Όλα είναι κράτος, όχι στο ξεπούλημα, ξανανοίξτε και την Ολυμπιακή…

Στιγμιότυπο από την είσοδο του δυτικού αεροδρομίου στο Ελληνικό την Κυριακή 7 Ιουνίου 2015.
(EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)
Στιγμιότυπο από την είσοδο του δυτικού αεροδρομίου στο Ελληνικό την Κυριακή 7 Ιουνίου 2015. (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ) EUROKINISSI

Τα αεροδρόμια, οι ιδιωτικοποιήσεις και οι "δοκιμασμένες" συνταγές. Απ' ό,τι φαίνεται οι συνδικαλιστές παλαιάς κοπής δίνουν ακόμα τον ρυθμό

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας  Βασίλης Αλεβιζόπουλος δήλωσε το Σάββατο ότι με την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων «θα ζημιωθούν οι τοπικές κοινωνίες, οι ταξιδιώτες, ο ελληνικός τουρισμός και κατ' επέκταση η χώρα». Η γνώμη ενός ανθρώπου που εκλέγεται επι 20 χρόνια στο τιμόνι της ομοσπονδίας, δεν μπορεί παρά να έχει μια βαρύτητα. Πολύ περισσότερο στην Ελλάδα, τη χώρα όπου οι συνδικαλιστές είθισται να ασκούν τη διοίκηση στις –δημόσιες- επιχειρήσεις όπου εργάζονται, αν όχι να συμπεριφέρονται σαν ιδιοκτήτες.

Ακολουθώντας πιστά τις πρακτικές των ιερών τεράτων του εγχώριου συνδικαλισμού (Πρωτόπαπας, Στρατούλης, Λυμπερόπουλος κ.α.) , ο Πρόεδρος αποφασίζει πριν από μας, για εμάς, και πάντα στο όνομα του συμφέροντος των Ελλήνων πολιτών. Αυτό ουδέποτε τέθηκε υπό αμφισβήτηση είναι το αν ο πρόεδρος (και οι υπόλοιποι πρόεδροι)  γνωρίζουν ποιο είναι το συμφέρον των πολιτών. Αντιδρούσαν για παράδειγμα σύσσωμοι οι εκπρόσωποι των σωματείων πολιτικής αεροπορίας στην αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής. Τότε, ζητούσαν «να παραμείνει ο δημόσιος χαρακτήρας της ΟΑ και εάν προχωρήσει η νέα Ολυμπιακή να συμμετάσχουν στη λειτουργία της και οι εργαζόμενοι». Ευτυχώς βρέθηκε ο Χατζηδάκης και μας απάλλαξε (πληρώνοντας ακριβά βεβαίως) από ένα τεράστιο πάγιο κόστος και κυρίως από παθογένειες δεκαετιών (απολαυστικός Χάρρυ Κλύν από τα παλιά εδώ). Μας απάλλαξε μάλιστα χωρίς να επιβεβαιωθούν οι τρομολανγικές τοποθετήσεις των συνδικαλιστών περί επιβάρυνσης των πολιτών, επιδείνωσης υπηρεσιών (!!!!) αλλά και εθνικής …ασφάλειας. Συγγνώμη δεν ζήτησαν, έχουν όμως το θράσος να εκφέρουν εκ’ νέου (ανάλογη) άποψη.

Αν αμφιβάλετε πάντως για το ποιος κάνει κουμάντο, θυμηθείτε ότι πέρυσι το χειμώνα, ο κ. Αλεβιζόπουλος είχε «απαγορεύσει» σε επενδυτές να δουν το υπό αποκρατικοποίηση αεροδρόμιο των Χανίων. «Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να δει τους χώρους του αεροδρομίου», είχε πει τότε καλώντας τους επενδυτές να επιβιβαστούν σε ένα αεροπλάνο και να επιστρέψουν στην Αθήνα. Ανάλογη ήταν και η στάση του στην επίσκεψη επενδυτών στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης. Εκεί είχε κάνει την «επική» δήλωση: «Τα αεροδρόμια στην Ελλάδα, είναι κράτος» (Voria.gr 3/2014), συμπληρώνοντας ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν δικαιούται να τα εκχωρήσει.

Το ποιος εκχώρησε δικαιώματα διοίκησης ή και μετόχου στους συνδικαλιστές, δεν χρειάζεται να ψάξει κανείς για να το βρει. Ανέκαθεν υπήρχαν πρόθυμοι πολιτικοί για να χρησιμοποιήσουν τις κινητοποιήσεις των συνδικαλιστών κατά της εκάστοτε Κυβέρνησης. Ο πνευματικός πατέρας του σημερινού Πρωθυπουργού κ. Αλ. Αλαβάνος, είχε συνταχθεί με τους συνδικαλιστές στην υπόθεση της ΟΑ. Μάλιστα είχε χαρακτηρίσει τότε «γελοιογραφία» τον τρόπο εκποίησης της εταιρείας.

Ακόμη χειρότερα, οι εργατοπατέρες βρίσκουν πλέον πρόθυμους συμμάχους ακόμη και εντός της Κυβέρνησης. «Με το χέρι στην καρδιά εύχομαι να μην “καρποφορήσει” κιόλας με τους όρους που έχει αυτός ο διαγωνισμός, για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε και όχι να ξεπουλήσουμε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια όπως εμείς θέλουμε», δήλωνε στις αρχές του μήνα ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζης, αυτός που αφαιρεί δημοσιογραφικές άδειες ασκήσεως επαγγέλματος. Παλαιοί φίλοι με τον πρόεδρο της ΟΣΥΠΑ από την εποχή του καλού ΠΑΣΟΚ, είχαν ανταλλάξει βαριές κουβέντες προ μηνών. «Έχει άγνοια, κάνει τον κωφάλαλο», έλεγε τον Μάιο ο Πρόεδρος κατά του Υπουργού. Μπροστά στον κοινό κίνδυνο της αποκρατικοποίησης όμως, παραμένουν ενωμένοι.

Η κατάσταση των περιφερειακών αεροδρομίων είναι δεδομένη. Ποιος θα λησμονήσει τους λόφους σκουπιδιών στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, της ζέστη στις (ο θεός να τις κάνει) αίθουσες αναμονής στην Κρήτη και πολύ περισσότερο τις ανεπαρκείς υποδομές που «φρενάρουν» τον ελληνικό τουρισμό;

Μην ανησυχείτε όμως, ο Πρόεδρος (όπως και όλοι οι αντίστοιχοι πρόεδροι) έχουν λύση και άποψη για όλα. Για τον ελληνικό τουρισμό, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ δήλωνε πρόσφατα ότι θα υποστεί «γκετοποίηση» καθώς: «η Fraport θα πάρει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η Lufthansa (που είναι και μέτοχος της Fraport) καθώς και οι θυγατρικές τους θα μεταφέρουν τους Γερμανούς κι άλλους τουρίστες  στην Ελλάδα ενώ  TUI θα αναλάβει το all inclusive σε «δικά» της ξενοδοχεία».

*Ο Σταμάτης Ζαχαρός είναι Σύμβουλος Έκδοσης της 24 MEDIA

SHARE: