Έξι στους δέκα προτιμούν να κάνουν τις διακοπές των ονείρων τους φέτος παρά να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο

Έξι στους δέκα προτιμούν να κάνουν τις διακοπές των ονείρων τους φέτος παρά να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο
Ταξιδιώτης στο αεροδρόμιο sooc

Μεγάλη έρευνα της AMEX δείχνει σημαντικές αλλαγές στις ταξιδιωτικές συνήθειες των πιο εύπορων τουριστών δύο χρόνια μετά την πανδημία.

Οι ταξιδιώτες θέλουν να ξοδέψουν πολλά και να ταξιδέψουν μακριά φέτος, ενώ θέλουν να κάνουν οικογενειακές διακοπές, αλλά και τα χρήματα τους να «πιάσουν τόπο» στην τοπική κοινωνία του προορισμού τους.

Η νέα έκθεση της American Express Travel για τις παγκόσμιες ταξιδιωτικές τάσεις του 2022, δείχνει ότι τα δύο χρόνια της πανδημίας άλλαξαν πολύ «τα θέλω» των πιο εύπορων ταξιδιωτών, που πλέον αναγνωρίζουν το βάρος που έχει η απόφαση για το που θα ταξιδέψουν στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και στους ίδιους. Η έρευνα έγινε ανάμεσα σε 3.000 ταξιδιώτες με εισόδημα ετήσιο άνω των 70.000 δολαρίων στις χώρες των ΗΠΑ, Βρετανίας, Ιαπωνίας, Αυστραλίας, Μεξικό, Ινδία, Καναδά και που ταξιδεύουν συνήθως αεροπορικώς τουλάχιστον μία φορά το χρόνο. Στην συντριπτική τους πλειονότητα είπαν ότι την απόφαση για το που θα πάνε πλέον διακοπές την καθορίζει, το πού πηγαίνουν τα χρήματά τους, αλλά και ο χρόνος που θα περάσουν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν, το 74% των ερωτηθέντων είναι πρόθυμοι να κάνουν κράτηση για ένα ταξίδι το 2022 ακόμα κι αν χρειαστεί να το ακυρώσουν ή να το τροποποιήσουν αργότερα. Το 72% σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για ταξίδια εσωτερικού και το 64% σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για διεθνή ταξίδια από ό,τι το προηγούμενο έτος. Μάλιστα η επιθυμία για ταξίδια είναι τόσο μεγάλη που το 62% είπε ότι σχεδιάζει να κάνει 2-4 ταξίδια το 2022.

Ο αντίκτυπος και ο σκοπός του ταξιδιού καθορίζει το που θα πάνε

Εντυπωσιακός είναι ο αριθμός εκείνων που θέλουν να γνωρίζουν την ντόπια κουλτούρα στους προορισμούς που θα ταξιδέψουν φέτος, αφού οκτώ στους δέκα δήλωσαν ότι αυτό τους ενδιαφέρει, όπως επίσης θέλουν τα χρήματα που ξοδεύουν ενώ ταξιδεύουν, να επιστρέψουν στην τοπική κοινότητα. Έξι στους δέκα θέλουν να είναι πιο προσεκτικοί σχετικά με το πού και πώς ταξιδεύουν και τους ενδιαφέρει συμμετέχουν σε δράσεις ανταπόδοσης στις τοπικές κοινότητες, προστασίας του περιβάλλοντος, κ.α.

Τι θέλουν να κάνουν στις διακοπές τους φέτος

Η έρευνα έδειξε ότι το 55% θέλει να τρώει σε τοπικά εστιατόρια και να κάνει αγορές από μικρές επιχειρήσεις, να επισκέπτεται σημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, εθνικά πάρκα, αγροτικές φάρμες, μουσεία και πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Οι προορισμοί στους οποίους μπορούν να συνδεθούν με τη φύση και τις τοπικές κοινωνίες, είναι στις προτεραιότητες τους, όπως η συμμετοχή σε εκδρομές και δραστηριότητες, που μέρος των χρημάτων πηγαίνει σε σχολεία, ή σε άλλες κοινωνικές δράσεις.

Οι μεγάλες αλλαγές στα οικογενειακά ταξίδια

Οι οικογενειακές διακοπές φαίνεται ότι εξελίσσονται και αλλάζουν, καθώς το 79% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ανυπομονούν περισσότερο να ταξιδέψουν με την οικογένειά τους το 2022 από ό,τι το 2021. Το 58% είπε ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για οικογενειακά ταξίδια πολλών γενεών, από ποτέ.

Οι οικογένειες απολαμβάνουν την ευκαιρία να ξεφύγουν και αρχίζουν να σχεδιάζουν διακοπές μεγάλης διάρκειας. Το 70% των γονέων που ερωτήθηκαν συμφωνούν ότι το 2022 σχεδιάζουν να κάνουν το πρώτο τους διεθνές ταξίδι με τα παιδιά τους από πριν από την πανδημία. Ταυτόχρονα, η πλειονότητα των γονέων που συμμετείχαν στην έρευνα (81%) συμφωνεί ότι η πανδημία έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται και σχεδιάζουν ταξίδια με τα παιδιά τους .

Σχολιάζοντας αυτή την αλλαγή ο Chris Gabaldon, αντιπρόεδρος των Luxury Brands της Marriott International, είπε ότι «Βγαίνοντας από την πανδημία, είδαμε μια εκ νέου ιεράρχηση των αξιών και το να περνάμε χρόνο με αγαπημένα πρόσωπα βρίσκεται στην κορυφή της λίστας. Οι παραδοσιακές οικογενειακές διακοπές έχουν «διευρυνθεί» και περιλαμβάνουν την ευρύτερη οικογένεια, καθώς οι ταξιδιώτες θέλουν να επανασυνδεθούν».

Τι θα επιλέξουν για τη διαμονή τους

Η άνεση και η ιδιωτικότητα γίνονται προτεραιότητα για τους εύπορους ταξιδιώτες. Σύμφωνα με την American Express Travel Consultants, ορισμένα μέλη της ζητούν ιδιωτικά τζετ, ιδιωτικά νησιά, προσωπικά πληρώματα για γιοτ, μεγάλες βίλες και κτήματα, ιδιωτικούς σεφ και πολλά άλλα .

Πόσα θα ξοδέψουν

Το 86% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι αναμένουν να ξοδέψουν περισσότερα ή τα ίδια σε ταξίδια το 2022, σε σύγκριση με ένα τυπικό έτος πριν από την πανδημία. Το 65% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι προτιμούν να κάνουν τις διακοπές των ονείρων τους παρά να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο.

Το 58% των Millennials που συμμετείχαν στην έρευνα συμφωνούν ότι θα ήταν πρόθυμοι να ταξιδέψουν μόνοι τους, για να επισκεφτούν τον προορισμό των ονείρων τους.

Γάμοι, γενέθλια και πολιτιστικές παραστάσεις

Καθώς επιστρέφουν μουσικά φεστιβάλ, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, παρατηρείται μια αύξηση στους ταξιδιώτες που κάνουν κράτηση για ταξίδια για συγκεκριμένες εκδηλώσεις ή εμπειρίες. Το 56% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν κατάφερε να ταξιδέψει για μεγάλες ψυχαγωγικές εκδηλώσεις πέρυσι, αλλά έχει σχέδια να επιστρέψει σε αυτές φέτος.

Πάνω από τους μισούς (52%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν για προσωπικές συγκεντρώσεις όπως γάμους, γενέθλια, αποφοίτηση, κ.α.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα