Απορρίπτουν οι φαρμακευτικές σχέδιο του Υπ. Υγείας για τις επιβαρύνσεις

Απορρίπτουν οι φαρμακευτικές σχέδιο του Υπ. Υγείας για τις επιβαρύνσεις
Ο πρόεδρος του ΣΦΕΕ Ολύμπιος Παπαδημητρίου

Με απόφαση της η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΣΦΕΕ αντιτίθεται στις προθέσεις του Υπουργείου Υγείας σχετικά με τον νέο τρόπο κατανομής του clawback.

Σε συνέχεια της πρότασης του Υπουργείου Υγείας για τον νέο τρόπο κατανομής του clawback (ποσό το οποίο αναγκάζονται να επιστρέφουν οι φαρμακευτικές στο Ελληνικό Δημόσιο επειδή δεν επαρκεί ο προϋπολογισμός για φάρμακα) ο Σύνδεσμος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ) συγκάλεσε Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μελών του, όπου απορρίφθηκε επί της αρχής η πρόταση. Η πρόταση του Υπουργείου προβλέπει το clawback να επιβαρύνει κατά 75% το σύνολο των εταιρειών και το υπόλοιπο 25% μόνο τις εταιρείες που διακινούν φάρμακα με πατέντα, εξαιρώντας δηλαδή τα όλα τα γενόσημα και τα εκτός πατέντας φάρμακα. Η σημερινή αναλογία είναι 90%-10%.

Στη συνέλευση, εγκρίθηκε επίσης η θέση του ΣΦΕΕ, ο οποίος δεν συμφωνεί με τη λογική εξαιρέσεων κατηγοριών, βάση της οποίας το κύριο πρόβλημα σχετικά με το clawback δεν αφορά στην κατανομή αυτού, αλλά στο υπέρογκο ύψος του. Τέλος, προκρίθηκε η πρόταση του ΣΦΕΕ για άμεση επιβολή μέτρων το 2020 και σύναψη μνημονίου συνεργασίας με την Πολιτεία για τα έτη 2021-2023.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των φαρμακευτικών εταιρειών, η αύξηση του clawback οφείλεται:

α) Σε ρυθμίσεις που ενθαρρύνουν την αδικαιολόγητη συνταγογράφηση, (π.χ. συνταγογράφηση ανασφαλίστων και από ιδιώτες γιατρούς) παρέχουν ελαφρύνσεις σε κοινωνικές ομάδες, στο πλαίσιο άσκησης κοινωνικής πολιτικής, χωρίς παράλληλη πρόβλεψη για αύξηση της δαπάνης (π.χ. ανεξέλεγκτη χορήγηση ΑΜΚΑ, μειωμένη ή καθόλου συμμετοχή σε ομάδες ασφαλισμένων) και προκαλούν δαπάνη λόγω στρεβλώσεων στην πολιτική αποζημίωσης (π.χ. εξίσωση ασφαλιστικής τιμής γενοσήμων με τη λιανική τους, μείωση συμμετοχής ασθενών σε φάρμακα που ολοκληρώνουν διαπραγμάτευση).

β) Στην έλλειψη αποτελεσματικών μηχανισμών συγκράτησης και ελέγχου της συνταγογράφησης.

γ) Στη σημαντική αδράνεια στη διαδικασία διαπραγμάτευσης.

δ) Στη σημαντική αύξηση (+25%) της δαπάνης των εμβολίων, λόγω εκτενέστατης καμπάνιας εμβολιασμού του πληθυσμού που υλοποιείται κυρίως από το κράτος.

Ως άμεσες προτεραιότητες για τον περιορισμό του clawback, εντός του έτους 2020, ο ΣΦΕΕ προκρίνει:

Αύξηση του προϋπολογισμού της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης.

Χωριστά, πρόσθετα, κονδύλια για τους ανασφάλιστους και τα εμβόλια.

Δραστική επιβολή μέτρων ελέγχου συνταγογράφησης.

Επιβολή ορίου (cap) στο clawback-συνυπευθυνότητα με την Πολιτεία.

Επιτάχυνση των εργασιών της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης Συμμετοχή και των υπόλοιπων μερών της εφοδιαστικής αλυσίδας στο clawback-υπολογισμός clawback στις τιμές που πουλάει η βιομηχανία (ex- factory).

Επανεξέταση του Θετικού καταλόγου και μεταφορά κάποιων κατηγοριών στον Αρνητικό κατάλογο.

Αύξηση του προϋπολογισμού της Νοσοκομειακής δαπάνης, καθώς οι υποχρεωτικές επιστροφές έχουν φτάσει να είναι ισόποσες της δημόσιας δαπάνης.

Καμία νομοθέτηση με αναδρομική ισχύ.

Ακόμη προτείνεται η άμεση δημιουργία κοινής ομάδας εργασίας μεταξύ Πολιτείας και Φαρμακοβιομηχανίας, με σκοπό την προετοιμασία και υποβολή προτάσεων για τη σύναψη τριετούς Μνημονίου Συνεργασίας (για την περίοδο 2021-2023), όπως συμβαίνει σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, για τη διασφάλιση της επιχειρηματικής ομαλότητας και της προβλεψιμότητας αλλά, κυρίως, της Δημόσιας Υγείας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα