ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Η 1Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΙΤΟΓΥΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ

Τι και αν δεν είχε καθόλου πιτόγυρα, την Παρασκευή το βράδυ, στην πλατεία Μοριχόβου, στα Λαδάδικα, ο κόσμος μαζεύτηκε να το τιμήσει καθώς και για ένα ακόμη καλό σκοπό

Είναι από τις στιγμές που δεν χωράνε τύψεις. Παραμερίζεις τις όποιες ενοχές, ανοίγεις μια μικρή παρένθεση στην υγιεινή διατροφή ή τη δίαιτα που ακολουθείς, αφήνεις στην άκρη για λίγο τις έγνοιες για τη σιλουέτα σου ενόψει θέρους και –στην τελική- υπόσχεσαι στον εαυτό σου ότι θα αναπληρώσεις την… κουτσουκέλα, με 30 λεπτά παραπάνω διάδρομο στο γυμναστήριο και κάμποσους κοιλιακούς. Στέκεσαι, λοιπόν, «αποκαθαρμένος», πίσω από τον πάγκο του γυράδικου, παραλαμβάνεις την παραγγελία σου και η… ιεροτελεστία με το πιτόγυρο ξεκινά. Ξέρεις ότι έχεις απολαύσει μια… αμαρτία, μια «βόμβα» από χοληστερίνη, αλλά ο σκοπός ήταν ανώτερος. Κάτι σαν τις παστίλιες για τον πόνο των άλλων που έπαιρνε, στη σχετική διαφήμιση, ο γοητευτικός κακός του Hollywood, Ξαβιέ Μπαρδέμ.

Κάπως έτσι θα πρέπει να σκέφτηκαν όσοι Θεσσαλονικείς (όχι πάντως πάρα πολλοί για να είμαστε ακριβείς) επισκέφθηκαν το βράδυ της Παρασκευής 22 Μαϊου τα Λαδάδικα, για να συμμετάσχουν στον εορτασμό της «Παγκόσμιας Ημέρας Πιτόγυρου». Ναι, πλέον υπάρχει και αυτή, μαζί με τόσες άλλες και… θεσμοθετήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Την πρόσκληση για τη μάζωξη την είχε απευθύνει –εδώ και σχεδόν ένα τετράμηνο, μέσω Facebook– μια… τσακαλοπαρέα, περίπου 50, νεαρών εθελοντών της ομάδας δράσης « We Go Thess?», οι οποίοι βρήκαν αυτό τον ευφάνταστο τρόπο για να παρακινήσουν τον κόσμο να δώσει το «παρών» σε μια εκδήλωση που είχε διττό σκοπό. Αφενός να προβάλει αυτή την εμβληματική και πολυτραγουδισμένη γειτονιά της πόλης προς τα έξω και αφετέρου να «προπαγανδιστεί» θετικά και να ενισχυθεί οικονομικά –ο καθείς με ό,τι προαιρείτο σε έναν κουμπαρά που είχε στηθεί στην περιοχή- η οργάνωση Α21, η οποία λειτουργεί στην πόλη εθελοντικά για τη φροντίδα των θυμάτων του trafficking.

Το «ραντεβού» για τη γιορτή, που περισσότερο το όνομα είχε, παρά τη… χάρη, είχε δοθεί στην πλατεία Μοριχόβου, στις 5.30 το απόγευμα και σε αυτό προσήλθαν μαζί με κάποιες χιλιάδες Θεσσαλονικέων, οι οποίοι περιδιάβαιναν τα στενά σοκάκια των Λαδάδικων, και 12 χορευτικά συγκροτήματα από όλη τη Θεσσαλονίκη.

Μέχρι τις 9.30 το βράδυ παραδοσιακοί ρυθμοί, «έδεσαν» μαζί Balkan, rock και punk ήχους από μουσικές μπάντες σε ένα ηχητικό «ποτ πουρί», το οποίο ορισμένοι το επικρότησαν παρακολουθώντας το ή ακόμη και χορεύοντας μαζί με τους επιδέξιους χορευτές, ενώ άλλοι, όπως η πλειονότητα των ιδιοκτητών των καταστημάτων της περιοχής, δεν το είδαν με καλό μάτι. Μάλιστα, κάποια στιγμή, λίγο έλειψε να ξεσπάσει καυγάς μεταξύ ενός καταστηματάρχη και των οργανωτών της μουσικοχορευτικής βραδιάς, με τον πρώτο να κατηγορεί τους δεύτερους ότι με αυτά που κάνουν διώχνουν τον κόσμο. Η ένταση, πάντως, γρήγορα αποφορτίστηκε και η εκδήλωση συνεχίστηκε μόνο με χορούς και τραγούδια και χωρίς να υπάρξουν άλλα… παρατράγουδα.

«Εμείς είχαμε εξασφαλίσει άδεια από το δήμο Θεσσαλονίκης (σ.σ. και αυτή, πάντως, για να την αποκτήσουν χρειάστηκε να παρέλθουν τουλάχιστον δύο μήνες από τη στιγμή που έθεσαν το αίτημα) και φύγαμε από το χώρο μόνο όταν εξέπνευσε το τετράωρο για το οποίο μας παραχωρήθηκε η πλατεία» λέει ο Γιώργος Λιθοξοϊδης, εκ των πρωτεργατών της διοργάνωσης, δηλώνοντας ικανοποιημένος, τηρουμένων των αναλογιών από την απήχηση που είχε η πρωτοβουλία στο κοινό.

Στο εύλογο ερώτημά μας, «γιατί Παγκόσμια Ημέρα Πιτόγυρου κι όχι κάτι άλλο;», ο νεαρός συνομιλητής μας, παραδέχεται ότι «ψάχναμε έναν κράχτη προκειμένου να παρακινήσουμε τον κόσμο να έρθει και να συμμετάσχει σε αυτό που θέλαμε να κάνουμε. Το πιτόγυρο είναι μια λέξη που τη γνωρίζουν ακόμη και στο εξωτερικό και κρίναμε πως μπορεί να υπηρετήσει το στόχο μας, παρότι δεν είχαμε πιτόγυρα στην εκδήλωση».

Η ιδέα για το project «καρφώθηκε» στο μυαλό των μελών της ομάδας We Go Thess? κάπου στα τέλη του Γενάρη– αρχές Φλεβάρη και όπως επισημάνθηκε στο We το News247.gr, εντάσσεται στις δράσεις προώθησης και προβολής της Θεσσαλονίκης που υλοποιεί, εντός και εκτός συνόρων, η ομάδα μέσω εθελοντικής προσφοράς.

«Για να είσαι ενεργός πολίτης δεν αρκεί να κάθεσαι στον καναπέ του σπιτιού σου και να κάνεις Like στο facebook, επικροτώντας τη δράση κάποιου άλλου. Πρέπει να αναλάβεις την ευθύνη σου και να κάνεις και εσύ πράγματα», είναι το moto του Γιώργου και με αυτό το σκεπτικό αποφασίστηκε να οργανωθεί κάτι που θα μπορούσε να
κινητοποιήσει τον κόσμο προς έναν ευγενή σκοπό όπως είναι η δραστηριότητα που αναπτύσσει η καμπάνια Α21.

« Η Α21 είναι μια οργάνωση που μάχεται κατά της εμπορίας των ανθρώπων. Είτε πρόκειται για εμπορία οργάνων, είτε για σωματεμπορία, είτε για καταναγκαστική εργασία. Κι επειδή η πόλη μας αποτελεί μια πύλη, μια δίοδο για αυτά τα κυκλώματα, η Α21 ξεκίνησε τη δράση της και εδώ και προσφέρει πλούσιο έργο, το οποίο δεν γνωρίζουν πολλοί» επισημαίνει ο μαθητής της 3 Λυκείου. Προσθέτει δε, ότι από μετρήσεις που δίνονται από την οργάνωση, προκύπτει πως πάνω από 20 χιλιάδες άνδρες, γυναίκες και παιδιά, έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, ως θύματα trafficking, από χώρες όπως Βουλγαρία, Ρουμανία, Αλβανία, Λευκορωσία κλπ, και στην πλειονότητά τους άτομα που παραπλανώνται και πέφτουν στην παγίδα της καταναγκαστικής εργασίας στη βιομηχανία του σεξ.

«Έρχονται με την ελπίδα να βρουν ένα καλύτερο μέλλον και γίνονται θύματα», τονίζει χαρακτηριστικά και θυμάται πως το περιστατικό που σημάδεψε τη ζωή του, σε σχέση με τη δράση της Α21, έχει να κάνει με την περιπέτεια που έχει ζήσει μια νεαρή Βουλγάρα, θύμα trafficking, ονόματι Κάτια. «Ηλικιακά ήταν γύρω στα 18-19 ετών. Βρήκε κάποιον ο οποίος την έφερε στην Ελλάδα και η κοπέλα αυτή δούλεψε σε ένα μαγαζί κάπου κοντά στις Σέρρες και τη Δράμα. Την πρώτη εβδομάδα ήταν όλα καλά, αλλά τη δεύτερη το αφεντικό της ζήτησε να πάει στο γραφείο του και τη βίασε. Κατόπιν εξωθήθηκε στην πορνεία και κάθε μέρα αυτή η κοπέλα περνούσε από τα χέρια πάνω από 40 ανδρών. Μέχρι που μια μέρα από το ξύλο που είχε φάει, την πήγαν στο νοσοκομείο και οι γιατροί φώναξαν τις αρχές. Από εκεί την πήρε η Α21 και την περιέθαλψε και η κοπέλα σώθηκε», εξιστορεί ο Γιώργος και σημειώνει με νόημα πως «σήμερα ήταν αυτή η κοπέλα, αύριο μπορεί να είναι το δικό μου παιδί ή ακόμη κι εγώ ο ίδιος. Ο κόσμος πρέπει να τα ξέρει αυτά και να κινητοποιηθεί».

Για το περιστατικό της Κάτια, αλλά και άλλων θυμάτων των κυκλωμάτων σωματεμπορίας, οι εθελοντές της Α21, ενημέρωσαν το κοινό, ενώ παράλληλα μοίρασαν και έντυπο υλικό. Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν από δωρεές, πάντως, δεν ήταν ιδιαιτέρως πολλά, αλλά αυτό δεν πτόησε τα μέλη της ομάδας «We Go Thess?» τα οποία, δηλώνουν ότι στα σχέδιά τους είναι να γιορτάσουν και του χρόνου την Παγκόσμια Ημέρα Πιτόγυρου στις 22 Μαίου, ίσως σε άλλη γειτονιά της Θεσσαλονίκης, που θα κριθεί ότι χρειάζεται να προβληθεί.

Η δράση της ομάδας, ωστόσο, δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό. «Στις άμεσες προτεραιότητές μας είναι να οργανώσουμε και μια έκθεση φωτογραφίας για την πόλη μας, με γκραβούρες του παρελθόντος της Θεσσαλονίκης, που έχουν στην κατοχή τους κάποιοι συμπολίτες μας, αλλά και με πιο σύγχρονο υλικό που έχουμε εντοπίσει», τονίζει ο Γιώργος και προσθέτει πως κάποια μέλη της εθελοντικής ομάδας «θέλουν πάρα πολύ να αρχίσουμε να κάνουμε και κάποιες ξεναγήσεις εθελοντικά, σε τουρίστες που επιθυμούν να κάνουν πιο βιωματικό το ταξίδι τους στη Θεσσαλονίκη».

Το ξεκίνημα της εθελοντικής ομάδας έλκει τις ρίζες του τρία χρόνια πριν, το 2012, όταν ο αρχικός πυρήνας της παρέας, κάνοντας brainstorming, σχετικά με το τί θα μπορούσαν να κάνουν για να πάψει, όπως λένε, η πόλη να αρμενίζει στραβά, κατέληξαν στη δημιουργία του «Visit Thessaloniki» που είχε στόχο να προωθήσει την εικόνα της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό, και με τον τρόπο αυτό να αυξηθεί η τουριστική κίνηση. Ακολούθησε, αμέσως μετά η κατασκευή μιας σελίδας της ομάδας στο Facebook και «όταν διαπιστώθηκε ότι ο κόσμος ανταποκρίνεται στο κάλεσμά μας, είπαμε τότε να το κάνουμε λίγο πιο σοβαρά».

Το «πιο σοβαρά» σήμανε τη μετονομασία του «Visit Thessaloniki» σε We Go Thess?, καθώς και σε εμπλουτισμό της σελίδας στο διαδίκτυο με πρόσθετες χρηστικές πληροφορίες για κρυμμένες γωνιές στο κέντρο της πόλης. Σήμερα η ιστοσελίδα των νεαρών εθελοντών, που παρέχει διαφημιστικό χώρο σε καφέ και εστιατόρια, με αντάλλαγμα κάποιες εκπτώσεις για τα μέλη του We Go Thess? έχει περίπου 12.000 επισκέπτες το μήνα και πολλοί από αυτούς, όπως τονίζεται από τον Γιώργο Λιθοξοϊδη, είναι κάτοικοι εξωτερικού οι οποίοι με αυτό τον τρόπο ενημερώνονται για την πόλη μας και πώς θα μπορούσαν να περάσουν ωραία σε αυτή, εάν αποφασίσουν να την επισκεφτούν.

Διαβάστε σχετικά: Στην Ελλάδα ζουν 20.000 σκλάβες του σεξ. (Προφανώς εσύ δεν έχεις δει ούτε μία)

Ακολουθήστε το News24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα