Τσίπρας από Θεσσαλονίκη: Επιστρέψαμε στην κανονικότητα της διαπλοκής

Τσίπρας από Θεσσαλονίκη: Επιστρέψαμε στην κανονικότητα της διαπλοκής
Ο Αλέξης Τσίπρας με τον Γιάννη Μπουτάρη. MotionTeam

Η ΝΔ κάνει ένα πολύ σημαντικό δώρο στο νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από τη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του μετρό, θα κερδίσει εκατομμύρια ευρώ στην πλάτη των Ελλήνων πολιτών, δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ. Τι απάντησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Για προσπάθεια να ξαναγίνει το μετρό της Θεσσαλονίκης ανέκδοτο, μίλησε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ καθώς όπως, είπε, μετά απο πολλά χρόνια, επιστρέφουμε στην κανονικότητα των καθυστερήσεων και των υπέρογκων αποζημιώσεων στους εργολάβους και της βάναυσης αδιαφορίας απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.

Ο Αλέξης Τσίπρας συναντήθηκε στη Θεσσαλονίκη με τον πρώην δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη και μέλη της Κίνησης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Κατηγόρησε τη ΝΔ οτι κάνει ένα ένα πολύ σημαντικό δώρο στο νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από τη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του μετρό, θα κερδίσει, μέσα από τις αποζημιώσεις, εκατομμύρια ευρώ στην πλάτη των Ελλήνων πολιτών.

«Είναι σημαντικό να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ώστε αυτό το ατόπημα να είναι απλώς γκάφα και να μην επιμείνουν στην υλοποίηση του σχεδιασμού για απομάκρυνση των αρχαίων από τον Σταθμό Βενιζέλου του μετρό και επανατοποθέτηση τους», δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας, στον Γιάννη Μπουτάρη.

Η απόφαση για επιστροφή στη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης των αρχαίων, που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην 84η ΔΕΘ, είναι ένα «πισωγύρισμα» που σημαίνει «ούτε αρχαία, ούτε μετρό», σύμφωνα με τον κ. Τσίπρα, ο οποίος τη χαρακτήρισε «πλήγμα» για τα αρχαία, το μετρό συνολικά, την πόλη της Θεσσαλονίκης και όχι γιατί, όπως είπε, τα αρχαία είναι μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι οικουμενική.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι δεν κατάλαβε πώς προέκυψε αυτή η απόφαση, το θέμα ήρθε «από το πουθενά» και μάλιστα τη στιγμή που είχε προχωρήσει ο σχεδιασμός για την κατασκευή του σταθμού και την παραμονή των αρχαίων στη θέση τους. Σύμφωνα με αυτόν τον σχεδιασμό, το μετρό θα ήταν έτοιμο στα τέλη του 2020, χωρίς τον Σταθμό της Βενιζέλου, ο οποίος θα ήταν έτοιμος έναν χρόνο αργότερα. Με τη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης το όλο έργο θα καθυστερήσει και θα είναι έτοιμο το 2023, όπως σημείωσε.

Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι ως πρωθυπουργός είχε σκύψει πάνω στα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, είχε ασχοληθεί με το θέμα του μετρό, είχε επισκεφθεί τα αρχαία στον Σταθμό Βενιζέλου και η κυβέρνησή του ξεμπλόκαρε σημαντικά το έργο. Έτσι, μέσα σε 2,5 χρόνια «έτρεξε» το έργο 3,5 φορές πιο γρήγορα από ό,τι τα δέκα προηγούμενα χρόνια.

Ακόμη, παρατήρησε ότι είχε κατηγορηθεί για τη λειτουργία του πρωθυπουργικού Γραφείου στη Θεσσαλονίκη από τη Νέα Δημοκρατία, η οποία ως κυβέρνηση, όμως, το διατήρησε.

«Δεν μπορείς να χτίσεις το μέλλον αν δεν ξέρεις το παρελθόν σου», σχολίασε ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο οποίος χαρακτήρισε «μπούρδες» όσα λέγονται ότι δήθεν δεν υπάρχει μελέτη κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου χωρίς απομάκρυνση των αρχαίων. Όπως επισήμανε, η μέθοδος είναι διεθνώς αναγνωρισμένη, υπάρχει η σχετική μελέτη και η απόδειξη είναι ότι με βάση αυτή έγιναν ήδη εργασίες ύψους 15.000.000 ευρώ.

Η απάντηση της κυβέρνησης

“Ο κ. Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις «εργολάβος» και «διαπλοκή»” ήταν η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου.

Ο Στέλιος Πέτσας συνέχισε λέγοντας πως ο προεδρος του ΣΥΡΙΖΑ “τις χρησιμοποιεί μάλιστα όταν μιλάει για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ ο ίδιος, παρά τη γνώση του στο θέμα δεν εγκαινίασε τίποτα άλλο από «μουσαμάδες»…
Του θυμίζουμε την πρόσφατη κοινή δήλωση όλων των φορέων της πόλης, που καταλήγει ως εξής: «Η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ολοκλήρωση του έργου και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου είναι να ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσπασης, εκσκαφής και επανατοποθέτησής τους, όπως έγινε και στον γειτονικό σταθμό της Αγίας Σοφίας.»

“Σε αυτό το πλαίσιο ο Πρωθυπουργός τόνισε στη ΔΕΘ ότι η πρόταση της κυβέρνησης διασφαλίζει την προστασία των αρχαιοτήτων, ότι δεν θα εκτοξευθεί το κόστος και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Έτσι ώστε, επιτέλους, οι Θεσσαλονικείς να έχουν «και Μετρό και αρχαία»” κατέληξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Χαρίτσης: Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος να απαντήσει στα ερωτήματα

«Να αφήσει τα ευφυολογήματα και να απαντήσει σε τρία συγκεκριμένα ερωτήματα» σχετικά με το μετρό Θεσσαλονίκης, ζητά από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Στέλιο Πέτσα, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Χαρίτσης, απαντώντας στις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, θέτει τα εξής ερωτήματα:

«Γιατί ο κύριος Μητσοτάκης επιλέγει την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του έργου τού μετρό στη Θεσσαλονίκη τη στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε επιτύχει την επίσπευση του έργου τρεις φορές πιο γρήγορα από ότι μέχρι το 2014 και είχε με σαφήνεια ορίσει την έναρξη λειτουργίας στα τέλη του 2020;

Ποιο θα είναι το επιπλέον κόστος για το ελληνικό Δημόσιο από τον νέο σχεδιασμό;

Ποιο θα είναι το όφελος του νέου εθνικού εργολάβου από τις καθυστερήσεις που με πρωτοφανή τρόπο προανήγγειλε ο κύριος Μητσοτάκης από τη ΔΕΘ δίνοντας νομικό πάτημα για επιπλέον αξιώσεις του αναδόχου;».

Όπως αναφέρει ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, «οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης έχουν κάθε καλό λόγο να ανησυχούν και προσθέτει: « Η σχέση του κυρίου Μητσοτάκη με τα αρχαία είναι κατάστικτη από γκάφες όπως δείχνει και η πρόσφατη ιστορία με τα γλυπτά της μετώπης του Παρθενώνα. Ενώ και η σχέση του κυρίου Μητσοτάκη με τα δημόσια έργα υποδομής αποβαίνει προς όφελος των μεγάλων εργολάβων με όλες τις αναγκαίες καθυστερήσεις και επιβαρύνσεις για το δημόσιο ταμείο που συνεπάγεται αυτό».

Κώστας Καραμανλής: Μύθος ότι θα ήταν έτοιμο το 2020 ή το 2021

Την άποψη ότι η σπέκουλα που γίνεται από τον ΣΥΡΙΖΑ και ορισμένους αρχαιολόγους, για το Μετρό της Θεσσαλονίκης πρέπει να σταματήσει, εξέφρασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον Realfm και τον Αντώνη Δελλατόλα.

«Να αποδραματοποιήσουμε το κλίμα και επιτέλους, εμείς οι πολιτικοί, να πάμε ένα βήμα παρακάτω και να ακούσουμε τους ειδικούς», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κώστας Καραμανλής.

Όπως τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης, αυτή τη στιγμή, κυριαρχεί ένας μύθος, ότι δήθεν το μετρό της Θεσσαλονίκης θα ήταν έτοιμο, το 2020 ή το 2021.

«Αυτό δεν ισχύει, γιατί ο ίδιος ο διευθύνοντας σύμβουλος της “Αττικό Μετρό” επί ΣΥΡΙΖΑ έχει δηλώσει ότι με τη λύση του ΣΥΡΙΖΑ, το Μετρό δεν θα ήταν έτοιμο ούτε το 2024», ανέφερε ο κ. Κώστας Καραμανλής.

«Εμείς πρέπει να σκεφθούμε με πρακτικούς τρόπους τι να κάνουμε. Θέλουμε και τα αρχαία να αναδείξουμε και να έχουμε ένα Μετρό λειτουργικό. Ένα έργο το οποίο θα είναι ενιαίο και θα λειτουργήσει στις αρχές του 2023», είπε και εξήγησε ότι προκρίνεται η λύση του 2014, δηλαδή να αποσπαστούν τα αρχαία και να επανατοποθετηθούν στον σταθμό Βενιζέλου, όπως έγινε στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης.

«Με αυτόν τον τρόπο το κόστος μειώνεται αισθητά, αφού με τη λύση που είχε επιλέξει ο ΣΥΡΙΖΑ, θα εκτοξευόταν. Με μια μετριοπαθή εκτίμηση, το έργο θα στοίχιζε τουλάχιστον 25-30 εκατομμύρια παραπάνω», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα