Γερμανία: “Πράσινο φως” για το νόμο κατά της Google

default image

Ο επίμαχος νόμος κατά της Google πέρασε από την Μπούντεσταγκ με 293 ψήφους έναντι 243 - Οι εκδότες επιτρέπεται να χρεώνουν τις μηχανές αναζήτησης

“Πέρασε” από τη Μπούντεστανγκ ο νόμος που επιτρέπει σε εκδότες να χρεώνουν τις μηχανές αναζήτησης και άλλους online φορείς για την αναπαραγωγή του υλικού τους, την Παρασκευή στη Γερμανία. Συνεχίζεται παρόλα αυτά να επιτρέπεται η ελεύθερη χρήση κειμένου σε links και μικρές περιλήψεις.

Η αρχική πρόταση είχε γίνει από την κυβέρνηση της καγκελαρίου Άγκελα Μέρκελ ένα χρόνο πριν, και αποτελεί μία νέα απόπειρα ακόμα μίας ευρωπαϊκής κυβέρνησης να αναγκάσει μεγάλες εταιρείες του χώρου του Διαδικτύου, όπως η Google, να μοιραστεί κάποια από τα κέρδη που προκύπτουν από την πώληση διαφημίσεων που τοποθετούνται δίπλα σε links με θέματα από ιστοσελίδες εκδοτών.

Σύμφωνα με μία αλλαγή που προτάθηκε από το κόμμα των Ελεύθερων Δημοκρατών στη Γερμανία, επιτρέπεται η χρήση μεμονωμένων λέξεων ή μικρών αποσπασμάτων δωρεάν – κάτι που σημαίνει πως ο νόμος στοχεύει μόνο στις εταιρείες οι οποίες αναπαράγουν το υλικό αυτό για εμπορική χρήση.

Απαραίτητη η έγκριση και από τη Μπούντεσρατ

Ο νόμος πέρασε από την Μπούντεσταγκ με 293 ψήφους έναντι 243. Πλέον, πρέπει να εγκριθεί και από την Μπούντεσρατ, που ελέγχεται από τους Σοσιαλδημοκράτες και τους Πράσινους, που επιδιώκουν το μπλοκάρισμα του, καθώς, όπως αναφέρουν, “κανείς δεν θέλει αυτό το νόμο εκτός από κάποιους μεγάλους εκδότες”, όπως δήλωσε σχετικά η Ταμπέα Ρέσνερ, μέλος των Πρασίνων και ειδική σε θέματα media.

Ικανοποίηση για τη Google

Η Google, από πλευράς της, εξέφρασε την ικανοποίησή της για το ότι ο νόμος “αποδυναμώθηκε” πριν περάσει, αλλά ξεκαθάρισε την γενικότερη αντίθεσή της σε κάθε είδους σχετική νομοθεσία. Η εταιρεία μάλιστα διεξάγει μία εκστρατεία ονόματι “Defend your Net” (υπερασπιστείτε το διαδίκτυο σας), τόσο online όσο και μέσω των εκδοτικών οίκων που θα επωφεληθούν από αυτό το νόμο, ισχυριζόμενη πως θα επηρεάσει αρνητικά την ελεύθερη ροή της πληροφορίας και την καινοτομία online.

Η αμερικανική εταιρεία κερδίζει δισεκατομμύρια ευρώ από τις διαφημίσεις μέσω της μηχανής αναζήτησης και άλλων υπηρεσιών της, τη στιγμή που οι περισσότεροι γερμανικοί εκδοτικοί οίκοι περιορίζονται σε μικρά έσοδα από διαφημίσεις ή άλλες υπηρεσίες, όπως paywalls γύρω από το υλικό τους.

Οι Γερμανοί εκδότες ελπίζουν, μέσω του νόμου, σε ένα όργανο το οποίο θα τους επιτρέψει να καθορίσουν τις συνθήκες υπό τις οποίες υλικό που παράγεται από τους δημοσιογράφους θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις μηχανές αναζήτησης και άλλους “τρίτους” φορείς, που αναπαράγουν το υλικό αυτό online. Θετικές είναι και οι αντιδράσεις από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Εκδοτών, το οποίο πιέζει εδώ και καιρό για αλλαγές στις “σχέσεις” μεταξύ εκδοτών και Google.

Πηγή: ΑΠΕ – Reuters

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα