Εθνική Πινακοθήκη: Αποφυλακίζεται ο κατηγορούμενος για την “κλοπή του αιώνα”

Εθνική Πινακοθήκη: Αποφυλακίζεται ο κατηγορούμενος για την “κλοπή του αιώνα”
Οι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν κατά την συνέντευξη Τύπου της ΕΛΑΣ Eurokinissi

Μετά από έναν χρόνο προσωρινής κράτησης, ο 49χρονος που κατηγορείται ότι έκλεψε τους πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν αναμένεται να αποφυλακιστεί.

Εκτός φυλακής θα οδηγηθεί μετά από έναν χρόνο προσωρινής κράτησης, ο 49χρονος άνδρας που κατηγορείται ότι έκλεψε κάτω από τα μάτια των υπευθύνων το 2012 τους πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο 6ος Τακτικός Ανακριτής, Αθανάσιος Μαρνέρης, έκανε δεκτή την αίτηση αποφυλάκισης που υπέβαλε διά των συνηγόρων του και διέταξε την αποφυλάκιση του με ηλεκτρονική επιτήρηση, χωρίς την επιβολή άλλων περιοριστικών όρων.

Η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο της ανάκρισης και θα ακολουθήσει βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών της Αθήνας, για το αν θα παραπεμφθεί ο κατηγορούμενος σε δίκη.

Να σημειωθεί πως τον περασμένο Δεκέμβριο, ο ανακριτής είχε ζητήσει την παράταση της προφυλάκισής του για ακόμη έξι μήνες, με τον 49χρονο να παραμένει έτσι κρατούμενος μέχρι και σήμερα.

Ο συνήγορός του, Σάκης Κεχαγιόγλου δήλωσε σχετικά: Η αποδοχή της αιτήσεως αποφυλάκισης του εντολέως μου από τον κ. Ανακριτή, είναι πράξη απολύτως σύμφωνη με το Δίκαιο και την Ποινική Δικονομία. Ο ανεκτίμητης αξίας πίνακας του Picasso, δεν θα επέστρεφε ποτέ στην κυριότητα της Εθνικής Πινακοθήκης και του Ελληνικού Λαού, εάν δεν υπήρχε η επιθυμία, η βούληση και η πλήρης συνεργασία αλλά και η έμπρακτη μεταμέλεια του εντολέως μου, πράγμα το οποίο η Δικαιοσύνη εκτίμησε και έλαβε σοβαρά υπόψιν της. Θεωρώ ότι ο κ. Σαρματζόπουλος, όταν έρθει η ώρα να αντιμετωπίσει, ελεύθερος πλέον, τους φυσικούς του δικαστές θα κριθεί με νηφαλιότητα και επιείκεια”.

Το χρονικό της υπόθεσης

Ως προς το χρονικό της υπόθεσης, τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012 στο κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης, ο δράστης αφού απενεργοποίησε τον συναγερμό και παραβίασε πόρτα αλουμινίου στο μπαλκόνι, εισήλθε στον εσωτερικό χώρο της έκθεσης από τον οποίο αφαίρεσε:

-Έναν πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56 Χ 40, του Ισπανού ζωγράφου Pablo Picasso που φιλοτεχνήθηκε το 1939 και απεικονίζει γυναικείο κεφάλι.

Το έργο αυτό αποτέλεσε το 1949 δωρεά του καλλιτέχνη προς τον Ελληνικό λαό, σαν τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση του κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής, στο πλαίσιο της δωρεάς έργων Γάλλων καλλιτεχνών.

-Έναν πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35 Χ 44, του Ολλανδού ζωγράφου Μοντριάν που φιλοτεχνήθηκε το 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού.

Το έργο αυτό αγοράσθηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική Πινακοθήκη.

Το έργο του Μοντριάν που είχε κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη Eurokinissi

-Ένα έργο σε χαρτί, πέννα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 Χ 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικονίζει τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους. Το έργο απετέλεσε δωρεά το 1907 του Γρηγορίου Μαρασλή προς την Εθνική Πινακοθήκη.

Κατά το χρόνο τέλεσης της πράξης, ενεργοποιήθηκε ο ανιχνευτής κίνησης στο χώρο των περιοδικών εκθέσεων, στον οποίο έσπευσε αμέσως ο φύλακας, εντοπίζοντας ένα δράστη τον οποίο και καταδίωξε.

Κατά τη διαφυγή του ο δράστης εγκατέλειψε στο χώρο έναν επίσης σημαντικό πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου Μοντριάν, που απεικονίζει ένα τυπικό αγρόκτημα. Ο χρόνος, που μεσολάβησε από την είσοδο του δράστη στο χώρο της Πινακοθήκης μέχρι την αποχώρησή του, υπολογίζεται σε περίπου επτά λεπτά. Στη συνέχεια, ο φύλακας ενημέρωσε την ιδιωτική εταιρία διαχείρισης των ηλεκτρονικών συστημάτων συναγερμών και ενημερώθηκε το κέντρο της Άμεσης Δράσης.

Ειδικότερα όπως προέκυψε, ο άγνωστος ή οι άγνωστοι δράστες, νωρίτερα το απόγευμα εκείνης της μέρας, απενεργοποίησε δέσμη συναγερμού και παραβίασε μπαλκονόπορτα, χωρίς όμως να την ανοίξει, με αποτέλεσμα όταν ήχησε ο συναγερμός και ο φύλακας έλεγξε εσωτερικά τον χώρο, να μη διαπιστώσει παρουσία ατόμων ή ίχνη διάρρηξης και να απενεργοποιήσει το συναγερμό.

Στη συνέχεια και άλλες φορές ο δράστης, ενεργοποίησε διαφορετικές δέσμες συναγερμού, χωρίς να εισέρχεται στο χώρο. Σε όλες τις περιπτώσεις ο φύλακας δεν διαπίστωνε παρουσία προσώπων.

Στο τελικό στάδιο της επιχείρησης διάρρηξης, αφού άνοιξε ο δράστης την πόρτα που ήδη είχε παραβιάσει, εισήλθε στο εσωτερικό και από το χώρο της έκθεσης αφαίρεσε τα έργα τέχνης, βγάζοντάς τα από τις κορνίζες τους.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα