Έτερος Εγώ-Κάθαρσις: Ο Ορφέας Αυγουστίδης είναι ο ρόλος-κλειδί σε μια σειρά από δολοφονίες

Έτερος Εγώ-Κάθαρσις: Ο Ορφέας Αυγουστίδης είναι ο ρόλος-κλειδί σε μια σειρά από δολοφονίες
Ο Ορφέας Αυγουστίδης ως Μελέτης Κροκίδης στο "Έτερος Εγώ - Κάθαρσις"

Ο Ορφέας Αυγουστίδης συμμετέχει στο "Έτερος Εγώ – Κάθαρσις" που μόλις έκανε πρεμιέρα και μιλά στο News 24/7 για τον ρόλο του, για τη σειρά, αλλά και για τον Άλαν Τούρινγκ και το θέατρο.

Μας συστήθηκε πριν από 15 χρόνια μέσα από την ταινία “Λούφα και παραλλαγή: Σειρήνες στο Αιγαίο”, με τη διάσημη ατάκα του “Δεν το κουνάω απ’ επαέ αν δε μου πέψουνε τ’ απολυτήριο απ’ το τάγμα” να μένει στην ιστορία του ελληνικού σινεμά. Έκτοτε, ο Ορφέας Αυγουστίδης έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές κινηματογραφικές δουλειές, σε τηλεοπτικές σειρές και σε θεατρικές παραστάσεις, ενσαρκώνοντας διάφορους ρόλους, πολλές φορές αντιφατικούς μεταξύ τους. Όποιον ήρωα, όμως, καλείται να υποδυθεί, καταφέρνει να τον κάνει δικό του και να του δώσει ένα προσωπικό στίγμα, αποδεικνύοντας συνεχώς το μεγάλο ταλέντο του.

Φέτος, συμμετέχει στο «Έτερος Εγώ – Κάθαρσις» σε σκηνοθεσία του Σωτήρη Τσαφούλια, που αποτελεί το δεύτερο μέρος της δημοφιλούς τηλεοπτικής ανθολογίας «Έτερος Εγώ» σε παραγωγή της COSMOTE TV, η οποία βασίζεται στο ομώνυμο βραβευμένο αστυνομικό θρίλερ του 2016. Ο Ορφέας Αυγουστίδης υποδύεται τον Μελέτη Κροκίδη και αποτελεί μία από τις νέες προσθήκες στο καστ της σειράς. Ο νέος κύκλος αποτελείται από 8 επεισόδια και επικεντρώνεται σε μία νέα σειρά δολοφονιών με θύματα φοιτήτριες που έρχεται να ταράξει τους Πανεπιστημιακούς κύκλους.

Και τα 8 επεισόδια της σειράς έκαναν πρεμιέρα back-2-back στο COSMOTE SERIES MARATHON HD την Παρασκευή (11/12) στις 18.00 το απόγευμα, ενώ από την ίδια ώρα όλα τα επεισόδια είναι διαθέσιμα μέσα από τη δωρεάν, on demand υπηρεσία COSMOTE TV Plus. Παράλληλα, από την Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, το «Έτερος Εγώ – Κάθαρσις» θα προβάλλεται κάθε Δευτέρα στις 23.00 και στο COSMOTE SERIES HD.

Ο Ορφέας Αυγουστίδης είναι, αναμφίβολα, ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της νέας γενιάς, με μεγάλη αγάπη για την υποκριτική, με σεβασμό προς τη δουλειά του και με άποψη για τα πράγματα γύρω του. Με αφορμή την πρεμιέρα του «Έτερος Εγώ – Κάθαρσις», μιλά στο News 24/7 για τον ρόλο του Μελέτη Κροκίδη και για την γενικότερη επιτυχία της σειράς, αλλά και για το lockdown και την θεατρική παράσταση που ετοιμάζει με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο.

Φέτος συμμετέχεις στη σειρά «Έτερος Εγώ – Κάθαρσις». Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία; Είχες παρακολουθήσει τον πρώτο κύκλο;

Με πήρε ο σκηνοθέτης τηλέφωνο και μου πρότεινε ένα ρόλο, ο οποίος με ενδιέφερε. Είχα δει τη σειρά, την ήξερα και, μάλιστα, είχαμε συζητήσει το ενδεχόμενο συνεργασίας μας στον πρώτο κύκλο, σε κάτι διαφορετικό. Μετά από κουβέντα, είχαμε πει να το αφήσουμε μέχρι να βρούμε έναν άλλο ρόλο. Τελικά προέκυψε τώρα και, φυσικά, δέχτηκα γιατί είναι μία σειρά αξιοζήλευτη. Λίγες είναι οι σειρές που αντικειμενικά είναι γυρισμένες στην Ελλάδα με προδιαγραφές εξωτερικού. Για αρκετές σειρές λένε ότι το προσπαθούνε, αλλά λίγες είναι εκείνες που το καταφέρνουν μέσα στα χρόνια. Το «Έτερος Εγώ» είναι για μένα η μοναδική αυτή τη στιγμή που το πλησιάζει και το πετυχαίνει. Σε όλους τους ηθοποιούς «μας τρέχουν τα σάλια» για να συμμετέχουμε σε κάτι που είναι τόσο φροντισμένο και έχει από πίσω και τον κόπο που αναλογεί σε τέτοιες δουλειές. Συν το ότι παίζουν μέσα αγαπημένοι συνάδελφοι που τους εκτιμώ και κάποιοι από αυτούς είναι και αγαπημένοι φίλοι, οπότε δεν υπάρχει και κάτι άλλο που μένει για να πει κάποιος «φύγαμε».

Ο Ορφέας Αυγουστίδης ως Μελέτης Κροκίδης στο "Έτερος Εγώ - Κάθαρσις" COSMOTE TV

Η όλη παραγωγή έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές και έχει χαρακτηριστεί ως μία σειρά επιπέδου εξωτερικού. Τι είναι εκείνο που πιστεύεις πως την καθιστά συναρπαστική για τα ελληνικά δεδομένα;

Το ότι «πιάνει» ένα είδος, το οποίο δεν είναι οικείο για να εκφέρεται με την ελληνική γλώσσα, το είδος του αστυνομικού θρίλερ, του νουάρ, του μυστηρίου και το κάνει τέλεια. Για μένα το κάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέχρι στιγμής, όσο μπορώ να φανταστώ εγώ, για τα ελληνικά δεδομένα. Υποτίθεται ότι έχουμε συνηθίσει να το βλέπουμε όλο αυτό σε ξένες σειρές, ακόμη και σε αλλόγλωσσες (ισπανικές, σουηδικές κλπ), μόνο στα ελληνικά μάς «κλωτσάει» για κάποιο λόγο. Μάλλον δεν φταίνε τα ελληνικά, όπως πιστεύουμε, αλλά ο τρόπος. Και το «Έτερος Εγώ» το κάνει με έναν τρόπο που «δεν κλωτσάει».

Στη σειρά υποδύεσαι τον ρόλο του Μελέτη Κροκίδη. Μίλησέ μου για τον ήρωα. Θα παίξει καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις του σεναρίου;

Ο Μελέτης είναι ένας ήρωας, ο οποίος έχει έναν ρόλο – κλειδί, γιατί φέρει κάποιες πληροφορίες που έχουν να κάνουν και με τις δύο πλευρές, δηλαδή και με τους δέκτες και με τους πομπούς της υπόθεσης. Γι’ αυτό τον λόγο είναι σαν ένας ενδιάμεσος κρίκος. Βρίσκεται σε μία «γκρίζα ζώνη», χωρίς να είναι ξεκάθαρο από πού αντλεί συμφέρον ο ίδιος. Αυτό είχε πολύ ενδιαφέρον από κειμενική – σεναριακή άποψη για μένα και, επίσης, το ότι κατασκευάσαμε έναν τύπο, ο οποίος δεν είναι ο προφανής τύπος Έλληνα. Και εγώ είχα την επιθυμία και την εξέφρασα στον Σωτήρη Τσαφούλια, αλλά και ο ίδιος φανταζόταν κάτι το οποίο είναι σε ένα δικό του σύμπαν, δεν ανήκει ούτε στους μεν ούτε στους δε. Είναι ένας τύπος μόνος του. Κάθε χαρακτήρας και κάθε ερμηνεία είναι νότες σε μία μεγαλύτερη σύνθεση και το «Έτερος Εγώ – Κάθαρσις» έχει πολλούς φρέσκους, νέους, ιδιαίτερους χαρακτήρες, που ο καθένας προσθέτει αυτό που χρειάζεται η σειρά να δώσει.

Ο Ορφέας Αυγουστίδης ως Μελέτης Κροκίδης στο "Έτερος Εγώ - Κάθαρσις" COSMOTE TV

Πώς βίωσες και πώς προσέγγισες τον ρόλο σου; Συνάντησες κάποια δυσκολία;

Η σειρά τολμάει να αφήσει χώρο και για μετακινημένες ερμηνείες και για πράγματα που δεν είναι προφανή, που δεν περιμένεις να δεις. Το πρόβλημα της ελληνικής τηλεόρασης, πιστεύω, είναι ότι πολλές φορές ζητάς το type casting, δηλαδή ζητάς κάποιον για να παίξει κάτι που ούτως ή άλλως φαίνεται ότι το έχει. Ζητάς απ’ τον ωραίο να παίξει τον ωραίο, από αυτόν του περίεργου σουλουπιού να παίξει κάποιον που έχει περίεργο σουλούπι, από τις πιο ανεπτυγμένες σωματικά γυναίκες να παίξουν αυτές που τρώνε κλπ. Το «Έτερος Εγώ» είναι ωραίο που δεν το κάνει αυτό. Όταν έχεις την εμπιστοσύνη του σκηνοθέτη σου και πραγματικά τον χώρο να ψάξεις και να δοκιμάσεις πράγματα, δεν υπάρχουν δυσκολίες. Ήταν μια υπέροχη διαδικασία.

Έλαβες σχόλια από τον κόσμο μετά την πρεμιέρα για σένα και για τη σειρά; Ποιο είναι το feedback;

Έλαβα πολλά θετικά σχόλια και με εξέπληξε αυτό. Δεν το περίμενα. Γιατί στη σειρά έχω μία συμμετοχή, με ένα ρόλο είναι ένα κομμάτι ενός τεράστιου παζλ και με το «καράβι» να το οδηγεί ο Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης που το ξεκίνησε αυτό και, φυσικά, ο Σωτήρης Τσαφούλιας σκηνοθετικά. Οπότε, όταν κάποιος σου στέλνει ένα θετικό σχόλιο και, μάλιστα, μέσα από ένα εργαλείο όπως τα social media – όπου δεν είμαι ενεργός με τον τρόπο που τα χειρίζεται ο περισσότερος κόσμος-, είναι κάτι πάρα πολύ ευχάριστο. Η σειρά προβάλλεται σε ψηφιακή πλατφόρμα συνδρομητικής τηλεόρασης και βλέπεις ότι ο κόσμος γουστάρει πολύ. Αυτό καλό είναι να το δουν και άλλοι παραγωγοί, να τολμήσουν να κάνουν τέτοια. Δεν είναι ανάγκη να κάνεις μία σειρά με 240 επεισόδια, κάνε μία με 8 επεισόδια. Φυσικά, παίζουν πολλά πράγματα ρόλο, αλλά κρίνοντας από τη μανία του κόσμου με τις ψηφιακές πλατφόρμες, βλέπουμε ότι όλο αυτό έχει μπει στη ζωή του και το θέλει, οπότε θα μπορούσαμε να πάμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο Ορφέας Αυγουστίδης ως Μελέτης Κροκίδης στο "Έτερος Εγώ - Κάθαρσις" COSMOTE TV

Παράλληλα, ετοιμάζετε με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο την παράσταση «Η Μηχανή του Τούρινγκ», που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Πες μου λίγα λόγια για το έργο.

Ξεκινήσαμε πρόβες με σκοπό να ανέβει στο δεύτερο μισό της σεζόν, μέσα στον Δεκέμβρη, αλλά λόγω lockdown θα ανέβει όποτε μας το επιτρέψει το κράτος. Το έργο είναι, το έχει διασκευάσει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και έχει πάρει μία πολύ ιδιαίτερη μορφή. Εδώ ερμηνεύεται με ένα πρόσωπο, στο εξωτερικό ανεβαίνει με περισσότερα. Είναι πολύ ωραία στιγμή για μένα αυτή η δουλειά, γιατί έχει μέσα πολλά από τα συστατικά, τα οποία με αφορούν προσωπικά σε σχέση με το θέατρο και με τη διαδικασία της δουλειάς αυτής.

Ενσαρκώνεις τον Άλαν Τούρινγκ, ένα σπουδαίο και ιστορικό πρόσωπο.

Η προσωπικότητα του Άλαν Τούρινγκ είναι ο πυρήνας του έργου. Είναι πολύ γνωστός για ένα μεγάλο του επίτευγμα που πρόσφατα αποκαλύφθηκε στον κόσμο, για την καθοριστική του συμμετοχή της αποκρυπτογράφησης του «Αινίγματος», της μηχανής που οι Ναζί έστελναν μεταξύ τους τα μηνύματα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο ίδιος ο Τσόρτσιλ συνεχάρη τον Τούρινγκ και του είπε ότι ο πόλεμος τελείωσε εξαιτίας του. Αυτό μαθεύτηκε πριν από περίπου 10 χρόνια. Επειδή ήταν ομοφυλόφιλος δεν του επέτρεψαν να το αποκαλύψει και το κράτησαν μυστικό για πάνω από 50 χρόνια. Το άλλο του επίτευγμα είναι ότι θεωρείται ο «πατέρας» των υπολογιστών και της τεχνητής νοημοσύνης. Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που τόλμησε και οραματίστηκε αυτό.

Ο Ορφέας Αυγουστίδης ως Μελέτης Κροκίδης στο "Έτερος Εγώ - Κάθαρσις" COSMOTE TV

Πώς έχετε προσεγγίσει το έργο;

Εμείς δεν θέλουμε να φτιάξουμε ένα βιογραφικό πορτραίτο του που να αποτελεί πιστή αναπαράσταση. Με αφορμή την ψυχοσύνθεσή του, όπως καταφέρνουμε και την «μυριζόμαστε» μέσα από την βιογραφία του κυρίως και όχι μόνο μέσα από το έργο, προσπαθούμε να μπούμε πιο βαθιά μέσα σε μια συγκεκριμένη στιγμή της ζωής του και μέσα από εκείνη τη στιγμή να αφηγηθούμε αυτά τα κομμάτια του. Είναι τεράστια πρόκληση, δεν ξέρω σε ποιο βαθμό θα το «αγγίξουμε», αλλά και μόνο η διαδικασία είναι άκρως διεγερτική. Ανυπομονούμε.

Πώς βιώνεις αυτή την αναμονή μέχρι ανοίξουν τα θέατρα και την περίοδο του lockdown;

Ελπίζουμε να μας επιτρέψουν φέτος να το παρουσιάσουμε και να μην χρειαστεί να περιμένουμε κι άλλο, γιατί υπάρχει μια ανάγκη να εκφραστούν όλα αυτά τα πράγματα. Μετά είναι σαν να σου επαληθεύεται το ότι τίποτα δεν έχει σημασία και ότι η δουλειά μας είναι ένα κομμάτι που ανήκει στο φάσμα της φαντασιακής πραγματικότητας. Χωρίς αφτιά, χωρίς ενδιαφέρον, χωρίς θεατές να διψούν για θέατρο και χωρίς κράτος και πολιτεία να στηρίζουν αυτή την τελετουργία, δεν έχει νόημα ούτε εσύ να ονειρεύεσαι. Αν πάνε έτσι τα πράγματα, θα περάσει ο καιρός και, δυστυχώς, θα εκπαιδευτούν σιγά σιγά οι άνθρωποι να σκέφτονται χωρίς το θέατρο στην εξίσωση. Και αυτό για εμάς, είναι πλήγμα. Είναι σαν να καταρρέει ένα κομμάτι σου. Σαν αυτό που σε τροφοδοτούσε περισσότερο από όλα, ξαφνικά να έχει τη μικρότερη αξία. Δεν μου λείπει καθόλου ο ρυθμός της ξέφρενης καθημερινότητας, αλλά μου λείπουν άλλα πράγματα. Μου λείπει το να σκέφτομαι ότι μπορώ να κάνω μια παράσταση, ότι θα παρουσιάσουμε ένα έργο και θα μπορεί να συμβεί αυτό, ότι θα πάω μια βόλτα και δεν θα σκεφτώ ότι βιώνω τη δικτατορία της δικιάς μας γενιάς, ότι όσο κι αν προσπαθεί να μου το δικαιολογήσει το Instagram και το κράτος με τον δικό του «ωραίο» τρόπο, εγώ δεν το χωνεύω.

Ο Ορφέας Αυγουστίδης ως Μελέτης Κροκίδης στο "Έτερος Εγώ - Κάθαρσις" COSMOTE TV

Πάντως, λόγω του lockdown το θέατρο αναγκάστηκε να μπει σε μια νέα εποχή, αυτή του online streaming, αν και είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί να αντικαταστήσει το ζωντανό θέατρο. Ποιες είναι οι κυριότερες δυσκολίες σε αυτή την προσαρμογή στα δεδομένα της πανδημίας;

Το θέατρο στη θέασή του δεν είναι κάτι εύκολο. Πολλές φορές πρέπει να «υποχρεωθεί» ο θεατής να κάτσει σε μια καρέκλα ήσυχος, μέσα στην απόλυτη σιωπή, για να «μπει» μέσα σε κάτι. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί μέσα στο σαλόνι του σπιτιού του, με ανοιχτά τα φώτα, μιλώντας στο τηλέφωνο, καπνίζοντας, τρώγοντας και κρίνοντας φωναχτά οτιδήποτε κι αν βλέπει εκείνη τη στιγμή. Αυτό δεν είναι κομμάτι της διαδικασίας του θεάτρου. Επίσης, είναι πολύ διαφορετικό για τον ηθοποιό. Μέσα από τις παραστάσεις ο ηθοποιός ταξιδεύει και εξελίσσει τη δουλειά του, την παρουσία του, τις συνδέσεις που έχει βρει και τον τρόπο που προσεγγίζει τον ρόλο και το έργο. Είναι μια απαραίτητη διαδρομή, που γίνεται με τη συμμετοχή του ζωντανού κοινού.

Σε μία συνέντευξή σου είχες πει: «Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να δίνουμε λόγο που δεν κάναμε τα όνειρα μας πραγματικότητα, αλλά γίναμε μια πραγματικότητα ονείρων που δεν κάναμε ποτέ πριν εμφανιστούν». Σε αυτή τη φάση της ζωής σου, ποια όνειρα έχεις και τι εύχεσαι να φέρει ο νέος χρόνος;

Αυτή τη στιγμή τα όνειρά μου δεν είναι τόσο μακροπρόθεσμα. Δεν είναι κάτι συγκεκριμένο, γιατί η αγωνία του τι θα γίνει αύριο, έχει δημιουργήσει αρκετές παρεμβολές στον τρόπο που βλέπεις το μεθαύριο. Και σε αυτό παρουσία προσπαθώ να δηλώσω. Πρώτα υγεία, γιατί φέτος το εννοείς και λίγο περισσότερο. Υγεία και βλέπουμε, γιατί δεν έχει νόημα να ανοίξουν τα θέατρα, αν δεν έχει έρθει ακόμα αυτό.

Κλείνοντας, θα κάτσεις να δεις το «Έτερος Εγώ – Κάθαρσις»;

Φυσικά. Ξέρω τι γίνεται στο έργο, αλλά εννοείται πως θα κάτσω να το δω όλο!

Πληροφορίες για το «Έτερος Εγώ – Κάθαρσις» στην COSMOTE TV

Στον νέο κύκλο 8 επεισοδίων της σειράς, μία νέα σειρά δολοφονιών με θύματα φοιτήτριες έρχεται να ταράξει τους Πανεπιστημιακούς κύκλους. Ο καθηγητής εγκληματολογίας Δημήτρης Λαΐνης έρχεται αντιμέτωπος με τις αστυνομικές αρχές, καθώς βασικός ύποπτος θεωρείται ο υποψήφιος Πρύτανης, συνεργάτης και φίλος του, Ηλίας Βελισσαράτος, τον οποίο υποδύεται ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. Όσο η ιστορία εκτυλίσσεται, οι ανατροπές διαδέχονται η μια την άλλη και μία καλοστημένη πλεκτάνη που συνδέει όλες τις υποθέσεις αρχίζει να βγαίνει στην επιφάνεια. Το σενάριο είναι μία ιδέα του Σωτήρη Τσαφούλια, το οποίο υπογράφει μαζί με την Κατερίνα Φιλιώτου.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους επιστρέφουν ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης ως καθηγητής Λαϊνης, o Πέτρος Λαγούτης ως υπαστυνόμος Παντελής Σκλαβής, η Βίκυ Παπαδοπούλου, που υποδύεται τη δημοσιογράφο Χριστίνα Στεργίου, αλλά και ο Μάνος Βακούσης ως ο εν αποστρατεία ταξίαρχος της αστυνομίας, Απόστολος Μπαρασόπουλος. Τον ρόλο του νέου Προϊστάμενου του τμήματος ανθρωποκτονιών Νίκου Βανόρτα αναλαμβάνει ο Τάσος Νούσιας.

Επίσης, ο Σπύρος Παπαδόπουλος επιστρέφει ως Υποστράτηγος της Αστυνομίας. Η Κατερίνα Διδασκάλου, η Μελισσάνθη Μαχούτ και ο Δημήτρης Καπετανάκος, υποδύονται για ακόμα μία φορά την γενετίστρια Ελένη Μαρούδα, την Τόνια, και τον Άλκη Μασάτο, αντίστοιχα. Νέες προσθήκες στο καστ, ο Ορφέας Αυγουστίδης (Μελέτης Κροκίδης), ο Γεράσιμος Γεννατάς (Γρύπας), και η Άννα Μενενάκου, ως αστυνόμος Μάρθα Καρρά. Στη σειρά συμμετέχουν ακόμα οι: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Κόρα Καρβούνη, Πολύδωρος Βογιατζής, Μυρτώ Αλικάκη, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Χρήστος Σαπουντζής, Κωνσταντίνος Τζούμας κ.α.

Το τραγούδι των τίτλων αρχής «I Lost My Soul» είναι του George Gaudy, ενώ την πρωτότυπη μουσική της σειράς υπογράφει ο Κώστας Μαραγκός. Η σειρά «Έτερος Εγώ – Κάθαρσις» είναι μια παραγωγή της COSMOTE TV, ενώ η εκτέλεση παραγωγής γίνεται από την εταιρεία BLONDE.

Συντελεστές:

Παραγωγή: COSMOTE TV

Επιμέλεια Παραγωγής COSMOTE TV: Μαρία Κάμινα

Εκτέλεση Παραγωγής: BLONDE

Σενάριο: Σωτήρης Τσαφούλιας, Κατερίνα Φιλιώτου

Σκηνοθεσία: Σωτήρης Τσαφούλιας

Production Designer / Line Producer: Ηλίας Λεδάκης

Διευθυντής Φωτογραφίας: Claudio Bolivar

Παραγωγός: Φένια Κοσοβίτσα

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα