Public: Επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ στη διετία 2023-2024

Διαβάζεται σε 3'
Κατάστημα Public
Κατάστημα Public INTIME

Αύξηση πωλήσεων και λειτουργικής κερδοφορίας το 2022 για τον όμιλο. Αυξάνει τη διείσδυση στην αγορά ηλεκτρικών και ολοκλήρωσε την απορρόφηση της Media Markt.

Αύξηση πωλήσεων και βελτίωση λειτουργικής κερδοφορίας παρουσίασε το 2022 ο όμιλος Public, ο οποίος πρόσφατα ολοκλήρωσε την πλήρη απορρόφηση της Media Markt, εντάσσοντας τη δραστηριότητα στις ηλεκτρικές συσκευές στο νέο concept Public+Home.

Ειδικότερα,  ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του PublicGroup για το 2022 σημείωσε αύξηση 10%, στα 481 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 436 εκατ. ευρώ του 2021, ενώ η πορεία το 2023 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 500 εκατ.ευρώ, καθώς ήδη στο α’ εξάμηνο του 2023 σημειώνει αύξηση πωλήσεων κατά 21 εκατ.ευρώ. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 4,6 εκατ.ευρώ το 2022 με την πρόβλεψη για το 2023 να ανέλθουν στα 15 εκατ.ευρώ.

Η διοίκηση του ομίλου εστιάζει τόσο στην πολυκαναλική της ανάπτυξη  όσο και στην ολοκλήρωση απορρόφησης της οντότητας της Media Markt στο δίκτυο υπό την ενιαία επωνυμία Public. Σε ότι αφορά τις online πωλήσεις, αυτές ήδη αγγίζουν το 25% του κύκλου εργασιών του ομίλου, ενώ στόχος είναι το ποσοστό να αυξηθεί σε 30%, με τη διοίκηση του ομίλου δε να εκτιμά ότι το μίγμα 70% φυσικό retail- 30% online κανάλι, αποτελεί τη βέλτιστη συνθήκη για τον σύγχρονο καταναλωτή.

Τόσο ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Ρ. Μπουρλάς, όσο και ο εμπορικός διευθυντής του ομίλου Κώστας Στράτης σε χθεσινή εκδήλωση αναφέρθηκαν στην απορρόφηση του κλάδου οικιακών συσκευών από τον όμιλο, προβλέποντας εκθετική ανάπτυξη του τομέα. Ειδικότερα, ο κλάδος το 2023 αναμένεται να εισφέρει τζίρο της τάξης των 70 εκατ.ευρώ, ενώ το 2024 100 εκατ.ευρώ. Ο όμιλος έχει ήδη ανακοινώσει την απορρόφηση 13 πρώην καταστημάτων MediaMarkt, υπό το νέο brand Pubilic+Home. Σημειώνεται ότι από τα 61 καταστήματα του δικτύου Public – μετά και την παραπάνω κίνηση- 30 σημεία προσφέρουν γκάμα ηλεκτρικών συσκευών. Επόμενος στόχος είναι δε η αναδιάρθρωση του υφιστάμενου δικτύου προκειμένου να παρουσιάζεται καλύτερα η γκάμα στον τομέα Τεχνολογίας, Πολιτισμού αλλά και Home Living.

Μετά την εξαγορά του 50% της iRepair (50%) από τον επενδυτικό βραχίονα του ομίλου, τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 50%, επίδοση που αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Παραλλήλως ο όμιλος ανακοίνωσε τη συνεργασία με την Vodafone, από την οποία εκτιμά ότι θα προκύψουν σημαντικές συνέργιες για τις αμφότερες πλευρές.

Μετά την ολοκλήρωση επενδύσεων 30 εκατ.ευρώ πέρυσι, το 2023 προγραμματίζει νέες επενδύσεις 20 εκατ.ευρώ και εφάμιλλο ποσό για το 2024.

Ειδικότερα, προγραμματίζονται επενδύσεις 5 εκατ.ευρώ στο δίκτυο, 5 εκατ.ευρώ σε υποδομές αλλά και 10 εκατ.ευρώ κατ’έτος για την εξαγορά ή την ενίσχυση ποσοστών σε υφιστάμενες συμμετοχές που ο όμιλος έχει δημιουργήσει σε start ups, που συνδράμουν στο οικοσύστημα Public.

Σημειώνεται τέλος ότι ο όμιλος διαθέτει ισχυρό αποτύπωμα στην Κύπρο με 6 σημεία πώλησης και τζίρο που υπερβαίνει τα 60 εκατ.ευρώ, και σχεδιάζει περαιτέρω επέκταση.

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα