Προς δημοπράτηση το σιδηροδρομικό έργο αναβάθμισης του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας

Προς δημοπράτηση το σιδηροδρομικό έργο αναβάθμισης του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας
Σιδηροδρομικές γραμμές Eurokinissi

Τρέχει και επίσημα το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο για τη Β' φάση έργων αναβάθμισης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας. Το κόστος του έργου είναι 45,5 εκατ. ευρώ.

Φουλ για δημοπράτηση τρέχει και επίσημα το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο για τη Β’ φάση έργων αναβάθμισης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας. Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, έχοντας εγκεκριμένα τεύχη δημοπράτησης.

Το κόστος του έργου είναι 45,5 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 25,76 εκατ. ευρώ αφορούν στην συνολική επιλέξιμη δημόσια δαπάνη. Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).

Ο διαγωνισμός για την υλοποίηση του έργου αναμένεται να προκηρυχθεί το αμέσως επόμενο διάστημα προκαλώντας το ενδιαφέρον των μεγάλων τεχνικών εταιρειών.

Θα πρόκειται για το τρίτο μεγάλο έργο της ΕΡΓΟΣΕ μετά την εργολαβία για τη σηματοδότηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος.

Ποια έργα περιλαμβάνονται

Για τα έργα της Β` φάσης και αναβάθμισης του Σ.Σ. Αθηνών, ήτοι ολοκλήρωση του ανατολικού τμήματος του σταθμού (το δυτικό τμήμα έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία με παλαιότερη εργολαβία). Αναλυτικότερα στο φυσικό αντικείμενο περιλαμβάνεται:

-Κατασκευή νότιας εισόδου του σταθμού και σύνδεση με το σταθμό Μετρό (Σταθμός Λαρίσης). Η κατασκευή προϋποθέτει καθαίρεση μέρους του υπάρχοντος κτιρίου του Σιδηροδρομικού Σταθμού (κατάστημα) και αποκατάσταση της πλαϊνής όψης του κτιρίου καθώς και καθαίρεση του πέτρινου τοίχου κατά μήκος της οδού Δηληγιάννη και του κλειδουχείου (κτίριο Νο3 στο τέλος της αποβάθρας Νο 1).

-Κατασκευή νέων περιφράξεων κατά μήκος της οδού Δηληγιάννη και της γραμμής Νο 1 από το τεχνικό της οδού Πέλοπος έως και τις αποβάθρες.

-Καθαίρεση του εναπομείναντος τμήματος των παλαιών αποβαθρών 2 και 3 με τα στέγαστρα τους και της αποβάθρας Νο1 και αποτύπωση, αποξήλωση και αποθήκευση του διατηρούμενου τμήματος του στεγάστρου της.

-Εξυγίανση και κατασκευή της υποδομής (χωματουργικά κατασκευής υποστρώματος επιδομής) στις θέσεις στρώσης των νέων γραμμών Νο 1-6 του Σ.Σ.

-Εγκατάσταση νέου αποχετευτικού δικτύου ομβρίων των σιδ/κών γραμμών Νο 1-6 και των νέων αποβαθρών Νο 1, 2, 3 του Σ.Σ. και ολοκλήρωση των υδραυλικών έργων επί των γειτονικών οδών για την απομόνωση του σιδ/κού διαδρόμου και του Σ.Σ. από την ανεπιθύμητη είσοδο όμβριων.

-Κατασκευή του ανατολικού τμήματος του παντορροϊκού αγωγού (Ζ1) που διασχίζει εγκαρσίως τις Σ.Γ. στη βόρεια έξοδο του Σταθμού περί τη Χ.Θ.10+700.

-Κατασκευή του τμήματος του παντορροϊκού αγωγού (Ζ2) που διασχίζει εγκαρσίως τις Σ.Γ. στο βόρειο άκρο του κτηρίου εισόδου επί της οδού Δηληγιάννη κάτω από τις αποβάθρες Νο 1, 2, 3.

-Ολοκλήρωση της ράμπας εισόδου στη μεγάλη πεζοδιάβαση από την οδό Κωνσταντινουπόλεως (πλακόστρωση, φωτισμός).

-Ολοκλήρωση της κατασκευής της μεγάλης υπόγειας πεζοδιάβασης του Σ.Σ. περί τη Χ.Θ.10+300 κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες Νο 1, 2, 3 συμπεριλαμβανομένου του κελύφους των καταστημάτων εντός της υπόγειας διάβασης, τις κυλιόμενες και μη κλίμακες, τους ανελκυστήρες και τη σύνδεση με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό.

-Κατασκευή τριών (3) νέων μεταλλικών άνω πεζοδιαβάσεων εντός του Σ.Σ. εγκάρσια πάνω από τις αποβάθρες στις χιλιομετρικές θέσεις: Χ.Θ.10+237, 10+507 και 10+581.

-Καθαίρεση της παλαιάς υπόγειας πεζοδιάβασης, κάτω από τις αποβάθρες 1, 2, 3, περί τη Χ.Θ.10+410 και κατασκευή νέας μικρής υπόγειας πεζοδιάβασης κάτω από τις νέες αποβάθρες Νο 1, 2, 3 με τις κλίμακες και τους ανελκυστήρες.

-Πλήρης κατασκευή των νέων αποβαθρών Νο 1, 2, 3 μετά των στεγάστρων τους και κατασκευή της θεμελίωσης των μελλοντικών εγκαταστάσεων του επιπέδου +1 και +2.

-Στρώση της επιδομής των νέων γραμμών Νο 1-6 του Σ.Σ. συνολικού μήκους 4 χιλιομέτρων και τοποθέτηση 16 αλλαγών τροχιάς.

-Ηλεκτροκίνηση μέσω εναέριας Γραμμής Επαφής 25 KV–50 Hz των Σ.Γ. Νο 1 – 6 του Σ.Σ. συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.

-Κατασκευή και σύνδεση των Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων (Η/Μ) του νέου τμήματος του Σ.Σ. (κυλιόμενες κλίμακες, ανελκυστήρες, πυρόσβεση, ηλεκτροφωτισμός κλπ) με τις υφιστάμενες λειτουργούσες εγκαταστάσεις.

-Σήμανση-ασφάλιση στις εισόδους και εξόδους του Σ.Σ.Αθηνών

-Κατασκευή θεμελίωσης και πλακών των τμημάτων FA3 και FA4 του νότιου κλάδου του τεχνικού κάτω διάβασης της οδού Σεπολίων με σκοπό την ολοκλήρωση των εργασιών υποδομής επί του σιδηροδρομικού διαδρόμου και την απρόσκοπτη εγκατάσταση της επιδομής και ηλεκτροκίνησης.

-Κατασκευή ράμπας φόρτωσης οχημάτων επί συρμών πλησίον της Κ.Δ. οδού Σεπολίων (Χ.Θ.10+800 της σιδ/κής γραμμής).

-Μετατοπίσεις δικτύων ΟΚΩ για τις ανάγκες κατασκευής του έργου, ήτοι : μετατοπίσεις δικτύων ΕΥΔΑΠ, συνδέσεις παντορροϊκών και λοιπών αγωγών αποχέτευσης, μετατοπίσεις δικτύων ΟΤΕ, ΔΕΗ και δικτύων λοιπών εταιρειών.

-Αρχαιολογικές Εργασίες κατά τη διάρκεια κατασκευής, οι οποίες θα εκτελεστούν με αυτεπιστασία από την Εφορεία Αρχαιοτήτων πόλης Αθηνών.

-Τις επιμερισμένες στο παρόν έργο λειτουργικές δαπάνες της ΕΡΓΟΣΕ, για την περίοδο υλοποίησης της πράξης.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα