Γιατί έντυσαν την Αψίδα του Θριάμβου με ύφασμα;

Γιατί έντυσαν την Αψίδα του Θριάμβου με ύφασμα;
Όσοι βρεθούν αυτές τι ημέρες στη διάσημη αψίδα του Ναπολέοντα, στη Λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων θα μπορούν να θαυμάσουν αλλά και να αγγίξουν το λαμπερό ύφασμα, ενώ μπορούν να ανέβουν τα 50 μέτρα μέχρι την κορυφή του μνημείου. ΑΠΕ

Όσοι βρεθούν αυτές τις ημέρες στη διάσημη αψίδα στη Λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων θα μπορούν να θαυμάσουν και να αγγίξουν το ανακυκλώσιμο ύφασμα, ενώ θα μπορούν ακόμη και να ανέβουν τα 50 μέτρα μέχρι την κορυφή του μνημείου.

Ένα μνημειώδες έργο τέχνης αποκαλύφθηκε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο Παρίσι εντυπωσιάζοντας τους πάντες. Η δημοφιλής Αψίδα του Θριάμβου, το διάσημο εθνόσημο στην καρδιά της γαλλικής πρωτεύουσας, είναι πλέον τυλιγμένη με ένα ασημί ανακυκλώσιμο ύφασμα και δεμένη γύρω γύρω μ΄ένα κόκκινο σκοινί.

Ο λόγος για το έργο των καλλιτεχνών Κρίστο και Ζαν-Κλοντ που συνέλαβαν την ιδέα του έργου “Η Αψίδα του Θριάμβου, Τυλιγμένη” (Arc de Triomphe, Wrapped), 60 χρόνια πριν, το 1961.

Όσοι βρεθούν αυτές τις ημέρες στη διάσημη αψίδα στη Λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων θα μπορούν να θαυμάσουν και να αγγίξουν το ανακυκλώσιμο ύφασμα, ενώ θα μπορούν ακόμη και να ανέβουν τα 50 μέτρα μέχρι την κορυφή του μνημείου.

Το έργο των 14 εκατομμυρίων ευρώ χρηματοδοτείται μέσω της πώλησης των προπαρασκευαστικών μελετών, σχεδίων, μοντέλων κλίμακας και άλλων έργων του Κρίστο, είπε ο Γιαβάτσεφ. EPA/IAN LANGSDON

Ο Κρίστο γνώρισε τη Ζαν Κλοντ στο Παρίσι το 1958 και αργότερα έγιναν ζευγάρι και παντρεύτηκαν. Η ιδέα για το έργο τέχνης γεννήθηκε το 1961 όσο ζούσαν στο Παρίσι. Είχαν νοικιάσει ένα σπίτι κοντά στο μνημείο, το οποίο γοήτευσε από την πρώτη στιγμή τον Κρίστο. Ένα χρόνο αργότερα, δημιούργησε ένα φωτομοντάζ για το πώς θα μπορούσε να είναι η Αψίδα του Θριάμβου και μετά από 26 χρόνια, δημιούργησε κι ένα κολάζ του έργου.

Δυστυχώς, το διάσημο ζευγάρι δε βρίσκεται πια στη ζωή για να απολαύσει τους καρπούς των κόπων του. Η Ζαν-Κλοντ πέθανε το 2009 και ο Κρίστο το 2020. Το έργο αυτό πραγματοποιήθηκε, χάρη στη συνεργασία του Κέντρου Εθνικών Μνημείων της Γαλλίας, το οποίο συμμετείχε στο συντονισμό του Δήμου του Παρισιού με το Πολιτισμικό Κέντρο Πομπιντού.

Ο Κρίστο «ήθελε να ολοκληρώσει αυτό το έργο. Μας έκανε να του υποσχεθούμε ότι θα το κάνουμε», δήλωσε ο ανιψιός του ζευγαριού, Βλαντιμίρ Γιαβάτσεφ, στο Associated Press. Το έργο των 14 εκατομμυρίων ευρώ χρηματοδοτείται μέσω της πώλησης των προπαρασκευαστικών μελετών, σχεδίων, μοντέλων κλίμακας και άλλων έργων του Κρίστο, είπε ο Γιαβάτσεφ.

Ποιος ήταν ο Κρίστο

Ο κατά κόσμον Κρίστο Βλαντιμίροφ Γιαβάσεφ γεννήθηκε το 1935 στο Γκάμπροβο της Βουλγαρίας. Διέφυγε με φορτηγό τρένο το 1956 από το κομμουνιστικό καθεστώς, αφήνοντας πίσω του τον σοβιετικό ρεαλισμό που διδασκόταν στην σχολή Καλών Τεχνών της Σόφιας.

Η δημοφιλής Αψίδα του Θριάμβου, το διάσημο εθνόσημο στην καρδιά της γαλλικής πρωτεύουσας, είναι πλέον τυλιγμένη με ένα ασημί ανακυκλώσιμο ύφασμα και δεμένη γύρω γύρω μ΄ένα κόκκινο σκοινί. EPA

Μαζί με τη γυναίκα του, Ζαν Κλοντ, δημιούργησε μία σειρά από μνημειακά έργα σε δημόσιους χώρους. «Έντυσε» με ύφασμα την Πον Νεφ (1985) και το Ράιχσταγκ (1995), αλλά και τις Πύλες στο Central Park της Νέας Υόρκης. Εντυπωσιακή ήταν και η εγκατάσταση με τίτλο The Floating Piers (2016) που αποτελούταν από ένα φωτεινό κίτρινο ύφασμα που απλωνόταν σε 100.000 τ.μ., το πρωτοποριακό έργο τέχνης επέπλεε σε κύβους πολυαιθυλενίου στη λίμνη Iseo, στο Sulzano της Ιταλίας.

Ένα από τα τελευταία έργα του ήταν το London Mastaba, ένα γλυπτό ύψους 20 μέτρων, αποτελούμενο από 7.506 χρωματιστά βαρέλια, που επέπλεε στη λίμνη Serpentine του Λονδίνου.

Το τελευταίο του σχέδιο που βρισκόταν στο στάδιο της προετοιμασίας ήταν το «αμπαλάζ» της Αψίδας του Θριάμβου στο Παρίσι. Ήταν προγραμματισμένο για τον Σεπτέμβριο, αλλά είχε αναβληθεί λόγω της αβεβαιότητας που δημιούργησε η επιδημία του κορωνοϊού.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα