ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Η 1Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΙΤΟΓΥΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ
Τι και αν δεν είχε καθόλου πιτόγυρα, την Παρασκευή το βράδυ, στην πλατεία Μοριχόβου, στα Λαδάδικα, ο κόσμος μαζεύτηκε να το τιμήσει καθώς και για ένα ακόμη καλό σκοπό
Είναι από τις στιγμές που δεν χωράνε τύψεις. Παραμερίζεις τις όποιες ενοχές, ανοίγεις μια μικρή παρένθεση στην υγιεινή διατροφή ή τη δίαιτα που ακολουθείς, αφήνεις στην άκρη για λίγο τις έγνοιες για τη σιλουέτα σου ενόψει θέρους και –στην τελική- υπόσχεσαι στον εαυτό σου ότι θα αναπληρώσεις την… κουτσουκέλα, με 30 λεπτά παραπάνω διάδρομο στο γυμναστήριο και κάμποσους κοιλιακούς. Στέκεσαι, λοιπόν, «αποκαθαρμένος», πίσω από τον πάγκο του γυράδικου, παραλαμβάνεις την παραγγελία σου και η… ιεροτελεστία με το πιτόγυρο ξεκινά. Ξέρεις ότι έχεις απολαύσει μια… αμαρτία, μια «βόμβα» από χοληστερίνη, αλλά ο σκοπός ήταν ανώτερος. Κάτι σαν τις παστίλιες για τον πόνο των άλλων που έπαιρνε, στη σχετική διαφήμιση, ο γοητευτικός κακός του Hollywood, Ξαβιέ Μπαρδέμ.
Την πρόσκληση για τη μάζωξη την είχε απευθύνει –εδώ και σχεδόν ένα τετράμηνο, μέσω Facebook– μια… τσακαλοπαρέα, περίπου 50, νεαρών εθελοντών της ομάδας δράσης « We Go Thess?», οι οποίοι βρήκαν αυτό τον ευφάνταστο τρόπο για να παρακινήσουν τον κόσμο να δώσει το «παρών» σε μια εκδήλωση που είχε διττό σκοπό. Αφενός να προβάλει αυτή την εμβληματική και πολυτραγουδισμένη γειτονιά της πόλης προς τα έξω και αφετέρου να «προπαγανδιστεί» θετικά και να ενισχυθεί οικονομικά –ο καθείς με ό,τι προαιρείτο σε έναν κουμπαρά που είχε στηθεί στην περιοχή- η οργάνωση Α21, η οποία λειτουργεί στην πόλη εθελοντικά για τη φροντίδα των θυμάτων του trafficking.
Το «ραντεβού» για τη γιορτή, που περισσότερο το όνομα είχε, παρά τη… χάρη, είχε δοθεί στην πλατεία Μοριχόβου, στις 5.30 το απόγευμα και σε αυτό προσήλθαν μαζί με κάποιες χιλιάδες Θεσσαλονικέων, οι οποίοι περιδιάβαιναν τα στενά σοκάκια των Λαδάδικων, και 12 χορευτικά συγκροτήματα από όλη τη Θεσσαλονίκη.
«Εμείς είχαμε εξασφαλίσει άδεια από το δήμο Θεσσαλονίκης (σ.σ. και αυτή, πάντως, για να την αποκτήσουν χρειάστηκε να παρέλθουν τουλάχιστον δύο μήνες από τη στιγμή που έθεσαν το αίτημα) και φύγαμε από το χώρο μόνο όταν εξέπνευσε το τετράωρο για το οποίο μας παραχωρήθηκε η πλατεία» λέει ο Γιώργος Λιθοξοϊδης, εκ των πρωτεργατών της διοργάνωσης, δηλώνοντας ικανοποιημένος, τηρουμένων των αναλογιών από την απήχηση που είχε η πρωτοβουλία στο κοινό.
Η ιδέα για το project «καρφώθηκε» στο μυαλό των μελών της ομάδας We Go Thess? κάπου στα τέλη του Γενάρη– αρχές Φλεβάρη και όπως επισημάνθηκε στο We το News247.gr, εντάσσεται στις δράσεις προώθησης και προβολής της Θεσσαλονίκης που υλοποιεί, εντός και εκτός συνόρων, η ομάδα μέσω εθελοντικής προσφοράς.
κινητοποιήσει τον κόσμο προς έναν ευγενή σκοπό όπως είναι η δραστηριότητα που αναπτύσσει η καμπάνια Α21.
« Η Α21 είναι μια οργάνωση που μάχεται κατά της εμπορίας των ανθρώπων. Είτε πρόκειται για εμπορία οργάνων, είτε για σωματεμπορία, είτε για καταναγκαστική εργασία. Κι επειδή η πόλη μας αποτελεί μια πύλη, μια δίοδο για αυτά τα κυκλώματα, η Α21 ξεκίνησε τη δράση της και εδώ και προσφέρει πλούσιο έργο, το οποίο δεν γνωρίζουν πολλοί» επισημαίνει ο μαθητής της 3 Λυκείου. Προσθέτει δε, ότι από μετρήσεις που δίνονται από την οργάνωση, προκύπτει πως πάνω από 20 χιλιάδες άνδρες, γυναίκες και παιδιά, έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, ως θύματα trafficking, από χώρες όπως Βουλγαρία, Ρουμανία, Αλβανία, Λευκορωσία κλπ, και στην πλειονότητά τους άτομα που παραπλανώνται και πέφτουν στην παγίδα της καταναγκαστικής εργασίας στη βιομηχανία του σεξ.
Για το περιστατικό της Κάτια, αλλά και άλλων θυμάτων των κυκλωμάτων σωματεμπορίας, οι εθελοντές της Α21, ενημέρωσαν το κοινό, ενώ παράλληλα μοίρασαν και έντυπο υλικό. Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν από δωρεές, πάντως, δεν ήταν ιδιαιτέρως πολλά, αλλά αυτό δεν πτόησε τα μέλη της ομάδας «We Go Thess?» τα οποία, δηλώνουν ότι στα σχέδιά τους είναι να γιορτάσουν και του χρόνου την Παγκόσμια Ημέρα Πιτόγυρου στις 22 Μαίου, ίσως σε άλλη γειτονιά της Θεσσαλονίκης, που θα κριθεί ότι χρειάζεται να προβληθεί.
Το ξεκίνημα της εθελοντικής ομάδας έλκει τις ρίζες του τρία χρόνια πριν, το 2012, όταν ο αρχικός πυρήνας της παρέας, κάνοντας brainstorming, σχετικά με το τί θα μπορούσαν να κάνουν για να πάψει, όπως λένε, η πόλη να αρμενίζει στραβά, κατέληξαν στη δημιουργία του «Visit Thessaloniki» που είχε στόχο να προωθήσει την εικόνα της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό, και με τον τρόπο αυτό να αυξηθεί η τουριστική κίνηση. Ακολούθησε, αμέσως μετά η κατασκευή μιας σελίδας της ομάδας στο Facebook και «όταν διαπιστώθηκε ότι ο κόσμος ανταποκρίνεται στο κάλεσμά μας, είπαμε τότε να το κάνουμε λίγο πιο σοβαρά».