Πανελλαδικές: Δύο υποψήφιες πριν τη “μεγάλη μάχη” – “Πως προετοιμαστήκαμε μέσα στην καραντίνα”

Πανελλαδικές: Δύο υποψήφιες πριν τη “μεγάλη μάχη” – “Πως προετοιμαστήκαμε μέσα στην καραντίνα”
Φωτογραφία αρχείου Eurokinissi

Η Ελένη και η Δήμητρα περιγράφουν την προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές κατά την πιο δύσκολη και περίεργη χρονιά από καταβολές του εν λόγω συστήματος.

Είθισται τα ΜΜΕ να πλησιάζουν τους υποψήφιους μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων και να μιλούν κυρίως με τους πρώτους. Σε μία έτσι και αλλιώς ιδιαίτερη χρονιά, όπως αυτή της πανδημίας, το news24/7 αποφάσισε να σπάσει το πρωτόκολλο και να ενοχλήσει δύο υποψήφιες λίγο πριν αυτές ριχτούν στη μάχη της εισόδου στις πανεπιστημιακές σχολές. Αποδείχθηκε ότι άξιζε τον κόπο αλλά και το χρόνο που έκλεψαν από το διάβασμά τους οι δύο κοπέλες που εκτός από το δεδομένο άγχος των εξετάσεων είχαν να διαχειριστούν και την αβεβαιότητα του κορονοϊού.

“Δύο από τους καθηγητές δεν μπήκαν ποτέ για τηλεκπαίδευση”

H Ελένη φοιτά σε δημόσιο λύκειο του Δήμου Αθηναίων. Εννοείται ότι πηγαίνει φροντιστήριο όπως και η συντριπτική πλειοψηφία των συμμαθητών τους.

Η χροιά της φωνής της προσδίδει θάρρος, σιγουριά και όχι ιδιαίτερα μεγάλος άγχος για τις ημέρες των εξετάσεων. Βέβαια στο γράφοντα δεν θα μπορούσε να ξετυλίξει σε 10 λεπτά της ώρας όλες τις πλευρές του χαρακτήρα της. Αλλά ακούγεται γενναίο παιδί.

“Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή αντιμετωπίσαμε την πανδημία ως μία ευκαιρία να κάνουμε επαναλήψεις , να διαβάσουμε πιο εντατικά, να αφοσιωθούμε σ’ αυτό που κάνουμε. Πιστεύαμε βέβαια ότι θα κρατήσει μόλις δύο εβδομάδες κατά τις οποίες πάντως θα μπορούσαμε να καλύψουμε ο καθένας τα όποια κενά του στην ύλη”.

Πέρασε, όπως η ίδια λέει και ένα διάστημα… άρνησης: “Οχι όμως μέσα στην πανδημία αλλά λίγο πιο πριν, ένιωθα ότι θέλω να τα παρατήσω. Τελικά αυτό το ξεπέρασα. Τώρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας γινόταν και ο σχετικός χαβαλές, είχαμε το φροντιστήριο, μπορώ να πω ότι τα κατάφερα”. Αυτός που δεν τα κατάφερε είναι σίγουρα το δημόσιο σχολείο: Στο φροντιστήριο κάναμε μάθημα εξ αποστάσεως. Ηταν κάπως περίεργο είναι η αλήθεια, δεν ξέρω αν αυτός ο τύπος μαθήματος, χωρίς δηλαδή τη φυσική παρουσία του καθηγητή, μπορεί να είναι πράγματι αποτελεσματικός. Τέλος πάντων έγινε.

Στο σχολείο σχεδόν τίποτα. Οι καθηγητές στα Μαθηματικά και στην Εκθεση δεν εμφανίστηκαν καν στην τηλεκπαίδευση (!), αν και είχαμε ελπιδοφόρα αρχή υπό την έννοια ότι ενημερώθηκαν πολύ νωρίς οι γονείς για το πως να να μας ανοίξουν λογαριασμούς στη φόρμα. Αλλά εκτός από αυτό όχι κάτι άλλο. Πολλοί μαθητές επίσης δεν έμπαιναν καν”.

Η μείωση της ύλης ήταν όντως ανακουφιστική: “Ειδικά στην Πληροφορική που δεν τα καταφέρνω μάλλον πολύ καλά όντως ήταν. Αλλά και στα άλλα μαθήματα, στα Μαθηματικά για παράδειγμα”. Είχε, κοντολογίς, και τα καλά της η πανδημία. Η Ελένη έχει ως πρώτο της στόχο τα τουριστικά επαγγέλματα.

Τις τελευταίες ημέρες τα φροντιστηριακά μαθήματα δίνουν και παίρνουν, από κοντά πλέον για να υπάρχει και η φυσική παρουσία με τον καθηγητή: “Οι τελευταίες επαφές μας έχουν περισσότερο στόχο την ψυχολογία, χωρίς ωστόσο να σημαίνει ότι δεν κάνουμε δουλειά”.

Η προσπάθειά της αρχίζει τη Δευτέρα με την Έκθεση και τελειώνει την 1η Ιουλίου με τα Αγγλικά. Εν συνεχεία προβλέπονται διακοπές …αποφόρτισης στην Πάρο με την παρέα. Να της ευχηθούμε καλή επιτυχία!

Τελικό συμπέρασμα: Αν περίμενε η Ελένη σωστή προετοιμασία από το δημόσιο σχολείο, δεν θα έδινε ποτέ πανελλαδικές. Είναι η μεγάλη, η τεράστια πληγή της ελληνικής παιδείας.

“Το σχολείο πρόλαβε και το φροντιστήριο”

H Δήμητρα φοιτά σε ιδιωτικό Λυκείο στο Δήμο Αθηναίων και φυσικά πηγαίνει και φροντιστήριο. Η έξτρα δουλειά που γίνεται στα φροντιστήρια θεωρείται απαραίτητη και για έναν υποψήφιο που έχει τη φροντίδα του ιδιωτικού.

Το διαστημα της πανδημίας, ειδικά στην αρχή της, την προβλημάτισε: “Ηταν…κάπως. Σαν να μην ήθελα να διαβάσω ή να συνεχίσω την προσπάθεια. Πέρασα μία περίοδο ας πούμε προβληματική”. Συνήλθε πάντως γρήγορα παρά το γεγονός ότι “δεν μπορούσα να βγω και δεν μπορούσα να κάνω τίποτα το ιδιαίτερο, όπως όλος ο κόσμος βέβαια. Από την άλλη υπήρχε χρόνος για έξτρα διάβασμα, για το φροντιστήριο φυσικά αλλά και για το σχολείο”.

Η κυρίως διαφορά σε σχέση με την Ελένη ήταν η συμπεριφορά του σχολείου προς τους μαθητές. Εδώ έγινε δουλεια: “Πρέπει να σας πω ότι το σχολείο μου άρχισε τηλεκπαίδευση πιο νωρίς και από το φροντιστήριό μου, από τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου. Στην αρχή κάναμε περίπου δύο φορές την εβδομάδα, στη συνέχεια όμως πήραμε κανονικό πρόγραμμα και ήμασταν κάθε μέρα μπροστά στον υπολογιστή. Η σεζόν συνεχιζόταν κανονικά όσο ήταν δυνατόν. Εννοείται ότι το ίδιο κάναμε και στο φροντιστήριο”.

Παρατηρήσατε, άρα, ότι το ιδιωτικό σχολείο της Δήμητρας στήριξε εμπράκτως τους μαθητές του σε αντίθεση με το δημόσιο σχολείο της Ελενης που άφησε τα παιδιά στο έλεος των φροντιστηρίων. “Βοήθησε” συνεχίζει η Δήμητρα με τη χαμηλή αλλά γεμάτη σιγουριά φωνή “και η μείωση της ύλης που τελικά προέκυψε”.

Η Δήμητρα, που μας μίλησε μετά από ένα…μπαράζ φροντιστηριακών μαθημάτων την Παρασκευή (Έκθεση και Μαθηματικά, back to back), έχει ως πρώτο στόχο τη Διοίκηση Επιχειρήσεων.

Μετά την υποβολή του μηχανογραφικού της, το πιο πιθανό είναι να φύγει για τη Νάξο έτσι ώστε να υπάρξει το απαραίτητο διάστημα χαλάρωσης μετά από δύο χρόνια πολύ εντατικής προσπάθειας. Καλή επιτυχία Δήμητρα!

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα