Έρχονται και στην Ελλάδα τα πρώτα τραίνα που θα κινούνται με υδρογόνο

Έρχονται και στην Ελλάδα τα πρώτα τραίνα που θα κινούνται με υδρογόνο
Τρένα Eurokinissi

Πρωταγωνιστής στην Ευρώπη είναι ο όμιλος FSI, στον οποίο ανήκει και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η συνεργασία με Snam και Alstom ανοίγει το δρόμο, ενώ θεωρείται πλεονέκτημα ότι δεν έχει ακόμα εξηλεκτριστεί το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Πλησιάζει, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, η ώρα της τροχιοδρόμησης του πρώτου τραίνου υδρογόνου στη χώρα μας, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας της μητρικής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Snam και την Alstom.

Οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στο ότι κάτι τέτοιο θα μπορεί να γίνει εφικτό μέσα στην επόμενη τριετία, εφόσον έχει μέχρι τότε προχωρήσει το ΣΔΙΤ για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Όπως δήλωσε πρόσφατα ο Jean Luca Erba, επικεφαλής της Αlstom για την Ευρώπη, «ένα μεγάλο μέρος των υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών στην Ελλάδα δεν είναι ηλεκτρισμένες, κάτι που τις καθιστά ιδανικές για την εφαρμογή αυτής της νέας τεχνολογίας. Θα πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα για τη χώρα».

Ο δρόμος για την έλευση αυτής της τεχνολογίας αιχμής στις σιδηροδρομικές μεταφορές στη χώρα μας έχει ανοίξει μέσα από τη στρατηγική συνεργασία της Trenitalia, που ανήκει στον Όμιλο FSI, όπου ανήκει και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την Alstom και τη Snam.

Η Snam πρωτοπορεί στις εφαρμογές τεχνολογίας υδρογόνου στον ενεργειακό τομέα, ενώ η Alstom πρωταγωνιστεί στην προώθηση της υδρογονοκίνησης στις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ευρώπη.

Μάλιστα, η Alstom ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα πρώτα επιβατικά τραίνα υδρογόνου στη Γερμανία αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία μέχρι τον Μάρτιο του 2022, σηματοδοτώντας την είσοδο της Ευρώπης σε τεχνολογίες καθαρών καυσίμων.Τραίνα υδρογόνου, εξάλλου, έχουν ήδη δρομολογηθεί σε μια γραμμή στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αγγλίας.

Την εξέταση από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ του ενδεχομένου απόκτησης τρένου υδρογόνου είχε αποκαλύψει στα τέλη του 2020 ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Φίλιππος Τσαλίδης, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Συγκεκριμένα, ο κ. Τσαλίδης είχε δηλώσει σχετικά: «Μέσα στην επόμενη τριετία θέλουμε να αξιοποιήσουμε τα δύο frame agreements της μητρικής εταιρείας για νέο τροχαίο υλικό. Σε ότι αφορά στα υπεραστικά τρένα που θα έρθουν επανεξετάζεται αν θα πρέπει τελικά να παραμείνουμε στην επιλογή των υβριδικών τραίνων ή θα πάμε ένα βήμα πιο μπροστά, με παραγγελία τραίνων υδρογόνου. Η μητρική εταιρεία συνεργάζεται με τη Snam που εξειδικεύεται σε τέτοιες τεχνολογίες. Θεωρώ ότι τα πρώτα τραίνα, όποια και αν επιλέξουμε, θα έρθουν το 2023-2024».

Όπως σημειώνει το Bloomerg, η Alstom έχει προτείνει εδώ και πάνω από πέντε χρόνια τη χρήση τρένων καθαρών καυσίμων ως εναλλακτική λύση στα ντιζελοκίνητα τρένα.

Η Alstom έχει ήδη δεχθεί παραγγελία για 12 τραίνα διπλής λειτουργίας (ηλεκτροκινητήρες και υδρογόνο) από την γαλλική SNCF Voyageurs, ενώ έχει ήδη στα σκαριά ανάλογες συμφωνίες στην Ιταλία και αλλού.

Η αγορά των τραίνων υδρογόνου στην Ευρώπη αναμένεται να αναπτυχθεί ραγδαία τα επόμεν χρόνια, με κάποιες εκτιμήσεις, όπως αναφέρει το Bloomberg, να προβλέπουν ότι η αξία της συγκεκριμένης αγοράς θα διαμορφωθεί μεταξύ 24 και 48 δισ. δολαρίων μέχρι τα μέσα του αιώνα, ως συνέπεια της αναμενόμενης αυστηροποίησης των ευρωπαϊκών κανονισμών για τις εκπομπές αερίων.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα