Ο Μητσοτάκης και ήξερε και δεν ήξερε για τα τρένα

Ο Μητσοτάκης και ήξερε και δεν ήξερε για τα τρένα
ΙΝΤΙΜΕ

Ο πρωθυπουργός γνώριζε τις δομικές αδυναμίες στο σιδηρόδρομο, αλλά δεν μπορούσε να ξέρει για συμπεριφορές προσώπων και τι γινόταν στο σταθμαρχείο Λάρισας, υποστήριξε ο Γ. Οικονόμου.

Την εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη προσπαθεί να φτιάξει το Μαξίμου, διαπιστώνοντας ότι η “γραμμή” περί άγνοιας του πρωθυπουργού δεν κατευνάζει την οργή της κοινής γνώμης για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη

Έτσι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στο briefing, έσπευσε να υποστηρίξει ότι ο πρωθυπουργός γνώριζε μεν τις δομικές αδυναμίες και την προσπάθεια ανάταξης του σιδηροδρόμου, αλλά δεν γνώριζε και δε θα μπορούσε να γνωρίζει για συμπεριφορές προσώπων

“Για να σταματήσει η πολιτική σπέκουλα, ο πρωθυπουργός έχει σαφή εικόνα και άριστη γνώση των δομικών προβλήματων και αδυναμιών στο κράτος και στη χώρα εν γένει και είναι προσηλωμένος στην αντιμετώπισή τους. Ξέρει τι έγινε, ξέρει τι μένει να γίνει και πώς θα γίνει“, δήλωσε ειδικότερα ο κ. Οικονόμου. 

“Το ίδιο ισχύει και για τους σιδηρόδρομους. Ο πρωθυπουργός γνώριζε ότι παραλάβαμε την υποδομή που ενώ θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016 λειτουργούσε κάτω από 30%. Γνώριζε προσπάθειες και πως έφτασε το έργο στο 70%. Γνώριζε και αναγνώρισε τη δική μας ευθύνη“, συνέχισε ο κ. Οικονόμου και πρόσθεσε: 

“Ο πρωθυπουργός δεν ήξερε όμως – και κανείς πρωθυπουργός δεν θα μπορούσε να ξέρει – για συμπεριφορές και πρακτικές προσώπων. ποιος ήταν βάρδια εκείνο το βράδυ, πως διαμορφώνονται οι βάρδιες, για το χάος στο σταθμαρχείο Λάρισας, για τους υπαλλήλους που δεν τηρούν κανονισμούς και λειτουργούν εκτός πλαισίου”. 

Η γραμμή που χάραξε ο Γεραπετρίτης

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έκανε συνεπώς λόγο για λαϊκιστικές αντιπολιτευτικές προσεγγίσεις, ενώ αναφέρθηκε εκτενώς στην κατάθεση του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για υποδομές και μεταφορές, Γιώργου Γεραπετρίτη, χθες στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. 

Σημείωσε μεταξύ άλλων ότι ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε στην υποχρέωση των σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία στον πίνακα, κάτι που δεν έγινε το μοιραίο βράδυ όπως επισήμανε. Ανέφερε επίσης ότι ο κ. Γεραπετρίτης παρουσίασε στοιχεία για τη σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση- σηματοδότηση, η οποία έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2017, πλην όμως το 2016 παραδόθηκε το 32,69%, ενώ από το 2016 έως το 2019 υπήρξε μηδέν πρόοδος και από το 2019 έως σήμερα παραδόθηκε το υπόλοιπο 53% του έργου. 

Ερωτηθείς εάν η κυβέρνηση συνεπώς υποστηρίζει ότι η σιδηροδρομική τραγωδία οφείλεται αποκλειστικά σε ανθρώπινο λάθος, ο κ. Οικονόμου απάντησε: “Ο κ. Γεραπετρίτης μίλησε με γεγονότα και κατέθεσε έγγραφα και αποδείξεις. Μίλησε για τη σύμβαση 717. Η κυβέρνηση έχει αναλάβει τις πολιτικές ευθύνες που της αναλογούν, αλλά μίλησε με ειλικρίνεια για όσα συνέβησαν εκείνο το μοιραίο βράδυ” και πρόσθεσε: 

“Ένα σημαντικό στοίχειο που προέκυψε και θα αναδειχθεί στο δημόσιο διάλογο είναι ότι παρότι το σύνολο της υποδομής της σύμβασης 717 δεν έχει υλοποιηθεί, ασφαλιστικές δικλείδες υπήρχαν, είχαν να κάνουν με την τήρηση των κανονισμών και με το να έκαναν τη δουλειά τους αυτοί που έπρεπε, να χάρασσαν τη διαδρομή πανω σε αυτό τον πίνακα που υπήρχε και να ήταν στις θέσεις τους. Ο κ. Γεραπετρίτης μίλησε με γεγονότα”. 

Υπενθυμίζεται ότι από την κυβέρνηση επισήμαιναν ότι ο υπουργός Επικρατείας μεταξύ άλλων ανέφερε χθες στην επιτροπή ότι: 

“Την κρίσιμη νύχτα που συνέβη αυτό, πέρα από το γεγονός ότι είχαν προβλεφθεί οι δύο σταθμάρχες που, δυστυχώς, δεν βρίσκονταν στη θέση τους την κρίσιμη ώρα, εκείνο το οποίο συνέβη είναι ότι, το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας, λειτουργούσε απολύτως. Επαναλαμβάνω και θέλω να καταγραφεί ρητά στα πρακτικά. Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας, λειτουργούσε απολύτως. Γιατί λειτουργούσε απολύτως; Πώς αποδεικνύεται; Αποδεικνύεται από το γεγονός, ότι όλη εκείνη την ημέρα, όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών, έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης. Όλες οι δρομολογήσεις. Λειτουργούσε στο ακέραιο. 

Αυτό το οποίο, δυστυχώς, συνέβη, ήταν ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη που, προφανώς, θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και εκεί συνέβησαν μία σειρά, μια αλληλουχία από τραγικά γεγονότα, τα οποία σωρευτικά οδήγησαν στο να έχουμε το δυστύχημα. Δεν έγινε η αυτόματη χάραξη, μολονότι λειτουργούσε πλήρως ο πίνακας, θεώρησε, κατά πάσα βεβαιότητα, ο σταθμάρχης, ότι τα κλειδιά ήταν στη γραμμή ανόδου, ενώ ήταν στην κάθοδο και τελικώς, έκανε διαγώνια κίνηση και βρέθηκε στην αντίθετη τροχιά και επιπλέον, δεν βρέθηκε ο σταθμάρχης μπροστά στον πίνακα ελέγχου.” 

Ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε επίσης: “Δικλίδες υπήρχαν. Δεν ήταν σε ένα τυφλό σημείο. Δεν ήταν τυφλό το σημείο. Προσέξτε! Εν προκειμένω, οι ασφαλιστικές δικλείδες του συστήματος για το ανθρώπινο λάθος – πέρα από το γεγονός ότι είχαν τοποθετηθεί οι δύο σταθμάρχες, που δεν ξέρω πώς βρέθηκε να μην υπάρχουν, εν τέλει – ήταν η υποχρέωση αυτόματης χάραξης, που θα είχε προλάβει το κακό, ήταν η χειροκίνητη τοποθέτηση των κλειδιών, που κι εκεί εσφαλμένως  δεν έγινε έλεγχος επιτόπιος όταν πέρασε η αμαξοστοιχία, όπως θα έπρεπε να γίνει, για να διαπιστωθεί ότι είναι στην κάθοδο και όχι στην άνοδο και η υποχρέωση που υπήρχε για να βρίσκεσαι στον πίνακα τηλεδιοίκησης και να δεις ότι το τρένο πηγαίνει στην ανάποδη κατεύθυνση για 10 λεπτά. Δέκα λεπτά μετά την αποχώρηση από τη Λάρισα, ο πίνακας έδειχνε κίνηση στην αντίθετη τροχιά. Όλα αυτά είναι σοβαρές δικλείδες ασφαλείας. Μην το υποτιμάτε. Δεν είναι ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση”. 

Αμηχανία για τις δημοσκοπήσεις

Ο κ. Οικονόμου ρωτήθηκε επίσης για τις τελευταίες δημοσκοπήσεις που δείχνουν τη ΝΔ να υποχωρεί, χάνοντας μάλιστα κυρίως προς τα δεξιά, αλλά και ότι η πλειοψηφία των αναποφάσιστων θα ψηφίσει και με γνώμονα τα Τέμπη. 

“Πάντα αξιολογούμε τις δημοσκοπήσεις σαν σημαντικό εργαλείο. Αυτό που δείχνον είναι ότι ο κόσμος δείχνει την αποδοκιμασία του για τη διάψευση των προσδοκιών του, για τον τρόπο που διαχειριστηκαμε τον ΟΣΕ, αποδίδει και σε εμάς ευθύνες που μας αναλογούν. Ο κόσμος μετακινείται προς τη ζώνη που δεν έχει αποφασίσει τι θα ψηφίσει. Επιβεβαιώνει ότι από εμάς έχει μεγαλύτερες προσδοκίες και απαιτήσεις”, απάντησε και πρόσθεσε: “Με την τήρηση της δέσμευσης μας να αποδοθούν ευθύνες και να επανεκκινήσει με ασφάλεια ο σιδηρόδρομος και με αποφαιστικότητα για να αντιμετωιππισουμε πιο γρήγορα παθογένειες και αδυναμίες του βαθέος κράτους που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο, είναι στο χέρι μας να κερδίσουμε ξανα την εμπιστοσύνη των πολιτών”.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα