Ο κορονοϊός "γονάτισε" τους υπερήρωες

Ο κορονοϊός "γονάτισε" τους υπερήρωες

Το χτύπημα της πανδημίας στη βιομηχανία των κόμικ, η αναστολή λειτουργίας του μεγαλύτερου διανομέα εκδοτικών οίκων κόμικς στον κόσμο, το σπάσιμο συμβολαίου της DC και το comeback.

Ο κορονοϊός κατάφερε να κάνει κάτι που δεν μπόρεσε ούτε να επιτύχει ο Λεξ Λούθορ με το πιο ιδιοφυές σχέδιό του, ούτε να φανταστεί ο Τζόκερ, μέσα στην παράνοιά του: "Λύγισε" όλους τους υπερήρωες. Μπορεί να μην τους μόλυνε, αλλά τους χτύπησε στην αχίλλειο πτέρνα τους, "παγώνοντας" τις εκδοτικές τους περιπέτειες.

Στις 23 Μαρτίου 2020, η Diamond Comics, διανομέας των μεγαλύτερων εκδοτικών οίκων κόμικς στον κόσμο (Marvel, DC, Image, Dark Horse, Dynamite, Boom, IDW κ.ά.), ανακοίνωσε την παύση διανομής νέων τευχών και τίτλων για τους επόμενους μήνες σε φυσικά καταστήματα.

Ο CEO της Diamond, Steve Geppi ανακοίνωσε ότι η εταιρεία δεν θα μπορέσει να συνεχίσει την διανομή επερχόμενων κυκλοφοριών σε καταστήματα λόγω της πανδημίας. Η απόφαση της Diamond πάρθηκε λόγω έλλειψης δυναμικού και αδυναμίας συνέχισης εργασιών προς τη διανομή, δεδομένου ότι η εταιρία ζήτησε από τους εργαζομένους της να δουλεύουν από το σπίτι, αλλάζοντας έτσι τον τρόπο λειτουργίας της.

Στις ΗΠΑ, η διανομή σταμάτησε από τους τίτλους που θα κυκλοφορούσαν την 1η Απριλίου και στη Βρετανία (και κατ' επέκταση στην Ευρώπη) στους τίτλους που θα κυκλοφορούσαν από τις 25 Μαρτίου.

Ο κορονοϊός

Οι αλλαγές αυτές επηρέασαν φυσικά όλα τα κομιξάδικα της Ευρώπης και της Ελλάδας, που μπορούσαν λόγω καραντίνας να κάνουν μόνο διαδικτυακές πωλήσεις στο στοκαρισμένο εμπόρευμά τους. Και πάλι όμως η ζημιά στα έσοδά τους ήταν μεγάλη: Τα καταστήματα της γειτονιάς δεν μπορούσαν να πληρώσουν την Diamond για τις νέες παραγγελίες -όταν θα ξανάρχζε η διανομή - ούτε σε πολλές περιπτώσεις το ενοίκιό τους. Η Diamond με τη σειρά της δεν μπορούσε να πληρώσει τους εκδοτικούς οίκους, οι οποίοι με τη σειρά τους - δεδομένου ότι δεν κυκλοφορούσαν τα κόμικ τους - εξαναγκάζονταν σε αναστολή εργασίας εργαζομένων τους.

Επιπλέον ακυρώθηκαν τα διεθνή φεστιβάλ κόμικ, μεταξύ των οποίων το Comic-con του San Diego, που αποτελεί το κορυφαίο event του είδους (αναβλήθηκε τον Απρίλη και το δικό μας Comicdom Con 2020, το οποίο ανακοίνωσε ότι θα διεξαχθεί στις 4 Σεπτεμβρίου).

Στο "σκοτάδι" αυτό αξίζει να αναφερθεί η προσπάθεια που έκανε μερίδα καλλιτεχνών να ενισχύσουν τα μικρά μαγαζιά κόμικ, δημοπραττόντας μέσω eBay πρώτοτυπα σχέδια και σκίτσα τους. Στο κίνημα αυτό πρωτοστάτησε ο Jim Lee, ο οποίος θεωρείται ένας από τους καλύτερους σχεδιαστές του χώρου σήμερα.

Σκίτσο του Jim Lee που δημοπραττήθηκε για  4.769 δολάρια - Το ποσό δόθηκε για τη στήριξη ιδιοκτητών καταστημάτων κόμικ της Αμερικής
Σκίτσο του Jim Lee που δημοπραττήθηκε για 4.769 δολάρια - Το ποσό δόθηκε για τη στήριξη ιδιοκτητών καταστημάτων κόμικ της Αμερικής

Όπως αναφέρε ο Guardian, η DC προχώρησε στη λήψη έκτακτων μέτρων ανακούφισης των καταστηματαρχών: Δώρησε το ποσό των 250.000 δολαρίων σε έναν έρανο για τα καταστήματα πώλησης κόμικ και για πρώτη φορά από το 1970 επανέφερε την πολιτική επιστροφής των κόμικ που δεν πωλήθηκαν. Επιπλέον αποφάσισε να "σπάσει" το συμβόλαιό της με την Diamond (σ.σ.: της το επέτρεπε ειδική ρήτρα που είχε θέσει στην ανανέωση του συμβολαίου της πριν από ενάμιση χρόνο) και ανακοίνωσε ότι θα διανείμει τα κόμικ της στο εξής μέσω δύο νέων διανομέων.

Η Marvel από πλευρά της γνωστοποίησε μέσω εκπροσώπου της ότι δεν προχώρησε σε περικοπές αλλά σε αναστολή εργασίας μερίδας των εργαζομένων της, για τους οποίους συνεχίζει να πληρώνει ασφάλεια και ένσημα. Η εκδοτική "πάγωσε" το 20% των νέων κυκλοφοριών της και προχώρησε σε νέο deal με τους εκδότες της.

To comeback

Πριν λίγες ημέρες, η Diamond ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει τη διανομή κόμικ την ερχόμενη Τετάρτη 20 Μαΐου. Η ανακοίνωση ουσιαστικά θα μπουστάρει τις εκδόσεις της Marvel και των υπόλοιπων μεγάλων εκδοτικών οίκων, δεδομένου ότι η DC κινήθηκε αυτόνομα. Επιπλέον, ασχέτως των κόμικ, η επαναλειτουργία της Diamond σηματοδοτεί και την κυκλοφορία του merchandise που σχετίζεται με την ένατη τέχνη (φιγούρες, αγαλματίδια, παιχνίδια, memorabilia, βιβλία, είδη ρουχισμού, gadgets κτλ)

Η εταιρία διανομής λάνσαρε μάλιστα την καμπάνια "Back the Comeback" (υποστηρίξτε την επιστροφή), με την οποία δεσμεύεται ότι θα επανέλθει δυναμικά και θα καλύψει το δίμηνο "πάγωμα" της λειτουργίας της. «Πιστεύω ότι η επιστροφή μας θα είναι μεγαλύτερη από το "πάγωμά" μας. Οι αναστολές λειτουργίας είναι πάντα αρνητικές, αλλά μας δίνει νέα ώθηση το γεγονός ότι ξέρουμε ότι τώρα με την επιστροφή μας θα γίνουν σπουδαία πράγματα» δήλωσε ο Geppi. Ερωτηθείς αν θα διαπραγματευτεί για νέα συμφωνία με την DC, απάντησε ότι θα το κυνηγήσει.

Μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει επίσημα στοιχεία για το πόσο έπεσαν οι πωλήσεις των κόμικ το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Κορονοϊός, Covid-19
SHARE:

24Media Network