Δραματικές αλλαγές στις καταναλωτικές μας συνήθειες

Δραματικές αλλαγές στις καταναλωτικές μας συνήθειες
ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΟ / ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΡΜΟΥ, ΑΘΗΝΑ (ICON / ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΕΡΜΑΝΗΣ) ICON Press

Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει περισσότερο από άλλους λαούς τους Έλληνες σύμφωνα με έρευνα της Boston Consulting Group. Αυξάνεται η κατανάλωση στο σπίτι. Τι ευκαιρίες παρουσιάζονται

Οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης και τα συνεχή μέτρα λιτότητας αποτυπώνονται σε έρευνα της The Boston Consulting Group (BCG).

Οι Έλληνες, σύμφωνα με την έρευνα, είναι ο λαός που έχει επηρεαστεί περισσότερο από τους άλλους από την παγκόσμια οικονομική κρίση.

Στα στοιχεία καταγράφεται αναβάθμιση της κατανάλωσης στο σπίτι, ενώ οι αγορές επικεντρώνονται σε προϊόντα όπως φρέσκα τρόφιμα, γαλακτοκομικά, παιδικό ρουχισμό.

Παρατηρείται επίσης κοινωνική αποδοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ενώ στρέφονται όλο και περισσότερο στο διαδίκτυο για την εξεύρεση ευκαιριών αγοράς.

Η ιδιωτική κατανάλωση, που υπήρξε ανέκαθεν παράμετρος “κλειδί” του εθνικού ΑΕΠ στην Ελλάδα και παρά τη μείωσή της, αντιστοιχεί στο 76% του παραγόμενου εισοδήματος.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας, σύμφωνα με “Το Βήμα”, η κρίση επέφερε αλλαγές και στις βασικές αξίες, κάτι που αν γίνει αντιληπτό από τις επιχειρήσεις μπορεί να υποδείξει τις ευκαιρίες που κρύβονται πίσω από τη νέα σκληρή πραγματικότητα.

Ευκαιρίες εν μέσω ύφεσης

Οι πέντε σημαντικές ευκαιρίες που προκύπτουν για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της BCG στην Αθήνα, είναι:

* Τα νέα δεδομένα στην κατανάλωση με μεγαλύτερη έμφαση και αναβάθμιση της κατανάλωσης στο σπίτι με την οικογένεια και φίλους.

* Η αξιοποίηση της πρόθεσης των καταναλωτών να ξοδέψουν περισσότερα υπό προϋποθέσεις και σε ορισμένες κατηγορίες (φρέσκα τρόφιμα, γαλακτοκομικά, παιδικός ρουχισμός κ.λπ).

Δίνεται επίσης ιδιαίτερη σημασία σε προϊόντα και υπηρεσίες που παρέχουν στον καταναλωτή σημαντική τεχνική διαφορά ή καλύτερο αποτέλεσμα.

* Άμεση και πρακτική προσαρμογή των καταναλωτών στη κύρια τάση να ξοδεύουν λιγότερα. Οι καταναλωτές κυνηγούν τις καλύτερες τιμές και νιώθουν ικανοποίηση όταν τις εντοπίζουν.

* Εναρμόνιση της επικοινωνίας με τη σωστή σειρά αξιών. Η εξοικονόμηση, η υγεία και οι αγορές μου να αξίζουν τα χρήματα τους είναι στη κορυφή της λίστας των καταναλωτικών αξιών.

* Η “έξυπνη” αξιοποίηση του διαδικτύου και των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτούς που μπορούν και το εκμεταλλεύονται καταλλήλως.

Στην έρευνα, που διεξήχθη τον Μάρτιο-Απρίλιο του 2011 παράλληλα σε 21 χώρες, συμμετείχαν σχεδόν 25.000 καταναλωτές και για πρώτη φορά συμπεριελήφθη και η Ελλάδα με 800 συμμετέχοντες.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα