Ρεχάγκελ και Φούχτελ καλούν τους τουρίστες να επισκεφθούν την Ελλάδα

Ρεχάγκελ και Φούχτελ καλούν τους τουρίστες να επισκεφθούν την Ελλάδα
EUROKINISSI

Ποιο είναι το μήνυμα του υφυπουργού Εργασίας της Γερμανίας Χανς Γιόακιμ Φούχτελ, προς τους Γερμανούς τουρίστες - υποχώρηση της ακτοπλοϊκής κίνησης επιβατών και οχημάτων, καταγράφει έρευνα της Hellastat

Μήνυμα στους Γερμανούς τουρίστες να επισκεφτούν την Ελλάδα και αυτήν τη τουριστική περίοδο έστειλε μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Εργασίας της Γερμανίας Χανς Γιόακιμ Φούχτελ με αφορμή επίσκεψή του στο υπουργείο Τουρισμού, σήμερα.

Μιλώντας αποκλειστικά στο ΑΠΕ- ΜΠΕ υπογράμμισε ότι η Ελλάδα είναι μια καταπληκτική χώρα για διακοπές, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου. Έχει κάνει πολλά βήματα προόδου και είναι μία απολύτως ασφαλής χώρα την οποία αξίζει να επισκεφτούν οι Γερμανοί.

Συνάντηση Φούχτελ - Ρεχάγκελ - Κεφαλογιάννη

Με την υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη συναντήθηκε ο πρώην προπονητής της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου, Ότο Ρεχάγκελ, ο οποίος βρίσκεται από την Δευτέρα στην Ελλάδα στο πλαίσιο της βελτίωσης των ελληνογερμανικών σχέσεων.

Ο πρώην προπονητής της εθνικής ομάδας, που αποδέχθηκε την πρόταση της γερμανικής κυβέρνησης να αναλάβει επίτιμος πρέσβης της χώρας στην Ελλάδα εξέφρασε τη βεβαιότητα στην κ. Κεφαλογιάννη ότι "η Γερμανία και ο υπόλοιπος κόσμος δεν θα αφήσουν την Ελλάδα να πέσει".

Το κλίμα στη συνάντηση ήταν θερμό με τον προπονητή να μη μιλάει για ποδόσφαιρο καθώς η υπουργός δεν είναι και λάτρης του αθλήματος αλλά για τις... ομορφιές της Ελλάδας και τη βάση στην οποία θα κινηθεί η ελληνογερμανική φιλία.

Ο Ότο Ρεχάγκελ βρίσκεται στην Ελλάδα ως επίτιμος πρέσβης του Βερολίνου, και μέλος αντιπροσωπείας, της οποίας ηγείται ο Γερμανός ομοσπονδιακός υφυπουργός Εργασίας, Χανς Γιόακιμ Φούχτελ.

Περαιτέρω υποχώρηση της ακτοπλοϊκής κίνησης επιβατών και οχημάτων, καταγράφει έρευνα της Hellastat

Εν τω μεταξύ, μεγάλο πλήγμα στον ευρύτερο τουριστικό και ακτοπλοϊκό τομέα της οικονομίας έχει προκαλέσει η οικονομική ύφεση, με τις δαπάνες για ταξίδια και διακοπές να περικόπτονται δραστικά, την τελευταία διετία, όπως προκύπτει από μελέτη της Hellastat ΑΕ.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2011, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μετέφεραν συνολικά 38,36 εκ. επιβάτες στις γραμμές εσωτερικού, αριθμός μειωμένος κατά 6,8%, σε σύγκριση με το 2010.

Η κάμψη αυτή συνεχίστηκε και το 2012, αφού, το δεύτερο τρίμηνο του έτους, η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες υποχώρησε κατά 7,8%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2011, με την αντίστοιχη μείωση των οχημάτων να αγγίζει το -7,4%. Ωστόσο, η συνολική διακίνηση εμπορευμάτων, το πρώτο τρίμηνο 2012, παρουσίασε αύξηση κατά 21,5% από το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Σύμφωνα με τη μελέτη, σημαντική επιβάρυνση για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες αποτελούν και οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων, γεγονός που περιορίζει τα περιθώρια κερδοφορίας σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Το 2011, η μέση διεθνής τιμή αυξήθηκε κατά 28%, σε σχέση με το 2010, ενώ, το πρώτο εξάμηνο του 2012, παρατηρήθηκε περαιτέρω άνοδος κατά 23%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο.

Όπως επισημαίνεται στη μελέτη, οι εταιρείες του κλάδου τίθενται υπέρ του εκσυγχρονισμού και προσαρμογής του ελληνικού θεσμικού πλαισίου στο αντίστοιχο ευρωπαϊκό, προκειμένου να απελευθερωθεί η αγορά και να μειωθεί το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων.

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 19 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα, που προκύπτουν, συνοψίζονται στα εξής:

Ο συνολικός κύκλος εργασιών του δείγματος, το 2011, υποχώρησε κατά 1,9%, στα 764,43 εκατ. ευρώ. Η μέση μείωση πωλήσεων των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων διαμορφώθηκε στο -6,3% έναντι -8,7% για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας.

Αναλυτικότερα, οι λειτουργικές ζημιές διαμορφώθηκαν στα 15,43 εκατ. ευρώ, έχοντας υποδιπλασιαστεί, σε σχέση με το 2010, ενώ οι ζημιές προ φόρων περιορίστηκαν κατά 21%, στα 162 εκατ. ευρώ (η βελτίωση αυτή προήλθε από την επικεφαλής ΑΝΕΚ ΑΕ, λόγω των έκτακτων ναυλώσεων πλοίων και της μείωσης κόστους από τη λειτουργία κοινοπραξίας).

Το μέσο περιθώριο μικτών κερδών αυξήθηκε κατά 4 μονάδες, στο 17,5%, οδηγώντας στην άνοδο του περιθωρίου κερδών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων, (ΚΠΤΦΑ) στο 7,4% από 3,3%, το 2010.

Ωστόσο, το περιθώριο των κερδών προ φόρων παρέμεινε αρνητικό στο -12,4%.

Οι δείκτες γενικής και άμεσης ρευστότητας σχηματίστηκαν σε 0,7 και 0,6, αντίστοιχα.

Η κεφαλαιακή μόχλευση, το 2011, βελτιώθηκε οριακά σε 1 προς 1.

Η μέση αποδοτικότητα των ιδίων κεφαλαίων (RoE) παρέμεινε αρνητική (-10,8%), επηρεαζόμενη, κυρίως, από το αρνητικό περιθώριο των κερδών προ φόρων.

Πηγή: ΑΜΠΕ

SHARE: