To Emily in Paris προκάλεσε (και) τη διαμαρτυρία του Υπουργείου Πολιτισμού της Ουκρανίας

Η Emily (in Paris) με την Petra, δηλαδή το λόγο που διαμαρτυρήθηκε στο Netflix ο Υπουργός Πολιτισμού της Ουκρανίας.
Η Emily (in Paris) με την Petra, δηλαδή το λόγο που διαμαρτυρήθηκε στο Netflix ο Υπουργός Πολιτισμού της Ουκρανίας. NETFLIX

Ο Υπουργός Πολιτισμού της Ουκρανίας προστέθηκε στην ατελείωτη λίστα αυτών που κατηγορούν το Emily in Paris για προσβλητική παρουσίαση πολιτισμών και λαών.

To Emily in Paris επέστρεψε στην πλατφόρμα του Netflix, με τον δεύτερο κύκλο της, στις 22/12. Έκτοτε είναι σταθερά στο ελληνικό -και το παγκόσμιο- ΤΟΡ10. Είχε ήδη κατηγορηθεί για προβολή ουκ ολίγων στερεοτύπων. Πρόσθεσε άλλη μια κατηγορία στη μακροσκελή λίστα: αυτή του τρόπου που παρουσιάζεται μια μετανάστης από την Ουκρανία, η οποία ζει στο Παρίσι.

Ο Υπουργός Πολιτισμού της χώρας, Oleksandr Tkachenko διαμαρτυρήθηκε στο Netflix με επιστολή, όπου αναφέρει πως η εικόνα του χαρακτήρα με το όνομα Petra είναι απαράδεκτη προσβλητική καρικατούρα. Η Petra, την οποία υποδύεται η Daria Panchenko φοβάται πως θα απελαθεί, κλέβει πράγματα από μαγαζιά και έχει κακή αίσθηση της μόδας, σε έναν κόσμο που έχει εμμονή με αυτήν. Ο δε, Αlfie -νέο αντικείμενο του πόθου της Emily- είναι Βρετανός, που του αρέσει να πίνει μπύρες και έχει τρέλα με το ποδόσφαιρο. Ναι, η χαρά του κλισέ.

Κοντολογίς και ο δεύτερος κύκλος της σειράς φαίνεται πως έχασε το στοίχημα της πολυπολιτισμικότητας. Είχε δεσμευθεί για αυτό η πρωταγωνίστρια της σειράς, Lilly Collins, σε συνέντευξη της στο βρετανικό Elle. Εκεί είχε πει ότι “για εμένα ως 'Emily', αλλά και ως εκ των παραγωγών της σειράς, το να ακούμε τις σκέψεις, τις ανησυχίες, τις ερωτήσεις, όσα συμπαθούν ή αντιπαθούν οι άνθρωποι, είναι κάτι που πρέπει να γίνει. Ήθελα τη διαφορετικότητα και την ενσωμάτωση μπροστά και πίσω από τις κάμερες. Είναι κάτι στο οποίο θα εστιάσουμε στο δεύτερο κύκλο. Είμαι παθιασμένη με το να συμπεριλάβω περισσότερες γυναίκες, ανθρώπους όλων των φυλών και σεξουαλικών προσανατολισμών και να δείξω περισσότερο πώς είναι ο κόσμος”. Το αποτέλεσμα δεν τη δικαίωσε.

Από τον πρώτο κύκλο, υπήρξαν ουκ ολίγες αντιδράσεις για τον τρόπο που παρουσιάζονταν οι Γαλλίδες, αλλά και οι Αμερικανίδες (“δείχνει τη χειρότερη έκδοση όσων ζουν στο εξωτερικό” έγραψε το αμερικανικό Vice).

Κατά τους δημιουργούς της τηλεοπτικής σειράς, οι Γάλλοι φορούν μπερέδες, καπνίζουν αρειμανίως και ερωτοτροπούν ασυστόλως. Όπως είχε γράψει η δημοσιογράφος μόδας, εκ Παρισιού Laure Guilbault “οι σέξι σεφ είναι κυρίως απασχολημένοι με το να βρουν χρήματα να πληρώσουν το ενοίκιο τους, ενώ δεν έχουν δουλειά και όχι με το φλερτ”. H Guardian είχε επισημάνει πως “ό,τι κλισέ σας έρχεται πρόχειρο, όταν ακούτε τη λέξη “Γαλλία” θα το δείτε στα τρία πρώτα επεισόδια, κατά τη διάρκεια των οποίων θα δείτε την Αμερικανίδα πρωταγωνίστρια να προσπαθεί να τα διορθώσει και να τα προσαρμόσει στον αμερικανικό τρόπο ζωής”.

Το The Zoe Report είχε απευθυνθεί σε Γαλλίδες για να σχολιάσουν τα βασικά γεγονότα που προβλήθηκαν και αν ήταν αλήθεια ή ψέματα. Στο Νο1 των κλισέ ήταν πως κάθε Γαλλίδα γεννιέται με αίσθηση του στιλ, με όσους ξέρουν καλύτερα να λένε ότι το στιλ είναι κάτι που περνάει από γενιά σε γενιά, όχι όμως σε επίπεδο κοστουμιών, όπως δείχνει το Emily in Paris.

Σε ένα από τα στιγμιότυπα, το αφεντικό της Emily στο Παρίσι, Sylvie, η οποία δεν γελάει ποτέ και είναι πάντα σνομπ, τα σχόλια της είναι μόνο αρνητικά -ενώ δεν αντέχει τη βλακεία-, της λέει “σταμάτα να χαμογελάς, αλλιώς θα σε περάσουν για ηλίθια”, 'ποινικοποιώντας' το γέλιο. Την ίδια ώρα, η Emily εμφανίζεται ως τυπική Αμερικανίδα, αφοσιωμένη στη δουλειά της, που είναι και στο επίκεντρο των αποφάσεων της.

H Julie de Libran, καλλιτεχνική διευθυντής με συνεργασίες με τη Louis Vuitton και τη Sonia Rykiel που μεγάλωσε στις ΗΠΑ και την Ιταλία, δήλωσε ότι “οι Γάλλοι δεν είμαστε υπερενθουσιώδεις, αλλά είμαστε χαμογελαστοί άνθρωποι. Η ατάκα της 'Sylvie' εκπροσωπεί την ξεπερασμένη 'πλαζέ' στάση των Γάλλων”. Πρόσθεσε ότι “η υπερβολική ευτυχία είναι άβολη για εμάς και μας κάνει να αμφισβητούμε την ύπαρξη της”.

Το τρίτο κλισέ είναι πως δεν υπάρχει πίστη σε καμία σχέση, με τις Γαλλίδες να δέχονται τις ερωτοτροπίες των συζύγων τους -και να γίνονται στόχος νεαρότερων ανδρών. Τίποτα από όλα αυτά δεν ισχύει -πολύ περισσότερο σε απόλυτο βαθμό.

Έχουμε πλήρη επίγνωση πως η αγάπη είναι πιο περίπλοκη από το απλό σεξ” δήλωσαν Γαλλίδες στο Bustle. Η σχεδιάστρια κοσμημάτων Αnnelise Michelson δήλωσε ότι “αυτό που είμαστε είναι ειλικρινείς και ευθείς. Είτε συμπαθούμε κάποιον, είτε δεν τον συμπαθούμε”. Όπως πρόσθεσε, οι Γαλλίδες δεν μπορούν να κατανοήσουν την αντιφατική στάση των Αμερικανίδων, επί του σεξ. Όπως είπε, εμφανίζονται πουριτανές, αλλά δεν είναι, ενώ οι Γαλλίδες είναι πιο χαλαρές σε ό,τι αφορά το ρομάντσο.

Το τέταρτο κλισέ είχε να κάνει με το ότι οι Γάλλοι δυσκολεύονται να προσαρμόζονται σε ό,τι νέο έχουν μπροστά τους και έχουν ως mantra το “δεν είναι δυνατόν”. Φίλος της 'Emily' της εξηγεί πως είναι το εθνικό σύνθημα, με τους ανθρώπους που μίλησαν στο Zoe Report να ομολογούν ότι αυτή είναι η αλήθεια.

Ο δημιουργός της σειράς -και δημιουργός των Melrose Place και Sex and the City-, Darren Star είχε αρνηθεί να απολογηθεί, λέγοντας ότι “είναι ένα ερωτικό γράμμα στο Παρίσι, μέσα από τα μάτια μιας Αμερικανίδας που δεν έχει πάει ποτέ εκεί. Το πρώτο που βλέπει είναι τα κλισέ. Δεν θα απολογηθώ που βλέπω το Παρίσι από πολυτελή φακό. Είναι μια όμορφη πόλη και ήθελα να κάνω ένα σόου που να γιορτάζει αυτήν την πτυχή της”.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Netflix, Ουκρανία
SHARE:

24Media Network