Ο Δήμαρχος Λονδίνου χαρακτήρισε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα "έναν από τους μεγαλύτερους εθνικούς θησαυρούς" της Βρετανίας

Ο Δήμαρχος Λονδίνου χαρακτήρισε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα "έναν από τους μεγαλύτερους εθνικούς θησαυρούς" της Βρετανίας

Ο Μπόρις Τζόνσον ξεπέρασε ακόμη και τον ίδιο του τον εαυτό με άρθρο του στην Telegraph, στο οποίο περιγράφει τη χώρα του ως "προστάτη της πολιτισμικής, καλλιτεχνικής και διανοητικής ελευθερίας" με αφορμή την απόφαση του Βρετανικού Μουσείου να δανείσει το άγαλμα του Ιλισσού στη Ρωσία

Σε ένα παραλήρημα εθνικής μεγαλοπρέπειας και ανωτερότητας ο Δήμαρχος Λονδίνου παραδέχεται ναι μεν πως μπορεί το γεγονός του δανεισμού του αγάλματος στη Ρωσία του Πούτιν να είναι "βλακώδες", είναι όμως αυτό που κάνει τη Βρετανία... μεγάλη! Σε ένα κείμενο στην εφημερίδα Telegraph ξεκινά από το τραγικό περιστατικό της πτώσης του αεροσκάφους των Μαλαισιανών αερογραμμών στην Ουκρανία, για να καταλήξει στη διαπίστωση πως καμιά χώρα στον κόσμο δεν μπορεί να συναγωνιστεί το Ηνωμένο Βασίλειο σε κανένα τομέα - οικονομικό, πολιτιστικό, δημοκρατικό - και αποδεικνύει γιατί τα Μάρμαρα του Παρθενώνα "ανήκουν και πρέπει να παραμείνουν στο Λονδίνο.

Δεν ξέρουμε πόσο σοβαρά μπορεί κανείς να πάρει τον εκκεντρικό πολιτικό, τα όσα όμως γράφει στο κείμενο του είναι ιδιαίτερα προσβλητικά και αλαζονικά σε ό, τι αφορά τη διαμάχη για τα Μάρμαρα που έκλεψε ο Έλγιν από τον Παρθενώνα.

" Σε κάνει να αναρωτιέσαι πως στο καλό συμφωνήσαμε να στείλουμε έναν από τους σημαντικότερους εθνικούς θησαυρούς εκτός συνόρων για πρώτη φορά μετά από δύο αιώνες και να στείλουμε το ανεκτίμητης αξίας αντικείμενο, από όλους του πιθανούς προορισμούς, στη Ρωσία του Βλαντιμίρ Πούτιν" σημειώνει ο Τζόνσον, θεωρώντας πως τα  Μάρμαρα του Παρθενώνα έχουν, για κάποιον ανεξήγητο λόγο, γίνει μέρος της εθνικής κληρονομιάς της Αγγλίας και συνεχίζει: "Το Βρετανικό Μουσείο είναι ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου. Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα είναι το πιο ιερό από τα ιερά κομμάτια του. Και ο Θεός του ποταμού Ιλισσός είναι ένα από τα πιο εκπληκτικά δείγματα γλυπτικής της Αθήνας του 5ου αι. π.Χ. Γιατί τότε να το στείλεις στο εξωτερικό; Γιατί στη Ρωσία; [...] Η ιδέα του να στείλεις ένα κομμάτι από τα ελγίνεια μάρμαρα στο Ερμιτάζ δεν απαιτούσε την έγκριση της κυβέρνησης - και σε αυτό το απλό γεγονός διακρίνεται η Μεγάλη Βρετανία από τόσες άλλες χώρες στον κόσμο και ειδικά τη Ρωσία. Εδώ δεν είναι τυραννία. Έχουμε και προστατεύουμε την ιδέα της πολιτισμικής, καλλιτεχνικής και διανοητικής ελευθερίας - και αυτό αποφέρει τεράστια οικονομική αξία στην χώρα".  αναφέρει με απόλυτη "ταπεινότητα" ο Δήμαρχος Λονδίνου.

Και αν κάποιος θα μπορούσε να του δώσει δίκιο σε ό, τι αφορά στη Ρωσία του Πούτιν, είναι σαφές πως η αμετροέπειά του ξεπερνά τα σύνορα της Μόσχας. "Έχουμε περισσότερους συναυλιακούς χώρους στο Λονδίνο από κάθε άλλη πόλη στον κόσμο, έχουμε δυο φορές περισσότερα θέατρα από το Παρίσι και σύντομα θα παράγουμε περισσότερες τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές από τη Νέα Υόρκη ή ακόμη και το Λος Άντζελες. Ένας από τους λόγους αυτής της παγκόσμιας επιτυχίας είναι ότι οι πολιτικοί, σε γενικές γραμμές, δεν παρεμβαίνουν παρά μόνο ενθαρρύνουν" σημειώνει ο Τζόνσον και συνεχίζει: "Φαντάζεστε κάποια άλλη χώρα που το εθνικό της μουσείο θα μπορούσε να πάρει μια τόσο φορτισμένη πολιτικά απόφαση, χωρίς να το γνωρίζει ή να το εγκρίνει η κυβέρνηση; Την Ελλάδα; Τη Γαλλία; Τη Ρωσία; Με κάνετε να γελάω" αναφέρει.

Visitors look at the marble sculpture of the river god Ilissos on display at the exhibition on Greek art in the Hermitage in St. Petersburg, Russia, Friday, Dec. 5, 2014. The British Museum has loaned one of the Parthenon Marbles to Russia's Hermitage Museum, the first time in 200 years that any of the ancient sculptures has left Britain. The move outraged Greece, which has demanded that the marbles be permanently returned. (AP Photo/Dmitry Lovetsky)
Visitors look at the marble sculpture of the river god Ilissos on display at the exhibition on Greek art in the Hermitage in St. Petersburg, Russia, Friday, Dec. 5, 2014. The British Museum has loaned one of the Parthenon Marbles to Russia's Hermitage Museum, the first time in 200 years that any of the ancient sculptures has left Britain. The move outraged Greece, which has demanded that the marbles be permanently returned. (AP Photo/Dmitry Lovetsky) ASSOCIATED PRESS

Όλη αυτή η επίδειξη ελευθερίας και ανωτερότητας σε όλα τα επίπεδα της Μεγάλης Βρετανίας γίνεται φυσικά για να υποστηρίξει το επιχείρημα πως τα Μάρμαρα του Παρθενώνα πρέπει να μείνουν στο Βρετανικό Μουσείο. "Γι' αυτό το λόγο ο καλός, παλιός Τζορτζ Κλούνεϊ είναι τόσο λάθος στο σχέδιό του να επαναφέρει τα Μάρμαρα. [...] Είναι στην διακριτική ευχέρεια του Βρετανικού Μουσείου να δανείζει το άγαλμα στη Ρωσία - ακόμη και σε αυτή την ασταθή περίοδο - που δείχνει ακριβώς πως τα ελγίνεια Μάρμαρα ανήκουν και πρέπει να παραμείνουν στο Λονδίνο". Εφόσον λοιπόν το επιχείρημα της κακής συντήρησης ή της έλλειψης μουσείου στην Αθήνα για να τα στεγάσει έχει πλέον παλιώσει και αφού το κώλυμα της αδυναμίας μεταφοράς καταρρίφθηκε από τον ίδιο το δανεισμό του αγάλματος, η Μεγάλη Βρετανία φαίνεται πως πρέπει να εφεύρει άλλα επιχειρήματα για να αρνηθεί την επιστροφή των Μαρμάρων. Ένα από αυτά είναι η οικονομική, πολιτισμική και δημοκρατική υπεροχή της χώρας του κυρίου Τζόνσον έναντι της Ελλάδας, της Ρωσίας και όλων συλλήβδην των άλλων χωρών που πρέπει να υποκλιθούν στο μεγαλείο της Αγγλίας. Τα συμπεράσματα δικά σας.

SHARE:

24Media Network