Πόλεμος για το έξυπνο "τσιπάκι" στα τσιγάρα

Πόλεμος για το έξυπνο "τσιπάκι" στα τσιγάρα

Με high tech όπλα βγαίνει η κυβέρνηση στο κυνήγι κατά του λαθρεμπορίου και προκειμένου να αυξήσει τα φοροέσοδά της. Αντιδρούν οι καπνοβιομηχανίες

Στους διαδρόμους της Βουλής έχει μεταφερθεί η μάχη των λόμπι που μαίνονται για την ειδική σήμανση στα προϊόντα καπνού. Από την μία υπάρχουν οι εταιρίες που ειδικεύονται στην σήμανση στα τσιγάρα, αν και μετρημένες στα χέρια, ενώ από την άλλη υπάρχουν και οι μεγάλες καπνοβιομηχανίας που έχουν δημιουργήσει το δικό τους σύστημα ιχνηλασιμότητας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα " Τα Νέα ", στις 26 Φεβρουαρίου η Ε.Ε. ενέκρινε την αναθεώρηση της οδηγίας για τα προϊόντα καπνού, η οποία θεωρείται αρκετά αυστηρότερη από την προηγούμενη το 2001. Ανάμεσα στις αλλαγές, ξεχωρίζει η εισαγωγή πανευρωπαϊκού συστήματος εντοπισμού και παρακολούθησης τω τσιγάρων κατά μήκος της διαδρομής τους από τις καπνοβιομηχανίες στην αγορά, το οποίο θα περιλαμβάνει ορατά και αόρατα χαρακτηριστικά που θα δίνουν τη δυνατότητα στις Αρχές, αλλά και τους καταναλωτές να εντοπίζουν τα παράνομα προϊόντα.

Άλλωστε, στις 8 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο ψηφοφορία για το σχέδιο της νέας ευρωπαϊκής οδηγίας για τα τσιγάρα.

Τελικά το εν λόγω σχέδιο έτυχε ευρείας αποδοχής και σε αυτό συμπεριλαμβάνονταν:

* Οι αναγραφόμενες προειδοποιήσεις θα καταλαμβάνουν το 65% του πακέτου.

* Απαγορεύονται τα πακέτα με γεύσεις μέντας, φρούτων και τα μικρά πακέτα

* Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα αντιμετωπίζονται ως φαρμακευτικά

* Και κάτι σημαντικό: Για να μειωθεί ο αριθμός των παράνομων προϊόντων καπνού στην αγορά, τα κράτη - μέλη θα πρέπει να διασφαλίζουν τα μεμονωμένα πακέτα και η συσκευασία μεταφορών θα προσδιορίζονται με σήμανση που θα επιτρέπει τον εντοπισμό τους. 620 ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ και 43 κατά.

Η μάχη δεν θα περιορίζονταν απλώς και μόνο σε ενέργειες των λόμπι για την προώθηση των συμφερόντων της μίας ή της άλλη πλευράς.

Όπως αναφέρουν "Τα Νέα" μία από τις εταιρίες σήμανσης βρισκόταν σε συζητήσεις με εταιρία ερευνών, ενδιαφερόμενη για πληροφορίες σχετικά με τις διαθέσεις ευρωβουλευτών όσον αφορά την πλειοψηφία, αλλά και για άλλα πιο συγκεκριμένα θέματα.

Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης, διεξάγει έρευνες για τις μεγάλες καπνοβιομηχανίες και γιατί αποχώρησαν τον περασμένο Δεκέμβριο από το διαγωνισμό, χωρίς εμφανή λόγο.

SHARE:

24Media Network