To να τρώμε λίγο δεν μας βοηθά να χάνουμε κιλά

Η ακραία μείωση στην πρόσληψη θερμίδων λειτουργεί ανασταλτικά στην όποια προσπάθεια για απώλεια -εν αντιθέσει με τρία χορταστικά γεύματα.
Η ακραία μείωση στην πρόσληψη θερμίδων λειτουργεί ανασταλτικά στην όποια προσπάθεια για απώλεια -εν αντιθέσει με τρία χορταστικά γεύματα. SHUTTERSTOCK

Διατροφολόγος εξηγεί πως άλλο είναι να μειώνουμε την πρόσληψη θερμίδων για να χάσουμε κιλά και άλλο να καταφεύγουμε σε ακραίες λύσεις. Ποια είναι η συνήθεια που πρέπει να κόψουμε, αν θέλουμε να δούμε αποτέλεσμα με διάρκεια.

Προσπαθείτε να χάσετε βάρος και διαπιστώνετε πως έχετε χάσει το λογαριασμό των λαχανικών και των φρούτων που καταναλώνετε, όπως προσπαθείτε να λάβετε συγκεκριμένες ποσότητες πρωτεΐνης, οσπρίων και υδατανθράκων μέσα στην ημέρα. Πάντα βοηθά να κουνιέστε. Όχι απαραίτητα να γυμνάζεστε, σίγουρα όμως να περπατάτε -ώστε να 'λειτουργεί' καλύτερα όλο το σύστημα.

Πρόσφατα ο Δρ. Κωνσταντίνος Ξένος, Κλινικός Διαιτολόγος- Διατορφολόγος είχε μιλήσει στο Magazine του NEWS 24/7 για το ποια είναι η ιδανική δίαιτα και πώς θα καταφέρουμε να δούμε αποτελέσματα που θα κρατήσουν για χρόνια.

Πίσω στην προσπάθεια σας να χάσετε βάρος, μέρα με τη μέρα αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχουν κάποιες συνήθειες του παρελθόντος (δηλαδή, της ζωής μέχρι τη μέρα που ξεκινήσατε διατροφή) από τις οποίες δεν είναι εύκολο να απαλλαγείτε. Όπως; Να τρώτε ασυναίσθητα ή γιατί δεν είστε καλά ή να πίνετε ένα, δυο, τρία ποτάκια παραπάνω -τα οποία επίσης έχουν θερμίδες.

Αν τυχόν ανήκετε στην κατηγορία αυτών που κάνουν συχνά δίαιτα/διατροφή υπάρχει μια συνήθεια που αντιστέκεται σθεναρά, στην όποια προσπάθεια κάνετε να την ξεφορτωθείτε. Πολλοί εν τω μεταξύ, πιστεύουν πως βοηθά στην απώλεια βάρους. Ενδέχεται ωστόσο, να είναι ο λόγος που ξαναπαίρνετε τα κιλά που χάνετε.

Όπως αποκάλυψε διατροφολόγος στο Eating Wellτο να τρώτε λίγο στα γεύματα είναι μια συνήθεια που πρέπει να 'σπάσετε'. Οι λίγες θερμίδες, ειδικά στο πρωινό και το μεσημεριανό σας 'κρατούν' από το να χάσετε βάρος και να το κρατήσετε μακριά σας.

"Ναι, το να μην τρώτε αρκετά είναι ένας από τους μεγαλύτερους λόγους που πολλοί δεν μπορούν να χάσουν κιλά".

Οι άνθρωποι που έχουν αποπειραθεί πολλάκις να χάσουν βάρος στη ζωή τους, έχουν ακούσει αναρίθμητες φορές πως η βασική προϋπόθεση είναι να τρώνε λιγότερο και να κουνιούνται περισσότερο. “Και παρ' ότι η μείωση των θερμίδων που προσλαμβάνουμε είναι απαραίτητη για την απώλεια βάρους, οι περισσότεροι προβαίνουν σε ακραία ερμηνεία του 'τρώτε λιγότερο', περιορίζοντας το σύνολο των θερμίδων έως τις 1.200, ενώ 'καίνε' 500 τη μέρα”.

Για την ιστορία, 200 γραμμάρια στήθος κοτόπουλου (το ζύγισμα γίνεται πριν το μαγείρεμα), 80 γραμμάρια ψητή πατάτα και σαλάτα με 1 κουτάλι του γλυκού ελαιόλαδο έχει 600 θερμίδες. Τόσες έχουν και 120 γραμμάρια μοσχαρίσια μπριζόλα με χόρτα στα οποία έχετε βάλει λεμόνι και 1 κουταλάκι της σούπας ελαιόλαδο.

“Επαναλαμβάνουμε πως η δραστική μείωση στις θερμίδες και η υπερβολική άσκηση έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα, από τα προσδοκώμενα. Παρ' ότι αρχικά θα χάσετε κιλά, δεν θα καταφέρετε να μην τα ξαναπάρετε, γιατί θα πεινάσετε τόσο που τελικά θα υποκύψετε στον παλιό τρόπο διατροφής. Επιπροσθέτως, θα είστε και δυστυχείς, καθώς η πείνα προκαλεί πονοκεφάλους, κούραση και εκνευρισμό.

Όταν δεν τρώτε επαρκώς το πρωί, καταλήγετε να πεινάτε πολύ το απόγευμα και τελικά να τρώτε περισσότερες θερμίδες, από όσες χρειάζεται το σώμα σας. Όταν τρώτε συχνά από αργά το απόγευμα και μετά δεν βοηθάτε, καθώς το σώμα μας περνά από τη λειτουργία καύσης λίπους σε αυτή της αποθήκευσης λίπους. Κάτι που γίνεται αντιληπτό όταν μετράμε το σάκχαρο στο αίμα. Κάθε φορά που τρώμε, το φαγητό 'σπάει' σε γλυκόζη (ζάχαρη) και αυξάνεται το σάκχαρο στο αίμα. Αυτό διεγείρει την απελευθέρωση της ινσουλίνης, ορμόνη που μεταφέρει τη γλυκόζη από το αίμα στα κύτταρα, για να τους δώσει ενέργεια. Η επιπλέον γλυκόζη αποθηκεύεται ως γλυκογόνο στους μύες και το συκώτι. Ό,τι περισσεύει αποθηκεύεται ως λίπος. Συνεπώς, όταν τρώτε περισσότερες θερμίδες από αυτές που χρειάζεται το σώμα σας, αυτό τις αποθηκεύει ως λίπος”.

Ποια είναι η λύση

"Οι φυτικές ίνες, η πρωτεΐνη (κρέας, κοτόπουλο, γιαούρτι κλπ) και τα υγιή λίπη (αβοκάντο, σολωμός, ψάρια, σουσάμι, ξηροί καρποί, ελαιόλαδο, λαχανικά, αυγά, λιναρόσπορος, φασόλια, ωμέγα-3) είναι χρήσιμο να υπάρχουν σε όλα τα γεύματα. Είναι τα τρία θρεπτικά στοιχεία που 'χωνεύουμε' πιο αργά και μας 'κρατούν' πιο γεμάτους για περισσότερη ώρα. Μια καλή συνθήκη είναι να τρώτε κάθε 3-4 ώρες, ώστε να αποτρέψετε την έκκριση ινσουλίνης για πολλές φορές μέσα στην ημέρα και να επιτρέψετε στο σώμα σας να 'κάψει' το λίπος αντί να το αποθηκεύσει".

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

SHARE:

24Media Network