Ο Νίκος Μωραϊτης, η Συνατσάκη κι ένας ανελέητος πόλεμος στα social media

Ο Νίκος Μωραϊτης, η Συνατσάκη κι ένας ανελέητος πόλεμος στα social media

"Σοκαρισμένος" με την σοσιαλμηντιακή επίθεση που δέχεται δηλώνει ο στιχουργός ο οποίος ζητά ξανά συγγνώμη για την αναφορά του στην "πατερίτσα" της κας Παναγιωταρέα, όσο εν τω μεταξύ πολλοί τον στήνουν στον τοίχο, διεξάγοντας "δημοσκόπηση" ακόμα και για την απόλυσή του.

«Άκομψο;» «Χυδαίο και προσβλητικό;» Σίγουρα πάντως ήταν «χοντροκομμένο» το tweet του Νίκου Μωραϊτη: «Η Μενδώνη ντυμένη ψυγείο και πίσω της η Παναγιωταρέα κλινοσκεπασμα σετ με πατερίτσα στην επίδειξη του Dior. Το 1967 στο 2021. Μωρ’ τι ζούμε;» Αλλά απολύτως «απαράδεκτο» και καταδικαστέο έγινε με την αναφορά στην πατερίτσα που κρατούσε η Αννα Παναγιωταρέα. «Δεν έπρεπε ποτέ να έχω γράψει για την πατερίτσα. Και ζήτησα συγγνώμη γι αυτό. Αλλά από εκεί μέχρι να κατηγορηθώ για «σεξισμό» και «μισογυνισμό» και να ακολουθήσει ό,τι ακολούθησε έχει απόσταση», μας λέει στο τηλέφωνο ο γνωστός στιχουργός. Δεν κρύβει ότι είναι σοκαρισμένος απ ό,τι ακολούθησε στα social media.

Και ως προς την «τουιτερική» κόντρα με τη Μαίρη Συνατσάκη, επισημαίνει ότι ο ίδιος κατέβασε από το λογαριασμό του τις σχετικές αναφορές… Εκείνη, όχι. Αλλά την πλήρωσαν και οι δυό με επιθέσεις επί του προσωπικού σε μία μόνη όψη του εμφυλίου που πυροδότησε το αρχικό σχόλιο του στιχουργού και η «παρέμβαση» της τηλεπαρουσιάστριας που «τουιτάρισε» αρχικά: «Δεν ξέρω τι είναι χειρότερο. Να γίνεσαι τόσο χυδαία προσβλητικός; Να μην έχεις ιδέα πως να ζητήσεις συγγνώμη έστω λίγο σαν να την εννοείς; Ότι νομίζεις πως δεν είσαι σεξιστής επειδή δεν αναφέρθηκες στο φύλο μιας γυναίκας αυτό καθαυτό; Ή ότι όλα αυτά γίνονται για κομματικούς λόγους;»

Πόλεμος επί του προσωπικού και όχι για την άποψη…

Δικαιολογείται όμως μετά από όλα αυτά ένας «πόλεμος» τέτοιου βεληνεκούς εναντίον του Νίκου Μωραϊτη; «Πόλεμος» που έκανε τον συνάδελφό του Σταθη Δρογώση να ανασύρει και τις προσωπικές του πικρίες και να πάει το θέμα αλλού; «Πόλεμος» που έκανε κάποια δεξιά «τρολ» να διεξάγουν διαδικτυακή δημοσκόπηση για την απόλυση του Νίκου Μωραϊτη από τον ραδιοσταθμό «Μέντα» όπου είναι διευθυντής; «Πόλεμος» που έκανε κάποιους να στέλνουν sms σε τραγουδιστές ζητώντας τους να μην ξανασυνεργαστούν με τον στιχουργό; «Πόλεμος» τέλος που έκανε τον Νίκο Σωτηρόπουλο αναπληρωτή γραμματέα Στρατηγικού Σχεδιασμού της Ν.Δ. να «τουιτάρει» την οδηγία «Sos Παιδιά. ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ και όχι εμείς μόνο αλλά και οι ομάδες είτε με σχόλια κάτω απ το άρθρο είτε με ανεξάρτητα τουί να ξεσκίσουμε τον πίθηκα. Είναι θέμα τιμής και πρέπει να το κάνουμε τώρα σήμερα»; Ο κός Σωτηρόπουλος βέβαια όταν αντιλήφθηκε ότι η οδηγία του είχε μείνει σε δημόσια έκθεση, την απέσυρε, αλλά και τι μ΄αυτό; Είχε κηρυχθεί πάλι ο «σοσιαλμηντιακός» εμφύλιος. Και προσωπικά δεν θα είχα πρόβλημα εάν α) ο πόλεμος ήταν εναντίον της άποψης και όχι του προσώπου, β) δεν ενορχηστρωνόταν από «ομάδες», γ) δεν κατέληγε να απειλεί την θέση εργασίας ενός ανθρώπου.

Ο Νίκος Μωραϊτης, η Συνατσάκη κι ένας ανελέητος πόλεμος στα social media

Ας διαχωρίσουμε τα πράγματα. Στον (πιο πολιτικό, αλλά και «ελαφρύ», κάποτε γκροτέσκο, χοντροκομμένο άλλοτε, πρόσφορο και για ανθρώπους που έχουν χιουμορ και για αυτούς που δεν έχουν και για ανθρώπους που έχουν ονοματεπώνυμο αλλά και για «φαντάσματα» και για ανθρώπους που έχουν επιχειρήματα και για άλλους που ρίχνουν «πυροτεχνήματα» κι όποιον πάρει ο Χάρος), κόσμο των social media, ο Μωραϊτης έγραψε με τον τρόπο του ένα σχόλιο κάνοντας πλάκα με το ντύσιμο της Υπουργού Πολιτισμού και της συμβούλου Επικοινωνίας της. Είχε μέχρι εδώ δικαίωμα να πει ότι ήταν κατά την κρίση του κακοντυμένες; Είχε, όπως έχουν δικαίωμα και άπειροι χρήστες των social media αλλά και επίσημοι δημοσιογράφοι να κάνουν από σχόλια μέχρι ολόκληρα άρθρα βασισμένα στις ενδυματολογικές επιλογές δημόσιων προσώπων από την σύζυγο του νυν Πρωθυπουργού μέχρι την σύζυγο του τεως Πρωθυπουργού και χιλιάδες άλλους. «Προσβλητικό» έγινε το σχόλιο από τη στιγμή που έγινε αναφορά σε ένα ιατρικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η κα Παναγιωταρέα. Αυτό δεν είναι επιλογή της. Είναι μία μεγάλη ατυχία που είχε και που την ταλαιπωρεί. Εξ ου και η «συγγνώμη» του Μωραϊτη.

Από εκεί και πέρα έγινε αυτομάτως ταυτιση του στιχουργού με τον ιδεολογικό χώρο στον οποίο ανήκει. Οι γενικεύσεις είναι ρατσιστικό ίδιον, να θυμίσω, αλλά αυτό στον «εύφλεκτο» σοσιαλμηντιακό σύμπαν είναι ψιλά γράμματα. Πολλώ δε μάλλον όταν κάποιοι το θεωρούν και ως ιδανική αφορμή για να επιτεθούν σ΄έναν πολιτικό αντίπαλο και όχι στην άποψη ενός πολίτη.

Η "παρέμβαση" Δρογώση

Νερό στον μύλο της αντιπαράθεσης έριξε βέβαια και ο Σταθης Δρογώσης. «Μπορεί να έχω ιδεολογικές διαφωνίες με ανθρώπους του τραγουδιού αλλά εξυπακούεται ότι στο «Μέντα» ποτέ δεν σταματήσαμε να τους παίζουμε», σχολιάζει ο Νίκος Μωραϊτης. Για ποιο θέμα;

Να ποια ήταν τα σχόλια του Δρογώση στο twitter λοιπόν που άνοιξαν ακόμα πιο διάπλατα τον Ασκό του Αιόλου: «Πρέπει να καταλάβετε κάτι. Ο Νίκος Μωραϊτης είναι διευθυντής μουσικού ραδιοφώνου εκτός από στιχουργός. Και βρίζει συστηματικά καλλιτέχνες τραγουδοποιούς επειδή δε συμφωνεί πολιτικά μαζί τους» και «επειδή όμως οι καλλιτέχνες τον φοβούνται τον έχουν αφησει στο απυρόβλητο. Ελέγχει τη λίστα με τα τραγούδια στο ραδιόφωνό του και για να παιζόμαστε πρέπει να τα έχουμε καλά». Η προσωπική μου άποψη είναι ότι α) την ώρα που ο Μωραϊτης είχε να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα μία ασυντόνιστη αλλά και μία συντονισμένη επίθεση, ο Στάθης Δρογώσης μετέφερε την κουβέντα και στο καλλιτεχνικό πεδίο, εκμεταλλευόμενος την δεινή θέση στην οποία βρισκόταν ο άλλος για να στρέψει τη συζήτηση εκεί που ήθελε (διότι «δρυός πεσούσης…») και β) αν και ο Στάθης Δρογώσης είναι συνδικαλιστής και το γνωρίζει, εκτόξευσε μία φοβερή κατηγορία χωρίς αποδεικτικά στοιχεία. Εάν αντίθετα αποδείκνυε ότι ο Μωραϊτης αποκλείει από το ραδιόφωνο (ένα ιδιωτικό ραδιόφωνο δε) ανθρώπους με τους οποίους δεν τα χει καλά, θα ήταν πρόβλημα Δημοκρατίας. Ο κος Δρογώσης όμως πρέπει να λάβει υπόψη του ότι ένα ιδιωτικό ραδιόφωνο έχει δικαίωμα να μην παίζει Δρογώση ή Χατζηαντωνίου γιατι δεν του αρέσει η δουλειά τους, όχι σώνει και καλά γιατί τους θεωρεί ιδεολογικά αντίθετους. Συνεπώς το σχόλιό του ήταν ίσως η πιο σοβαρή κατηγορία που εκτοξεύτηκε εναντίον του Μωραϊτη για να μένει έτσι χωρίς αποδείξεις…

Ο Νίκος Μωραϊτης, η Συνατσάκη κι ένας ανελέητος πόλεμος στα social media

Κατά τα άλλα. Οσοι ασχολούμαστε με τα social media ενεργά έχουμε εμπλακεί σε κόντρες και καυγάδες. Επίσης έχουμε κάνει λάθη. Έχουμε γράψει μ… Και κυρίως έχουμε εκπαιδευτεί (ή θα οφείλαμε τουλάχιστον) να δεχόμαστε σκληρή και αποδομητική κριτική για την άποψή μας. Την άποψη. Όχι την προσωπικότητα, εφόσον μάλιστα δεν είναι κάποιος πολιτικός, άρα φορέας μίας δημόσιας εξουσίας που κρίνεται και ο Μωραϊτης δεν είναι. Το να φεύγεις από το «περιβάλλον» της άποψης και να ζητάς την πλήρη κατατρόπωση του «αντιπάλου» (όποιος κι αν είναι αυτός και σε όποια ιδεολογική πλευρά κι αν ανήκει), καλώντας σε συστράτευση ή διεξάγοντας γκάλοπ μεταξύ των «φίλων» σου για την απόλυση από τη δουλειά του, είναι ακραία αντιδημοκρατικό. Και εξαιρετικά επικίνδυνο. Πολύ πιο επικίνδυνο από το «πλήγμα» που προκάλεσε ο Μωραϊτης στις κυρίες Μενδώνη και Παναγιωταρέα με το σχόλιό του. Και βέβαια μόνο δημοκρατικό δεν είναι να απαιτούμε την απόλυση και την εξόντωση αυτού με τον οποίο διαφωνούμε. Ειδικά αυτήν την εποχή, μάλιστα, εποχή μίας εν πολλοίς μονομερούς μηντιακής και επικοινωνιακής ισχύος και μίας λυσσαλέας πόλωσης που ξεχνά ότι η Δημοκρατία είναι άσκηση στον ισότιμο διάλογο, αν αυτό ίσχυε, δεν θα είχε μείνει άνθρωπος στην θέση του.

**Να σημειωθεί πως το NEWS 24/7 επικοινώνησε και με τη Μαίρη Συνατσάκη, ζητώντας και τη δική της τοποθέτηση σχετικά με την αντιπαράθεση που είχαν με τον Νίκο Μωραΐτη, ωστόσο, δεν θέλησε να προχωρήσει σε κάποια δήλωση, καθώς, όπως μάς είπε, δεν επιθυμεί να δώσει περαιτέρω έκταση στο θέμα.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Λίνα Μενδώνη, Twitter, Μουσική
SHARE:

24Media Network