Όσκαρ 2021: Ο κορονοϊός φέρνει τα πάνω-κάτω στην τελετή

Όσκαρ 2021: Ο κορονοϊός φέρνει τα πάνω-κάτω στην τελετή
AP IMAGES

Αλλαγή χώρου, αλλαγή τελετουργικού, και πολλά ακόμη άλυτα ζητήματα στην φετινή απονομή των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου στις 25 Απριλίου.

Πρωταπριλιά μεν, αλλά τέρμα τα ψέματα, σε 24 μέρες έρχεται η φετινή τελετή απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών (των Όσκαρ, ντε, μην σκιάζεστε). Με χαρακτηριστική καθυστέρηση –η φιέστα κανονικά λαμβάνει χώρα τέλη Φεβρουαρίου, σπάνια αρχές Μάρτη–, αλλά και με όλη την αποκτηθείσα εμπειρία και γνώση για το πώς κουλαντρίζεται σε κάποιο βαθμό η σοβούσα πανδημία της COVID-19, η Ακαδημία είναι πανέτοιμη να πράξει τα δέοντα.

Μόνο που φέτος, διόλου αναπάντεχα, τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά. Μεταξύ μας, αρκούντως διαφορετικά θα ήταν ακόμη και να μην υπήρχε η πανδημία. Διαφορετικά, με την καλή την έννοια. Διότι φέτος, οι υποψηφιότητες που ανακοινώθηκαν στις 15 Μαρτίου είναι με ευκολία οι πιο ποικιλόμορφες και… all-inclusive στα 93 χρόνια του θεσμού. Είναι, ας πούμε, η πρώτη φορά που δυο γυναίκες φιγουράρουν στην κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας –η Κινέζα Κλόι Ζάο για το «Nomadland: Η χώρα των νομάδων», και η Εγγλέζα Έμεραλντ Φένελ για το «Promising Young Woman». Οι ταινίες που υπογράφουν οι δυο τους είναι υποψήφιες επίσης στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας.

Από την άλλη, και το χρόνιο αίτημα για περισσότερους «έγχρωμους» υποψηφίους σαν να ικανοποιείται φέτος, αφού εννιά από τους 20 υποψηφίους στις τέσσερις κατηγορίες υποκριτικής δεν ανήκουν στην λευκή φυλή. Πακιστανο-βρετανός ο Ριζ Άχμεντ, Νοτιοκορεάτες ο Στίβεν Γιόν και η Γιούν Γιό-Τσάνγκ, Ουγκαντιανο-βρετανός ο Ντάνιελ Καλούγια, και Αφροαμερικανοί η Βαϊόλα Ντέιβις, η Άντρα Ντέι, ο Λέζλι Όνταμ Τζούνιορ, ο Λακίθ Στάνφιλντ και ο μακαρίτης Τσάντουικ Μπόουζμαν.

Τρένα, βραδινό ένδυμα και μοριακά τεστ

Πάμε, όμως, να δούμε τις μεγάλες και μικρές αλλαγές που δρομολογούνται για αυτήν καθ’ εαυτήν την τελετή της 25ης Απριλίου. Τουλάχιστον, τις μέχρι τούδε προβλεπόμενες και προγραμματισμένες από την Αμερικανική Ακαδημία αλλαγές, διότι, έτσι όπως μπλέξαμε εδώ κι ενάμιση χρόνο με τον νέο κορονοϊό, ποτέ δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει…

  • Τοποθεσία: Στον σιδηροδρομικό σταθμό (!), Γιούνιον Στέισον, θε να φιλοξενηθεί φέτος η τελετή απονομής των Όσκαρ. Το ευρύχωρο ιστορικό κτίριο του 1939 στα βορειοανατολικά του κεντρικού Λος Άντζελες κρίθηκε κατάλληλο για να σηκώσει το βάρος του (όποιου) συνωστισμού. Πάντως, και το Ντόλμπι Θίατερ στο Χόλιγουντ, όπου παραδοσιακά τελείται η εκδήλωση, θα χρησιμοποιηθεί για ζωντανές συνεντεύξεις και συμπληρωματικό επιτόπιο ρεπορτάζ.

  • Εθιμοτυπία: Σε επιστολή που απηύθυναν προς κάθε υποψήφιο οι τρεις βαρβάτοι παραγωγοί της φετινής τηλεοπτικής μετάδοσης των Όσκαρ (ο σκηνοθέτης Στίβεν Σόντερμπεργκ, ο σκηνοθέτης-ηθοποιός Τζέσι Κόλινς, και η παραγωγός Στέισι Σερ) ξεκαθάρισαν ότι α) μακροσκελείς, βαρετές ευχαριστήριες ομιλίες, και β) χύμα, λέτσικες εμφανίσεις δεν συνιστώνται. Επιτέλους, για μια εικόνα ζούμε…

  • Κορονοασφάλεια: Παρόντες στην τελετή θα είναι μόνο οι υποψήφιοι και οι παρουσιαστές των επί μέρους βραβείων (για τρίτη συνεχή χρονιά κεντρικός παρουσιαστής του σόου δεν θα υπάρχει). Καθένας εξ αυτών μπορεί να φέρει αυστηρά και μόνο έναν συνοδό/ καλεσμένο. Μολαταύτα, αυτοί οι λίγοι παρόντες θα μπαίνουν στο κτίριο του σταθμού κατά κύματα. Τουτέστιν: μπαίνουν οι υποψήφιοι και οι παρουσιαστές μιας κατηγορίας, τελειώνουν, βγαίνουν, μπαίνει συνεργείο απολύμανσης, και μετά ακολουθεί η επόμενη φουρνιά. Επίσης, υγειονομικοί θα προσφέρουν (ή θα επιβάλλουν; Δεν διευκρινίζεται) επιτόπιο μοριακό τεστ για COVID-19.

  • Επιφυλάξεις: Υπάρχουν ουκ ολίγα τα αναπάντητα κι εκκρεμή ζητήματα περί την φετινή οσκαρική τελετή. Ας πούμε: τις προηγούμενες χρονιές πολλά οικοδομικά τετράγωνα γύρω από το Ντόλμπι Θίατερ αποκλείονταν για ώρες ελέω Όσκαρ. Φέτος, όμως, στον Γιούνιον Στέισον τα τρένα, λέει, θα εξακολουθήσουν να κινούνται κανονικά. Επίσης, δεν έχει γίνει καμία συγκεκριμένη ανακοίνωση για το πώς θα κινούνται οι καλεσμένοι μεταξύ εσωτερικών κι εξωτερικών χώρων του σταθμού, αν θα πρέπει να φοράνε διαρκώς μάσκες, ή τι θα γίνει αν, βρε αδελφέ, αρχίσει να βρέχει (σπάνιο για Ελ Έι, αλλά πού ξες). Συγχρόνως, έντονος προβληματισμός εκφράζεται για τις πριν-και-μετά την τελετή πολυήμερες καραντίνες που θα επιβληθούν στους αστέρες οι οποίοι θα διακόψουν τα γυρίσματα κάποιας ταινίας για να παρευρεθούν στα Όσκαρ. Ποιος θα πληρώσει την χασούρα τόσων χαμένων ημερών γυρίσματος;

Να ζουμ κανείς ή να μη ζουμ;

Μείζον ζήτημα δημιουργήθηκε και με την απόφαση των παραγωγών του φετινού σόου (διότι, πάνω απ’ όλα τα Όσκαρ είναι ένα χρυσοτόκο τηλεοπτικό προϊόν), να μην επιτραπεί η «παρουσία» υποψηφίων μέσω ζωντανής διαδικτυακής σύνδεσης Zoom. Μετά από διάφορα τεχνικά προβλήματα και ευτράπελα που σημειώθηκαν σε αντίστοιχες συνδέσεις στις Χρυσές Σφαίρες και τα Γκράμι, οι διοργανωτές των Όσκαρ είπαν, μπάστα, όποιος έρθει, ήρθε, δεν θέλουμε καλωδιωμένες παρουσίες.

Όπως ήταν αναμενόμενο, σηκώθηκε μεγάλος κουρνιαχτός. Μάνι-μάνι, οι υποψήφιοι της κατηγορίας Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας αντιμετώπιζαν τεράστιο πρόβλημα μετακίνησης εν μέσω πανδημίας. Μόνο το ΗΒ να πιάσεις, αρκεί, αφού επισήμως, έως τις 17 Μαΐου, όποιος Βρετανός ταξιδέψει εκτός χώρας «χωρίς σοβαρό λόγο» θα φάει πρόστιμο 5.000£. Οι αντιδράσεις ήταν τόσο έντονες, που οι διοργανωτές συγκάλεσαν την Τρίτη ειδική παγκόσμια σύσκεψη… μέσω Zoom, ώστε να εξευρεθεί μια κάποια λύση. Ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί τι τελικά αποφασίστηκε και κατά πόσο θα αρθεί η απαγόρευση του Zoom.

Αντιπροτάθηκε, πάντως, να γίνουν δεκτοί προ-μαγνητοσκοπημένοι ευχαριστήριοι λόγοι των νικητών. Αλλά κι αυτό φαντάζει προβληματικό, καθώς μια τέτοια διευθέτηση –που δεν είναι καθόλου σπάνια σε απονομές μεγάλων κινηματογραφικών φεστιβάλ– θα έπληττε την αμεσότητα και ζωντάνια της βραδιάς –ο Σόντερμπεργκ έχει φανταστεί το όλον ως «ένα ενεργό κινηματογραφικό πλατό». Επιπροσθέτως, κάποιοι ιδιαιτέρως προνοητικοί επισήμαναν και το εξής: τι θα συμβεί, αλήθεια, αν οι προ-μαγνητοσκοπημένες ευχαριστήριες ομιλίες υποψηφίων που τελικά δεν κέρδισαν υποκλαπούν και βγουν στο διαδίκτυο, και γίνουν οι χαμένοι, τρόπον τινά, ρόμπα;

Διαβάστε επίσης: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τα φετινά “αόρατα Όσκαρ”

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα