Δυναμικά μπροστά η φήμη της Ελλάδας έναντι των ανταγωνιστριών χωρών στον τουρισμό

Δυναμικά μπροστά η φήμη της Ελλάδας έναντι των ανταγωνιστριών χωρών στον τουρισμό
Τουρίστες στη Σαντορίνη sooc

Η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ το Μάρτιο δείχνει ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν επηρέασε τη φήμη της χώρας μας. Η ελληνική γαστρονομία κύριο θέμα συζήτησης.

Σημαντικά ενισχυμένη ήταν η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας κατά το μήνα Μάρτιο, καταγράφοντας το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο χρόνων, ενώ κατά το ίδιο διάστημα η βαθμολογία της διαδικτυακής φήμης της Αθήνας παρέμεινε σχετικά σταθερή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ που συλλέγει big data για την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία), η ενίσχυση κατά 26 μονάδες της διαδικτυακής φήμης της χώρας μας, ήρθε σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επί του παρόντος περιορισμένο αντίκτυπο στη φήμη της Ελλάδας με λιγότερο από το 7% των συνολικών κοινωνικών συνομιλιών να αναφέρονται στη σύγκρουση. Οι σχετικές με τον πόλεμο αναφορές έχουν κυρίως ως θέμα τις διασυνδέσεις με ορισμένους Ρώσους ολιγάρχες και ενδεχόμενες αυξήσεις τιμών πετρελαίου και ναύλων.

Η ανάλυση των στοιχείων για τον Μάρτιο του 2022 δείχνει ότι παρά την εξέλιξη του πολέμου στην Ουκρανία, ο όγκος των συνομιλιών με ταξιδιωτικό περιεχόμενο στα διαδικτυακά μέσα, παρέμεινε σταθερός για την Ελλάδα, ενώ μειώθηκε ελαφρά για την Αθήνα. Οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία μειώθηκαν τόσο για την Ελλάδα, όσο και για την Αθήνα με το ποσοστό να μειώνεται κατά 4 μονάδες για την Ελλάδα και 3 μονάδες για την Αθήνα, σε σύγκριση με τα στοιχεία των προηγούμενων μηνών.

Το net sentiment score της Ελλάδας ξεπέρασε πλέον αισθητά το αντίστοιχο όλων των ανταγωνιστών. Ειδικότερα, κυμάνθηκε +22 έναντι της Πορτογαλίας, +15 έναντι της Ισπανίας και +9 έναντι της Ιταλίας. Η θετική φήμη του brand της Ελλάδας αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επικείμενη καλοκαιρινή περίοδο.

Θετικό κλίμα έναντι των ανταγωνιστών

Η εξέλιξη των net sentiment scores για το σύνολο της χώρας στις καίριες αγορές της Ελλάδας τον Φεβρουάριο ποικίλλει καταγράφοντας αύξηση στη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, ενώ παραμένει σταθερό στην Ολλανδία και καταγράφει ελαφρά πτώση στη Γερμανία. Ταυτόχρονα, τα net sentiment scores των διαφόρων αγορών για την Αθήνα δείχνoυν ανθεκτικότητα, ιδιαίτερα από τις αγορές της Ιταλίας και των ΗΠΑ. Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου έχει επίσης ανακάμψει από την πτώση των προηγούμενων μηνών.

Τον Μάρτιο, το θετικό κλίμα προήλθε από την απλοποίηση της διαδικασίας εισόδου των ταξιδιωτών στη χώρα, καθώς και την κατάργηση της φόρμας PLF σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη της τουριστικής περιόδου της Ελλάδας χωρίς τον φόβο καραντίνας.

Το θετικό κλίμα τροφοδοτήθηκε επίσης, από πολυάριθμες ταξιδιωτικές αναφορές σε σχέση με γνωστούς παραθαλάσσιους προορισμούς αλλά και ιαματικές πηγές, βίντεο από drone με σκηνές της ελληνικής φύσης, καθώς και εικονικά ταξίδια σε λιγότερο γνωστά μέρη, όπως το Άγιο Όρος, οι Θερμοπύλες, το Μέτσοβο, τα Ιωάννινα με τα μεσαιωνικά οχυρά και τα βυζαντινά μοναστήρια. Στην Αθήνα, υπήρξαν θετικές αναφορές σχετικά με την Ακρόπολη και τη «γειτονιά των Θεών» στην Πλάκα. Επιπρόσθετα, θετικές αναφορές καταγράφηκαν ως προς τη συνεργασία Ελλήνων οικολόγων για την προστασία των ενδημικών ειδών σε δρυμούς/φυσικά πάρκα.

Η γαστρονομία στο επίκεντρο

Όπως δείχνει η μελέτη, η ελληνική γαστρονομία υπήρξε κεντρικό θέμα τόσο στις συζητήσεις της Ελλάδας όσο και της Αθήνας. Καταγράφηκαν συζητήσεις αναφορικά με τις καλύτερες συνταγές, το τελετουργικό του ελληνικού καφέ, τις επισκέψεις στους πιο όμορφους αμπελώνες και τις γευστικές δοκιμές των παλαιότερων κρασιών του κόσμου στη Μονεμβασιά. Επίσης, αναφέρθηκαν προτάσεις ως προς την επίσκεψη κάποιων ιστορικών καφέ, αλλά και δημοφιλών εστιατορίων στην Αθήνα. Η Αθήνα συγκέντρωσε εγκωμιαστικά σχόλια ως η πρωτεύουσα της νυχτερινής διασκέδασης. Ωστόσο, καταγράφηκε κριτική σχετικά με τη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.

Όσον αφορά τη φήμη που βασίζεται στην εμπειρία, παρά την ελαφρά μείωση, η Ελλάδα συνεχίζει να ξεπερνά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο κατά + 0,5 μονάδες με μέση βαθμολογία 9,2/10. Παρόμοια είναι και η βαθμολογία της Αθήνας (9,1).

Οι κριτικές των επισκεπτών αναφορικά με την υγιεινή και ασφάλεια τον Μάρτιο διατηρήθηκαν ιδιαίτερα θετικές τόσο για την Ελλάδα (6,4/10), όσο και την Αθήνα (7,5/10) με βαθμολογία πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (5,5/10).

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα