Ρούχα περιόδου: Η νέα τάση που υπόσχεται ελευθερία στις γυναίκες

Κορίτσια περπατούν σε πάρκο
Κορίτσια περπατούν σε πάρκο SHUTTERSTOCK

Τα ρούχα περιόδου έρχονται να δημιουργήσουν νέα τάση μετά τις σερβιέτες, τα ταμπόν και τα cup και κερδίζουν ολοένα και περισσότερες γυναίκες που τους υπόσχονται ελευθερία.

Εσώρουχα, ρούχα για γυμναστική, μαγιό, πιτζάμες, ακόμα και κουβέρτες ήρθαν να αντικαταστήσουν τις σερβιέτες, τα ταμπόν και τα cup περιόδου. Μια "επανάσταση" στα όσα μέχρι τώρα γνωρίζαμε για το πως να αντιμετωπίσουμε την περίοδό μας είναι σε εξέλιξη. Μπορούν όμως τα ρούχα περιόδου να αποτελέσουν μια λύση που θα "αγκαλιάσουν" οι γυναίκες;

Το στίγμα της περιόδου είναι μια συνθήκη που βαραίνει τις πλάτες πολλών γυναικών. Από την πρώτη περίοδο και το σχολείο, ένα αίσθημα ακατανόητης ντροπής, έστω και εσωτερικευμένης που προκύπτει από τον διάχυτο στον πλανήτη μισογυνισμό.

ADVERTISING

Σε κάποιες δυτικές κοινωνίες, κορίτσια έχουν πλέον το "προνόμιο" μέσω της εκπαίδευσης να μάθουν πολλά γύρω από το σώμα και την περίοδό τους να σπάσουν τα ταμπού, να αγκαλιάσουν το σώμα τους και να νιώσουν περήφανες για την περίοδό τους. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν είναι καθολικό, δεν είναι εύκολο να "σπάσει" στις πατριαρχικά δομημένες κοινωνίες, πόσο μάλλον, όταν η θρησκεία έρχεται να επέμβει και να συμπληρώσει τον κύκλο της ντροπής.

Παράλληλα, μεγάλη είναι η συζήτηση και για την πρόσβαση σε προϊόντα περιόδου στα σχολεία, με μια σειρά από χώρες όπως η Σκωτία, η Γαλλία και η Νέα Ζηλανδία να τα παρέχουν πλέον δωρεάν, ενώ πρόσφατη είναι και η κατακραυγή απέναντι στον ακροδεξιό βραζιλιάνο πρόεδρο Μπολσονάρο που επιχείρησε να εμποδίσει την παροχή δωρεάν προϊόντων περιόδου σε φτωχές γυναίκες.

Όταν έχει περίοδο, μια γυναίκα καλείται να αντιμετωπίσει μια σειρά από πρακτικά ζητήματα που την ταλαιπωρούν, από τους αφόρητους πολλές φορές πόνους μέχρι το πως να βρει το κατάλληλο προϊόν για την περίοδό της. Μετά τα ταμπόν, τις σερβιέτες και τα cup που πολλές φορές δημιουργούν το άγχος ότι μπορεί να ξεχειλίσουν, η νέα τάση είναι τα ρούχα περιόδου που υπόσχονται μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα αλλά και κάτι άλλο, ακόμα πιο σημαντικό, ελευθερία.

Τι είναι τα ρούχα περιόδου και πως χρησιμοποιούνται

Οι εταιρείες που συμμετέχουν στην αγορά δημιουργίας ρούχων περιόδου, κρατούν μυστική την ακριβή φόρμουλα κατασκευής τους, ωστόσο στη διεθνή αγορά τα εσώρουχα περιόδου που κυκλοφορούσαν έως τώρα είναι φτιαγμένα από έναν συνδυασμό αντιμικροβιακής επένδυσης και υφάσματος, σχεδιασμένα για να απομακρύνουν την υγρασία.

Η βασική ιδέα είναι ότι το ύφασμα απομακρύνει το υγρό από το σώμα και το παγιδεύει μέσα, επιτρέποντάς σου να αιμορραγείς ελεύθερα. Ανάλογα με τη ροή ή την αυτοπεποίθηση της καθεμιάς ή και τα δύο, έχουν σχεδιαστεί για να φοριούνται είτε ως εφεδρικά ρούχα υγιεινής είτε ως αντικαταστάτης του ταμπόν ή της σερβιέτας.

Επιπλέον, είναι προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον, ενώ πολλές είναι οι γυναίκες που τα επιλέγουν για λόγους υγιεινής ή επειδή φοβούνται το σύνδρομο τοξικού σοκ από τη χρήση ταμπόν.

Τα εσώρουχα περιόδου υπάρχουν από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, όπως αναφέρει η Marisa Meltzer σε άρθρο της στον Guardian περιγράφει τα πρώτα τέτοιου τύπου εσώρουχα ως χοντρά, σαν να έχουν ενσωματωμένο ένα βαμβάκι και παρομοιάζει την τότε εμπειρία της ότι ήταν σαν να φοράει βρεγμενή σερβιέτα. Από τότε όμως, έχουν βελτιωθεί εντυπωσιακά, όπως εξηγεί.

Στην αγορά κάποια μπορεί πλέον να βρει τέτοια εσώρουχα σε διάφορα χρώματα, υπάρχουν πλέον ρούχα περιόδου, μαγιό περιόδου και σορτς ύπνου περιόδου. Μια εταιρεία, η Thinx, έχει ακόμη και μια κουβέρτα που κοστίζει σχεδόν 370 δολάρια με βασικό υλικό το βαμβάκι που απομακρύνει την υγρασία.

"Όταν ξεκινήσαμε το 2013, δεν υπήρχε καμία καινοτομία στη φροντίδα περιόδου από τη δεκαετία του 1930", λέει η Shama Amalean της Thinx. "Στην κατηγορία κυριαρχούσαν τα αναλώσιμα μιας χρήσης, συμπεριλαμβανομένων των ταμπόν, το 88% των οποίων έχουν απλικατέρ μίας χρήσης".

Translation results

Τα ρούχα περιόδου είναι μια σχετικά νέα, αλλά αναπτυσσόμενη αγορά. Η καναδική εταιρεία Knix, η οποία πουλάει κολάν και κορμάκια, συγκέντρωσε κέρδη 53 εκατομμυρίων καναδικά δολάρια την περασμένη άνοιξη. Η εταιρεία Period, με συνιδιοκτήτρια την στιλίστριας του Χόλιγουντ Karla Welch, η οποία έχει πελάτες την Tracee Ellis Ross και τον Justin Bieber, κυκλοφόρησε πρόσφατα μια σειρά από οικονομικά σορτς, από 12 δολάρια. Η Ruby Love πουλά μαγιό εποχής και η Dear Kate δημιούργησε αδιάβροχα αθλητικά. Η Wuka, η οποία σημαίνει Wake Up Kick Ass, αυτοχαρακτηρίζεται ως η πρώτη εταιρεία εσωρούχων περιόδου του Ηνωμένου Βασιλείου, που ιδρύθηκε το 2017, και πουλά μποξεράκια για την περίοδο.

Το target group για τα ρούχα περιόδου δεν είναι μόνο οι millennials. Τα ρούχα αυτά μπορείς να τα βρεις πλέον σε πολυκαταστήματα ακόμα και σε φαρμακεία του Παρισιού. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι αρχίζουν να χρησιμοποιούνται ευρέως, καθώς ολοένα και περισσότερες γυναίκες αναζητούν πιο βιώσιμες, πιο άνετες και φθηνότερες λύσεις από τα ταμπόν, τα σερβιέτες ή τα cups.

Ωστόσο, η βασικές απορίες που υπάρχει είναι η εξής: Μπορούν να απορροφήσουν αρκετές ποσότητες αίματος; Τι γίνεται με τις οσμές;

Σύμφωνα με γυναίκες που τα έχουν δοκιμάσει, η αποτελεσματικότητά τους και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις είναι ικανοποιητική. Τα ρούχα παραμένουν στεγνά και δεν μυρίζουν άσχημα. Αν λοιπόν βοηθούν τις γυναίκες να νιώθουν ελεύθερες, μια δοκιμή την αξίζουν.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

SHARE:

24Media Network