Μετρό: Γαλλικό μοντέλο για προσωπικό ασφαλείας. Μετά τις γιορτές η ψήφιση

Στιγμιότυπο από το μετρό της Αθήνας
Στιγμιότυπο από το μετρό της Αθήνας EUROKINISSI

Ο Καραμανλής ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας στο μετρό, με βάση τα ισχύοντα στη Γαλλία. Αποφασισμένη η κυβέρνηση για σκληρή στάση

Σε νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας στο μετρό, ώστε σε ημέρες απεργίας να πραγματοποιούνται ορισμένα δρομολόγια τις πρωινές και απογευματινές ώρες αιχμής, προχωρά η κυβέρνηση μετά τη στάση εργασίας που εξήγγειλε το απόγευμα της Δευτέρας για το πρωί της Τρίτης το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αναμένεται να έχει ετοιμάσει τη σχετική νομοθετική ρύθμιση με “γαλλικό μοντέλο”, δηλαδή με βάση τα ισχύοντα στα ΜΜΜ της Γαλλίας, μέχρι την Παρασκευή, ώστε να ψηφιστεί αμέσως μετά τις εορτές όταν ανοίξει ξανά η Βουλή. Η ρύθμιση θα προβλέπει ορισμό προσωπικού ως ασφαλείας σε συγκεκριμένες βάρδιες, το οποίο δεν θα μπορεί να συμμετέχει σε απεργίες. Αντίστοιχο μοντέλο εφαρμόζεται ήδη στον ΟΣΕ.

Σύμφωνα δε με πληροφορίες στην κυβέρνηση δηλώνουν αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουν με τον πλέον σκληρό τρόπο τυχόν νέες κινητοποιήσεις στο ενδιάμεσο.

Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι χθες παρέμβαση για το θέμα της στάσης εργασίας έκανε μέσω twitter και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δηλώνοντας ότι: “Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται επειδή απλώς ζητήθηκε σε 21 άτομα να κάνουν τη δουλειά τους” και προαναγγέλλοντας τη νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας. Το Μαξίμου είναι λοιπόν αποφασισμένο να κρατήσει σκληρή στάση.

Ο λόγος της στάσης εργασίας

Η κυβέρνηση κατήγγειλε ότι η στάση εργασίας πραγματοποιήθηκε γιατί ζητήθηκε σε 21 εργαζόμενους που είχαν μετακινηθεί σε διοικητικές υπηρεσίες να επιστρέψουν στα εκδοτήρια, λόγω της έλλειψης προσωπικού στο συγκεκριμένο τομέα. Σύμφωνα με πληροφορίες ένας επιπλέον λόγος για τον οποίο ζητήθηκε η επιστροφή προσωπικού στα εκδοτήρια ήταν για να ενισχυθούν τα έσοδα, καθώς το 2018 οι εισπράξεις περιορίστηκαν στα 150 εκ ευρώ, ενώ το 2014 όταν εκδότες και ελεγκτές ήταν στο πεδίο, τα έσοδα από εισπράξεις της ΣΤΑΣΥ ήταν 220 εκ ευρώ.

Το Σωματείο ΣΕΛΜΑ από την πλευρά του κατήγγειλε ότι δέκα ημέρες πριν τα Χριστούγεννα 21 εργαζόμενοι μετακινούνται από τις θέσεις εργασίας τους, χωρίς να ενημερωθούν και χωρίς να λαμβάνεται υπ΄όψη ο οικογενειακός προγραμματισμός και οι ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε ατόμου.

Η ανακοίνωση του ΣΕΛΜΑ για τη στάση εργασίας ανέφερε μεταξύ άλλων: “Η διοίκηση της εταιρίας με άκρως ενοχικό τρόπο αποφασίζει και διατάζει Παρασκευή βράδυ να μετακινήσει μονομερώς με τον πλέον βίαιο και αυταρχικό τρόπο συναδέλφους από τις οργανικές τους θέσεις δημιουργώντας περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται πως επιλύει.

Την στιγμή που οι πραγματικές ανάγκες στελέχωσης ειδικοτήτων όπως, τεχνίτες, οδηγοί, σταθμάρχες, έλεγχος κομίστρου έχουν χτυπήσει κόκκινο, οι διοικούντες με μια ακατανόητη χωρίς κανέναν σχεδιασμό και έξω από κάθε λογική κίνηση, προχωρούν μονομερώς στην «ρύθμιση» της ζωής των εργαζομένων. Είναι οι ίδιοι που σε αγαστή συνεργασία με τον ΟΑΣΑ έχουν αφήσει τους συναδέλφους εκδότες εισιτηρίων να εργάζονται κάτω από αντίξοες και απάνθρωπες συνθήκες εξαιτίας της αποτυχίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.”

Οργή Καραμανλή

Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής
Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής EUROKINISSI

Την οργή του κ.Καραμανλή φέρεται να προκάλεσε μάλιστα το γεγονός ότι ενώ είχε πιέσει τον αρμόδιο υφυπουργό Δημοσιονομικής Πολιτικής Θοδωρή Σκυλακάκη για να περάσει η συλλογική σύμβαση εργασίας των εργαζομένων στο μετρό επικαλούμενος την ανάγκη για εργασιακή ειρήνη, προκηρύχθηκε απεργία και μετά τις τέσσερις το απόγευμα της Δευτέρας ώστε το υπουργείο να μην προλάβει να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να την κηρύξει παράνομη και καταχρηστική.

Ο κ.Καραμανλής δήλωσε μάλιστα χθες πως “εμείς υπογράψαμε τις συλλογικές συμβάσεις τους, δηλαδή τις μη μισθολογικές παροχές, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερή κυβέρνηση που υποτίθεται ότι προστατεύει τα δικαιώματα των εργαζομένων, τους κρατούσε σε ομηρία”.

Το... παράδοξο πάντως είναι ότι σύμφωνα με πληροφορίες συνδικαλιστές που πρωτοστάτησαν στην κινητοποίηση προέρχονται κυρίως από το χώρο της ΝΔ.

Η συμμετοχή στην απεργία και τι εκτιμούν στην κυβέρνηση

Γαλάζια στελέχη εν τω μεταξύ επισήμαιναν ότι από τα 461 μέλη του σωματείου που δούλευαν στην πρωινή βάρδια μόνο 25 δήλωσαν απεργοί στην καταγραφή προσωπικού, δηλαδή μόνο το 5%.

Πως είναι δυνατόν όμως εάν ήταν τόσο μικρή η συμμετοχή να ακινητοποιηθεί το μετρό; Οι ίδιες πηγές έλεγαν ότι αρκεί μία τοπική συμμετοχή σε κλάδο που άπτεται της ασφάλειας και ο σταθμάρχης έχει δικαίωμα και υποχρέωση να σταματήσει τα δρομολόγια. Για αυτό και η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε ρύθμιση που να εγγυάται την πραγματοποίηση ενός κατώτατου αριθμού δρομολογίων στις ώρες αιχμής από και προς την εργασία, παρότι βεβαίως αυτό δεν θα εμποδίζει τις απεργίες, κατά τις οποίες το μετρό δε θα λειτουργεί προφανώς κανονικά αλλά με ελάχιστα δρομολόγια.

Από την κυβέρνηση βεβαίως απορρίπτουν τις κατηγορίες περί κοινωνικού αυτοματισμού και περί συκοφάντησης των απεργών, των συνδικαλιστών και των απεργιών, υποστηρίζοντας ότι εν προκειμένω πρόκειται για μία “ασήμαντη μειοψηφία” που με απαράδεκτο πρόσχημα προκάλεσε το κλείσιμο του μετρό, και εκτιμώντας ότι σε αυτό το θέμα η κοινωνία δεν είναι με την πλευρά του ΣΕΛΜΑ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, Απεργία, Καραμανλής, Μητσοτάκης, Μετρό
SHARE: