Το eBay βλέπει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα

Το eBay βλέπει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα

Τι πουλάνε περισσότερο οι χρήστες της πλατφόρμας από τη χώρα μας και σε ποιες άλλες χώρες απευθύνονται

Του Παναγιώτη Μαρκίδη

Τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης που έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα επισημαίνει ο Ίλια Κρέτοφ, γενικός διευθυντής του eBay για τη Ρωσία και τις αναδυόμενες αγορές της Ευρώπης. Σύμφωνα και με στοιχεία της ψηφιακής πλατφόρμας αγοροπωλησιών, πέρσι ο συνολικός τζίρος από το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας ξεπέρασε τα 4 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης σε ετήσια βάση.

«Όταν το 9% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχουν παρουσία στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να είναι στο 16% και μόλις το 3% πραγματοποιεί διασυνοριακές πωλήσεις, έναντι του 7% πανευρωπαϊκά, γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης», υποστηρίζει ο Ίλια Κρέτοφ.

Τα είδη μόδας (παπούτσια, ρούχα και αξεσουάρ) με 23%, τα συλλεκτικά αντικείμενα (επίσης με 23%) και τα είδη για το σπίτι και τον κήπο (21%) είναι οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες πωλήσεων μέσω του eBay για τους χρήστες της πλατφόρμες από την Ελλάδα. Από την άλλη, όπως σημειώνει ο ίδιος, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για ελληνικά προϊόντα σε κάποιες αγορές του εξωτερικού και ιδιαίτερα για κάποια είδη τροφίμων, όπως ελιές και λάδι: «Προτεραιότητά μας είναι να βοηθήσουμε τους πωλητές από την Ελλάδα να φτάσουν ευκολότερα σε μεγάλες αγορές και ειδικά σε εκείνες όπου παρατηρούμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για συγκεκριμένα προϊόντα».

Η Ευρώπη με 49% (με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία στις πρώτες θέσεις) και οι Ηνωμένες Πολιτείες (42%) απορροφούν κατά κύριο λόγο τις πωλήσεις που γίνονται από την Ελλάδα μέσω του eBay. Αντίθετα, μονοψήφιο είναι το ποσοστό της δραστηριότητας εμπόρων και πωλητών προς την ευρύτερη περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού (Κίνα, Ιαπωνία, Ινδία και Αυστραλία).

Αναφερόμενος στο πιο σύνηθες πρόβλημα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο Ίλια Κρέτοφ εστιάζει στη διαχείριση του μεταφορικού έργου (logistics), κυρίως όταν πρόκειται για διασυνοριακές πωλήσεις. «Δικό μας σκοπός είναι να παρέχουμε στους εμπόρους-πωλητές μια on line πλατφόρμα με τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να κάνουν πιο εύκολα τη δουλειά τους και παράλληλα να προωθούμε συνέργειες με τρίτους, όπως είναι οι εταιρείες μεταφορών», λέει.

Υπενθυμίζει πως όσο αυξάνεται η διείσδυση των smartphones, τόσο μεγαλώνει το ποσοστό των online αγορών που πραγματοποιούνται μέσω φορητών συσκευών και υπογραμμίζει την ανάγκη προσαρμογής των εμπορικών επιχειρήσεων στο νέο υβριδικό περιβάλλον, όπου ο καταναλωτής μπαίνει στο φυσικό κατάστημα τσεκάροντας παράλληλα online τιμές και προσφορές. Όπως τονίζει, σήμερα στην ελληνική αγορά πάνω από το 30% της κίνησης του ηλεκτρονικού εμπορίου προέρχεται από smartphones και tablets. «Σε πιο ώριμες τεχνολογικά αγορές, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο, βλέπουμε ότι οι mobile συσκευές έχουν ήδη ξεπεράσει τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και στο κομμάτι της χρήσης για ηλεκτρονικές αγορές. Επίσης, όσοι καταναλωτές χρησιμοποιούν παράλληλα smartphone και ηλεκτρονικό υπολογιστή φαίνεται να είναι πιο εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο και την αναζήτηση καλύτερων προσφορών, οπότε πραγματοποιούν συχνότερα αγορές online», συμπληρώνει.

Σύμφωνα με ετήσια έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, τρεις στους δέκα καταναλωτές από την Ελλάδα πραγματοποιούν σε σταθερή βάση online αγορές. Μάλιστα, το 29% των online καταναλωτών κάνει πάνω από το 50% των συνολικών αγορών του ψηφιακά.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα