H Βαλτιμόρη μηνύει τον ιδιοκτήτη και τον διαχειριστή του Dali – “Το πλοίο ήταν μη αξιόπλοο”

Διαβάζεται σε 3'
Κατάρρευση γέφυρας στη Βαλτιμόρη
Κατάρρευση γέφυρας στη Βαλτιμόρη AP

Η Βαλτιμόρη μηνύει τον ιδιοκτήτη και τον διαχειριστή του “ακατάλληλου” για πλεύση πλοίου Dali για την κατάρρευση της γέφυρας

Η Βαλτιμόρη μήνυσε τους διαχειριστές του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσέκρουσε και κατέστρεψε μια από τις κύριες γέφυρες της αμερικανικής πόλης τον περασμένο μήνα, που οδήγησε στον θάνατο έξι ανθρώπους.

Η πόλη λέει ότι το Dali ήταν “σαφώς ακατάλληλο” και κατηγορεί τους ιδιοκτήτες και τον διαχειριστή του για αμέλεια.

Ο ιδιοκτήτης και ο διαχειριστής του πλοίου με έδρα τη Σιγκαπούρη έχουν ήδη ζητήσει από δικαστήριο να περιορίσει την ευθύνη τους.

Η περιοχή έχει υποστεί σοβαρό πλήγμα από το κλείσιμο του πιο πολυσύχναστου λιμανιού της για θαλάσσια διαμετακόμιση μετά την κατάρρευση του περάσματος αυτού στις 26 Μαρτίου, σύμφωνα με το BBC. “Τίποτα από αυτά δεν έπρεπε να είχε συμβεί”, υποστήριξαν οι δικηγόροι που εκπροσωπούν τον δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο της Βαλτιμόρης σε ομοσπονδιακή αγωγή.

Η πόλη ζητά από το Περιφερειακό Δικαστήριο του Maryland των ΗΠΑ να διεξαχθεί δίκη με ενόρκους για να θεωρηθούν οι κατηγορούμενοι πλήρως υπεύθυνοι.

Αναφέροντας ονομαστικά την ιδιοκτήτρια εταιρεία του Dali, Grace Ocean Private Limited, και τη διαχειρίστρια εταιρεία Synergy Marine Private Limited, η αγωγή ισχυρίζεται ότι η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key ήταν άμεσο αποτέλεσμα της “βαριάς αμέλειας και απερισκεψίας τους και ως αποτέλεσμα της αβελτηρίας του σκάφους”.

Την 1η Απριλίου, η Grace Ocean και η Synergy Marine υπέβαλαν αίτηση στο ίδιο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μέριλαντ προκειμένου να καλυφθεί η ευθύνη της για το περιστατικό.

Επικαλούμενο ναυτικό νόμο προ του εμφυλίου πολέμου, το ζεύγος των εταιρειών υπολόγισε την ευθύνη τους για το πλοίο και την αξία του φορτίου σε 43,6 εκατ. δολάρια.

Η κίνηση της πόλης της Βαλτιμόρης διαφωνεί με αυτόν τον αριθμό και τον χαρακτηρίζει “σημαντικά μικρότερο από το ποσό που θα διεκδικηθεί για απώλειες και ζημιές που προκύπτουν από τη σύγκρουση του Dali με τη γέφυρα Key”.

Η διαδρομή που ακολούθησε το φορτηγό πλοίο – το οποίο έβγαινε από το λιμάνι της Βαλτιμόρης κάτω από τη γέφυρα Key – “δεν είναι άγνωστη για μεγάλα φορτηγά πλοία”, έγραψαν οι εκπρόσωποι της πόλης.

Είπαν ότι το πλοίο “αντιμετώπιζε μια ασυνεχή παροχή ρεύματος”, η οποία είτε δεν διερευνήθηκε είτε δεν διορθώθηκε.

“Το Dali έφυγε από το λιμάνι ούτως ή άλλως, παρά τη σαφώς μη αξιόπλοη κατάστασή του”, ανέφερε η αγωγή.

Η κατάθεση αναφέρει επίσης ότι το Dali ήταν επανδρωμένο από “ένα ανίκανο πλήρωμα που ήταν απρόσεκτο στα καθήκοντά του” και “δεν είχε την κατάλληλη εκπαίδευση”.

Την Παρασκευή, οι λιμενικοί άνοιξαν ένα τρίτο προσωρινό κανάλι για την είσοδο και την έξοδο των πλοίων, αλλά αυτά τα κανάλια μπορούν να διατηρήσουν μόνο το 15% της εμπορικής δραστηριότητας που υπήρχε πριν από την κατάρρευση.

Ένα τέταρτο κανάλι, που θα επιτρέψει την επιστροφή του μεγαλύτερου μέρους της κυκλοφορίας στο λιμάνι, αναμένεται να ανοίξει μέχρι το τέλος του μήνα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα