῷ θανάτῳ ὁ μνημονεύων σου· ἐν δὲ τῷ ᾅδῃ τίς ἐξομολογήσεταί σοι;». Σε απλά ελληνικά «άν πεθάνει κανείς αμετανόητος και κατεβεί στον Άδη, δεν είναι δυνατόν να σε θυμάται Κύριε. Στον Άδη ποιος αμετανόητος είναι δυνατόν να σε δοξολογήσει;»…

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα