Το 23o Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θυμάται τη Ζουζού Νικολούδη

Το 23o Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θυμάται τη Ζουζού Νικολούδη

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θα πραγματοποιηθεί εφέτος από τις 14 έως τις 23 Ιουλίου, προτείνοντας ξεχωριστά έργα σύγχρονου χορού που αποκαλύπτουν τη ζωντάνια και την αστείρευτη ενέργεια της διεθνούς και της ελληνικής χορευτικής σκηνής

Στη μεγάλη κυρία του ελληνικού χορού Ζουζού Νικολούδη, είναι αφιερωμένο το 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, με αφορμή την συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννησή της.

Φέτος, θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως τις 23 Ιουλίου, προτείνοντας ξεχωριστά έργα σύγχρονου χορού που αποκαλύπτουν τη ζωντάνια και την αστείρευτη ενέργεια της διεθνούς και της ελληνικής χορευτικής σκηνής, όπως και τους ποικίλους προβληματισμούς της.

«Εδώ και 23 χρόνια, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κατοχυρώσει τον εθνικό και διεθνή του ρόλο, τον οποίο όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς πρέπει να ενισχύσουμε, διασφαλίζοντας τη χρηματοδότηση του θεσμού προκειμένου αυτός να διευρύνει την παρουσία του» δήλωσε, κατά τη σημερινή παρουσίαση του προγράμματος, στο αμφιθέατρο του υπουργείο Πολιτισμού, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης, τονίζοντας πως «ένα φεστιβάλ όπως αυτό, δεν μπορεί να τρέχει με την “απειλή” της έλλειψης χρηματοδότησης. Απαιτείται ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός».

«Αμέσως μετά το τέλος του φετινού φεστιβάλ, θα αναλάβουμε την πρωτοβουλία, να καλέσουμε τον Δήμο Καλαμάτας και το υπουργείο Πολιτισμού για να προγραμματίσουμε τη χρηματοδότησή του, σε βάθος τουλάχιστον τριετίας» εξήγησε ο κ. Χαρίτσης, ο οποίος ωστόσο δεν θέλησε να δεσμευτεί σε συγκεκριμένο ποσό παροχής, αλλά σε αυτό που προκύπτει από τις εκάστοτε ανάγκες του φεστιβάλ.

Ακόμη ανέφερε, πως πέρα από το φεστιβάλ, οι προκλήσεις και οι δυνατότητες που υπάρχουν στην περιοχή της Καλαμάτας και της Μεσσηνίας ευρύτερα, σε σχέση με τον πολιτισμό, είναι πολύ μεγάλες.

«Το προηγούμενο διάστημα, έχουμε προσπαθήσει αυτές τις πρωτοβουλίες να τις αναδείξουμε, γι’ αυτό και πρόσφατα δεσμεύσαμε ένα πολύ σημαντικό ποσό για έργα που είναι απαραίτητο να γίνουν στον αρχαιολογικό χώρο της Μεσσήνης. Χτες μόλις, υπογράψαμε την ένταξη και τυπικά του Ανοικτού Θεάτρου Καλαμάτας στο ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό που ανέρχεται στο 1 εκατ. ευρώ. Ο πολιτισμός είναι από τις βασικές προτεραιότητες του ΕΣΠΑ και έτσι θα συνεχίσουμε» συμπλήρωσε.

Ο δήμαρχος της Καλαμάτας, Παναγιώτης Ε. Νίκας, ευχαρίστησε την κυβέρνηση για τη στήριξή της και είπε πως το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού είναι «ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο για την Καλαμάτα, η οποία αποτελεί παράδειγμα περιφερειακής πόλης που αγωνίζεται μέσα στην κρίση, προσπαθώντας να λύνει προβλήματα και να διασφαλίζει προοπτικές».

Σύμφωνα με την καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ, Κατερίνα Κασιούμη, ο προϋπολογισμός της φετινής διοργάνωσης κινείται «αυστηρά στα ίδια επίπεδα με πέρυσι» και δεν ξεπερνά τα 400.000 ευρώ, με το 60% να προέρχεται από τους πόρους του Δήμου Καλαμάτας και το 40% από το εθνικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Ενώ, φέτος -όπως είπε- ο κ. Νίκας, υπάρχουν και αυξημένες χορηγίες.

Ακόμη, ο δήμαρχος αναφέρθηκε και σε άλλα έργα πολιτισμού που μπαίνουν σε τροχιά στην περιοχή, όπως στην κατασκευή του Ανοιχτού Θεάτρου Καλαμάτας, 2.500 θέσεων, στο κέντρο της Αγοράς και κόστους 980.000, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, αλλά και στην μεταφορά της Σχολής Χορού της πόλης στο νεόκτιστο Μέγαρο Χορού, καθώς το Ζουμπούλειο Μέγαρο στο οποίο στεγαζόταν μέχρι σήμερα, δόθηκε στο Ινστιτούτο Πυρηνικής και Σωματιδιακής Φυσικής του Ερευνητικού Ιδρύματος «Δημόκριτος».

Επίσης, ενημέρωσε πως η Κατερίνα Κασιούμη -η σύμβαση της οποίας λήγει τον Ιούλιο- θα συνεχίσει τη συνεργασία της με το φεστιβάλ από την ίδια θέση.

Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα, η Κατερίνα Κασιούμη είπε πως σε «μια εποχή κατά την οποία το σώμα γίνεται το κατεξοχήν πεδίο διαπραγμάτευσης εννοιών και ταυτοτήτων» το φεστιβάλ «συμμετέχει στον σύγχρονο προβληματισμό και επιχειρεί να προσφέρει υψηλού επιπέδου αισθητική απόλαυση, ψυχαγωγία αλλά και γνώση».

Ειδικότερα, η φετινή διοργάνωση θα φιλοξενήσει οκτώ ξένες και τέσσερις ελληνικές ομάδες σύγχρονου χορού, ένα σεμινάριο, τρία εργαστήρια, δύο masterclass και έξι ανοικτές παράλληλες διοργανώσεις, σε συνολικά είκοσι τέσσερις εκδηλώσεις. Μάλιστα, όλα τα έργα των ξένων χορογράφων παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Όπως ενημέρωσε η καλλιτεχνική του διευθύντρια, φέτος, το φεστιβάλ επικεντρώνεται σε δύο βασικά θέματα που αλληλοσυμπληρώνονται και τα οποία αναδεικνύονται σε όλο το πρόγραμμα: στην ανάγκη για αλλαγές και μετατροπές κοινωνικών συνθηκών και νοοτροπιών, άλλοτε μέσω δυναμικών συγκρούσεων και άλλοτε μέσω ειρηνικών αναζητήσεων και στην εμβάθυνση του διαλόγου ανάμεσα στη σύγχρονη χορευτική γραφή και την παράδοση.

Σε αυτό το πλαίσιο, ομάδες όπως οι Moving Into Dance Mophatong με την παράσταση «Ρωμαίος & Ιουλιέττα / ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΚΑΙ ΓΙΟΧΑΝΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ», η ομάδα The Vertigo Dance Company με την παράσταση «Yama», η χορογράφος Marina Mascarell με την παράσταση «Three Times Rebel», η Ομάδα Σύγχρονου Χορού Creo με την παράσταση «απόγειος», η ομάδα Κινητήρας με την παράσταση «Ανύποπτος Χρόνος» παρουσιάζουν με ενάργεια τους προβληματισμούς τους.

Παράλληλα, ομάδες όπως το Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο - Μπαλέτο της Λορραίνης, που παρουσιάζει δημιουργίες χορογράφων που σημάδεψαν τον σύγχρονο χορό, όπως η Τρίσα Μπράουν, ο Μερς Κάννιγχαμ, η Ματίλντ Μοννιέ, και ακόμα το CCN2-Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο της Γκρενόμπλ με τον Ρασίντ Ουραμντάν, η Ομάδα Χορού ΖΗΤΑ με την Ίριδα Καραγιάν, και οι χορογράφοι Άντι Μπούτρους, Αντρέα Κοστάντσο Μαρτίνι, Γιάννης Μανταφούνης και Ίφε Μακατάμνυ με το διαδραστικό έργο «One One One», διερευνούν τα όρια του σώματος, της κίνησης, των αισθήσεων.

Το 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού επενδύει ιδιαίτερα στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα, επιλέγοντας να οργανώσει τόσο ένα πολυήμερο σεμινάριο, όσο και εργαστήρια ή masterclass μικρότερης έως και μονοήμερης διάρκειας, ώστε να δώσει τη δυνατότητα σε όσους περισσότερους επαγγελματίες ή σπουδαστές του χορού, ακόμα και φιλότεχνους -κατά περίπτωση- να παρακολουθήσουν κάποιο από αυτά.

Οι παράλληλες εκδηλώσεις του -κυρίως ενδιαφέρουσες κινηματογραφικές προβολές πάντα σε σχέση με το χορό και παρουσιάσεις της δουλειάς των σεμιναρίων με ελεύθερη είσοδο για όλους, αλλά και ένα ρεσιτάλ πιάνου- εμπλουτίζουν το καθαρά χορευτικό πρόγραμμα και οδηγούν τα βήματα του κοινού από το Προαύλιο του Μεγάρου Χορού έως και το Αμφιθέατρο του Κάστρου και το Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας που βρίσκεται στην Καλαμάτα.

Εκτός από τους προαναφερθέντες χώρους, φέτος, παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στην παραλία και στην κεντρική πλατεία, στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας και φυσικά στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου Χορού, όπως και στο Στούντιό του. Παράλληλα, το Ζουμπούλειο Μέγαρο -όπου βρίσκονται και τα γραφεία του Διεθνούς Κέντρου Χορού Καλαμάτας και του Φεστιβάλ-, μαζί με το Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας και το Αμφιθέατρο του Κάστρου θα υποδεχτούν μέρος του φετινού εκπαιδευτικού προγράμματος.

SHARE:

24Media Network