Τρόμος στον αέρα για την Μέρκελ: Το αεροπλάνο πετούσε επί μία ώρα με σοβαρή βλάβη

Τρόμος στον αέρα για την Μέρκελ: Το αεροπλάνο πετούσε επί μία ώρα με σοβαρή βλάβη
Η Άνγκελα Μέρκελ AP

Πολύ σοβαρότερη από ότι είχε αρχικά εκτιμηθεί ήταν ή βλάβη στο κυβερνητικό αεροσκάφος της Γερμανίδας καγκελαρίου που την "καθήλωσε" στη Γερμανία ύστερα από μία περιπετειώδη πτήση.

Πιο σοβαρή απ ότι θεωρήθηκε αρχικά ήταν η τεχνική βλάβη στο αεροσκάφος που θα μετέφερε την καγκελάριο Άγκελα Μέρκελ στην Αργεντινή για τη σύνοδο των G20, στην έναρξη της οποίας τελικά δεν θα παραστεί. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Spiegel, ολόκληρο το σύστημα επικοινωνίας του αεροσκάφους τέθηκε εκτός λειτουργίας για περισσότερο από μία ώρα.

Ένα τέτοιο περιστατικό θεωρείται επικίνδυνο και δίνεται σήμα έκτακτης ανάγκης στην αεροπορία. Ως εκ τούτου, οι πιλότοι αποφάσισαν αμέσως να σταματήσουν την πτήση προς την Αργεντινή, την ώρα εποχή εκείνη, το αεροσκάφος ήταν στον εναέριο χώρο της Ολλανδίας.

Μόνο με τη βοήθεια ενός δορυφορικού τηλεφώνου, το πλήρωμα του κυβερνητικού αεροσκάφους κατάφερε να έρθει σε επαφή με το κέντρο ελέγχου πτήσεων και να ζητήσει προσγείωση έκτακτης ανάγκης στο αεροδρόμιο της Κολωνίας-Βόννης.

Μια τέτοια βλάβη του συστήματος επικοινωνίας, που εξασφαλίζεται από διάφορα συστήματα αντικατάστασης, είναι εξαιρετικά σπάνια. Η αιτία της βλάβης δεν είχε προσδιοριστεί μέχρι αργά το βράδυ της Πέμπτης, δήλωσαν κύκλοι της Bundeswehr.

Όταν το A340 τελικά έφτασε στην Κολωνία, παρουσιάστηκε άλλο έναπρόβλημα: Καθώς το αεροδρόμιο βρίσκεται υπό ανακατασκευή, μόνο ο μικρότερος από τους διαδρόμους ήταν διαθέσιμος εκείνη τη στιγμή.

Ως εκ τούτου, το αεροσκάφος μακρινών αποστάσεων έπρεπε να επιβραδύνει πολύ γρήγορα. Επειδή είχε καταναλώσει λίγη κηροζίνη από το Βερολίνο και δεν μπορούσε να ρίξει τα καύσιμα προσεγγίζοντας στην Κολωνία, το προβλημα στην προσγείωση ήταν ακόμα σοβαρό.

Το αποτέλεσμα: το σύστημα πέδησης υπερθέρμανθηκε – και η πυροσβεστική υπηρεσία έπρεπε να παρέμβει προληπτικά .

Σύμφωνα με πληροφορίες του SPIEGEL, η συνολική κατάσταση ήταν τόσο σοβαρή που ο υπουργός Άμυνας Ούρσουλα φον ντερ Λάγεν ενημερώθηκε αμέσως μετά την βλάβη του ραδιοσυστήματος. Για αρκετές ώρες προσπάθησε, μεταξύ άλλων, να βρει ένα άλλο αεροσκάφος για την Καγκελάριο μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιριών .

Ωστόσο, δεν βρέθηκαν αεροπορικές εταιρείες που διέθεταν αεροσκάφη υπερατλαντικών πτήσεων με εξοπλισμό VIP στην ΕΕ.

Το αεροσκάφος της Α. Μέρκελ AP

Η Μέρκελ πέρασε τη νύχτα σε ένα ξενοδοχείο στη Βόννη. Εκεί δήλωσε για το περιστατικό: “Μπορώ να πω μετά τα γεγονότα, υπήρξε ένασοβαρόπρόβλημα.” Ευτυχώς, υπήρχε ένα εξαιρετικό πλήρωμα και ένας έμπειρος κυβερνήτης.

Η Μέρκελ θα πετάξει τελικά σήμερα το πρωί με ένα άλλο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας από την Κολωνία στη Μαδρίτη . Από εκεί θα αναχωρήσει με προγραμματισμένη πτήση της Iberia για το Μπουένος Άιρες – αλλά θα χάσει την έναρξη της συνόδου των G20

Ο πιλότος εξέπεμψε σήμα κινδύνου

Ο χειριστής του μηχανήματος έστειλε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7600, ο οποίος αναφέρει ότι τα συστήματα επικοινωνίας ήταν εκτός λειτουργίας.

Για δέκα χρόνια, το Airbus Α340-30 της Lufthansa μετέφερε επιβάτες, κατόπιν μετατράπηκε σε κυβερνητικό αεροσκάφος πριν από δύο χρόνια. Όμως, το αεροσκάφος Longbus με τον κωδικό 16 + 01 “Konrad Adenauer” προκαλεί πάντα βλάβες.

Στα μέσα Οκτωβρίου ο ομοσπονδιακός υπουργός οικονομικών Ολαφ Σολτς δεν μπορούσε να επιστρέψει από συνάντηση του ΔΝΤ στο Μπαλί, γιατί τρωκτικά είχαν καταφάει τα ηλεκτρικά καλώδια του αεροσκάφους.

Τώρα ο κυβερνήτης του κυβερνητικού αεροσκάφους έστειλε τον κωδικό 7600 -έναν από τους τέσσερις ειδικούς αναγνωριστικούς κωδικούς που μπορούν να μεταδοθούν μέσω αναμεταδότη, δηλαδή με ραδιοσήμα, από το πλήρωμα του πιλοτηρίου έως τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Για παράδειγμα, ο κωδικός 7500 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναφέρει αεροπειρατεία αεροσκάφους χωρίς να το αναφέρει συγκεκριμένα στην ραδιοφωνική συχνότητα.

Ο κώδικας 7600 απο τοAirbus, περιγράφεται συχνά από τους πιλότους ως “76 – χρειάζομαι ραδιόφωνο μου” ή “76 – δεν ακούω τίποτα”. Έτσι είναι μια κλήση για βοήθεια από το πιλοτήριο ότι δεν υπάρχει καμία ασφαλής επαφή με την αεροπορική εταιρεία. Αυτοί οι κωδικοί έκτακτης ανάγκης εμφανίζονται επίσης σε ορισμένες πλατφόρμες Διαδικτύου που επιτρέπουν στα αεροπλάνα να ακολουθούν τη διαδρομή τους.

Ως εκ τούτου, το σήμα έκτακτης ανάγκης παρατηρήθηκε γρήγορα περίπου 20 λεπτά μετά την απογείωση από το Βερολίνο .

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα