Hilton: Πώς από το “μυστρί” του Κωνσταντίνου Καραμανλή, βάζει ρότα για νέα ξενοδοχεία στην “άγνωστη” Ελλάδα;

Διαβάζεται σε 9'
Hilton: Πώς από το “μυστρί” του Κωνσταντίνου Καραμανλή, βάζει ρότα για νέα ξενοδοχεία στην “άγνωστη” Ελλάδα;

Η αλυσίδα προγραμματίζει για τα αμέσως επόμενα χρόνια τη λειτουργία άλλων 18 μονάδων κάτω από επτά διαφορετικά brands. Το 2026, δε, ανοίγει το πολυτελές brand της Conrad Hotels & Resorts στην Ελλάδα με την επένδυση της TEMES στο Το Conrad Athens The Ilisian, στην Αθήνα, στον ιστορικό χώρο του Hilton.

Σε πέντε, σχεδόν, χρόνια, η μεγάλη και ιστορική διεθνής ξενοδοχειακή “μπράντα”, που ίδρυσε ο Conrad Hilton και βέβαια φέρει το όνομά του εκτίναξε την παρουσία της στη χώρας, ενώ βάζει “πλώρη” για έτι μεγαλύτερη ανάπτυξη.

Έτσι, από τις όχθες του Ιλισού, που στις 27/2/1959, με το, γεμάτο συμβολισμούς για την εποχή, “μυστρί”, ο τότε Πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής, θεμελίωνε ένα ξενοδοχείο σύμβολο” για τη μετάβαση της χώρας στη νέα μεταπολεμική εποχή, στο ίδιο μέρος, η σημερινή διοίκηση της Hilton για την περιοχή, έδειξε το δρόμο που χαράζει για την πορεία της στην τουριστική αγορά.

Συγκεκριμένα, παρουσιάζοντας, το όλο σχέδιο ανάπτυξης η διοικητική ομάδα της Hilton, που έχει την ευθύνη για την ευρύτερη περιοχή και δη, ο David Kelly, Senior Vice President, Continental Europe της Hilton, o Alan Mantin, Vice President, Development, Southern Europe, Hilton, ο Ανδρέας Κουκάς, Senior Director, Development, Greece & Cyprus της Hilton, περιέγραψαν την πορεία ραγδαία ανάπτυξης της αλυσίδας.

Είναι μέρος της κουλτούρας, κάθε πόλης τα Hilton. Ειδικά στην Αθήνα όπου έχει συνδεθεί με την πόλη από το 1963, οπότε άνοιξε τις πόρτες του το πρώτο Hilton περιμένουμε με ιδιαίτερη χαρά και πλησμονή στις αρχές του έτους να σας καλωσορίζουμε και πάλι εδώ σε ένα μοναδικής αισθητικής χώρο” ανέφεραν τα στελέχη, μιλώντας στο House NYNN, τον πρώτο χώρο στο The Ilissian, που έχει ανοίξει, εδώ και μήνες, στο άλλοτε Hilton. Μάλιστα, τα στελέχη τόνισαν ότι μέσα σε πέντε χρόνια από ένα σε 67 ξενοδοχεία, ενώ φιλοδοξεί, με βάση τον μέχρι τώρα ρυθμό, κι εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά τα επόμενα χρόνια, ενδεχομένως και πριν την πενταετία, να σπάσει το όριο των 100 ξενοδοχείων σε λειτουργία ή υπό ανάπτυξη.

Οι “βατήρες” ανάπτυξης

Όπως τόνισε ο David Kelly βασικοί μοχλοί ανάπτυξης στην Ελλάδα για τη Hilton είναι:

  • η κοινωνικοοικονομική σταθερότητα,
  • η πολύ καλή ποιότητα ζωής στη Ν. Ευρώπη και δη στη Μεσόγει, που είναι στην κορυφή της διεθνούς τουριστικής ζήτησης,
  • η αυθεντική εμπειρία τοπικότητας που προσφέρει η Ελλάδα
  • οι δυνατότητες ανάδειξης νέων προορισμών σε “παρθένες” τουριστικά περιοχές.

Καταλυτικό ρόλο, σε όλα αυτά με βάση τον David Kelly είναι η πολύ καλή σχέση με τους ιδιοκτήτες – επενδυτές των ξενοδοχείων.

Να σημειωθεί ότι η Hilton αναπτύσσεται με τη μορφή του management ή franchise, τόσο σε αστικούς όσο και σε τουριστικούς προορισμούς, στηριζόμενη και στη συνεργασία της με τα Small Luxury Hotels of the World. Αυτή τη στιγμή η Hilton έχει σε λειτουργία 49 μονάδες, εκ των οποίων οι 38 ανήκουν στο brand Small Luxury Hotels partnership και οι 11 σε τρία brands του group, συγκεκριμένα τα Curio Collection by Hilton, Tapestry Collection by Hilton και Hilton Garden Inn. Παράλληλα, προγραμματίζει για τα αμέσως επόμενα χρόνια τη λειτουργία άλλων 18 μονάδων κάτω από επτά διαφορετικά brands.

Η νέα χρονιά

Το 2026 θα είναι μία ιστορική χρονιά για την παρουσία του ομίλου στη χώρα μας, καθώς η Hilton ετοιμάζει την είσοδο του πολυτελούς brand της Conrad Hotels & Resorts στην Ελλάδα. Το Conrad Athens The Ilisian, στην Αθήνα, με 307 δωμάτια και μεγάλο αριθμό σουιτών, θα αποτελέσει μία από τις σημαντικότερες νέες αφίξεις. Οι κρατήσεις έχουν «ανοίξει» από τον προσεχή Ιούνιο, ενώ το Conrad Corfu αναμένεται να ανοίξει το 2026, ενώ το Waldorf Astoria Scarlet Bay στην Πελοπόννησο έχει ορίζοντα λειτουργίας το 2029.

Παράλληλα, το 2026 επιστρέφει το Hilton Hotels & Resorts με το Hilton Chania Old Town Resort & Spa, το οποίο θα διαθέτει 85 παραθαλάσσια δωμάτια και σουίτες, spa 600 τ.μ., roof-top pool club και πλήρως εξοπλισμένο γυμναστήριο.

Επιπλέον, το άλλο πολυτελές brand Waldorf Astoria Hotels & Resorts θα ανοίξει το 2029 στην Πελοπόννησο. Το resort θα διαθέτει 121 δωμάτια και σουίτες με θέα στη θάλασσα, καθώς και 13 επώνυμες βίλες.

Επίσης, μόνο τον τελευταίο χρόνο η Hilton γιόρτασε τα εγκαίνια του πρώτου Hilton Garden Inn στην Ελλάδα —το Hilton Garden Inn Athens Syggrou Avenue— και την είσοδο του brand Curio Collection by Hilton με το Adia Aluma Athens, Curio Collection by Hilton.

“Η νότια Ευρώπη είναι ιδανικό μέρος να μένεις”

“Στην Ελλάδα αλλά και γενικά στη Νότια Ευρώπη – Μεσόγειο έχουμε μια πολύ σημαντική ανάπτυξη. Μετά την πανδημία στη Νότια Ευρώπη, η αύξηση της κίνησης σε σχέση με πριν είναι στο +8% και η τάση και φέτος είναι. ανοδική. Η νότια Ευρώπη είναι ιδανικό μέρος να μένεις. Κάνουμε το καλύτερο. Έχουμε διπλασιάσει την παρουσία μας σε όλο τον κόσμο” τόνισε ο David Kelly, σημειώνοντας ότι “θα δούμε πόσο γρήγορα θα φτάσουμε τα 100 ξενοδοχεία”, προσθέτοντας όμως, ότι καθώς, σε πέντε χρόνια η αλυσίδα έφτασε από το ένα στα 67 ξενοδοχεία, αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν θαυμάσιες ευκαιρίες για ανάπτυξη. «Αυτές τις ημέρες είχαμε πολλές συζητήσεις με επενδυτές και θα δούμε πόσο γρήγορα θα καταφέρουμε τον στόχο αυτό», σημείωσε.

Ο κ. Kelly, αναφερόμενος γενικότερα στην παρουσία της Hilton στην Ελλάδα, τόνισε ότι η χώρα παραμένει στρατηγικής σημασίας αγορά για την εταιρεία , πατώντας για την ανάπτυξή της σε τρεις πυλώνες, την ανάπτυξη σε ώριμους προοριμσούς με προσέλκυση ξενοδοχείων, από άλλα “σήματα”, την ενίσχυση της απόδοσης των συνεργατών – επενδυτών – ιδιοκτητών ξενοδοχείων και την ανάδειξη νέων προορισμών.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που ενισχύουμε περαιτέρω τη συμβολή μας στην ακμάζουσα τουριστική οικονομία της χώρας, δημιουργώντας αξία για τους πελάτες, τους συνεργάτες, τις κοινότητες και τους εργαζομένους μας», ανέφερε. «Βλέπουμε μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης για διαφορετικά brands μας σε πολλούς προορισμούς, από τα νησιά έως τα αστικά κέντρα». Ο ίδιος ανέφερε ότι το ενδιαφέρον του ομίλου όσον αφορά τα αστικά κέντρα εστιάζει τόσο στους εδραιωμένους προορισμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και ανερχόμενους προορισμούς εντός του λεκανοπεδίου όπως ο Πειραιάς ή στην Περιφέρεια, το Ηράκλειο και τα Χανιά.

Όπως τόνισε έχουμε ανάπτυξη επίσης σε εδραιωμένους προορισμούς όπως στην Κέρκυρα όπου έχει δρομολογηθεί το νέο άνοιγμα του 2026, αλλά και στη Μύκονο. «Μας ενδιαφέρουν όμως και άλλοι προορισμοί που κατατάσσονται στους ανερχόμενους, στο Βόρειο Αιγαίο, την Πελοπόννησο, σε μικρά νησιά στις Κυκλάδες, επίσης σε λιγότερο αναπτυγμένους προορισμούς όπως η Σύρος.

Σε ερώτημα για τη διπλή συμφωνία που είχε ανακοινωθεί το 2022 με τον όμιλο Δουζόγλου για το ιστορικό «Πεντελικόν» στην Κηφισιά αλλά και το έτερο ξενοδοχείο στο Μικρολίμανο στον Πειραιά (Μιστράλ), ιδιοκτησίας επίσης του επιχειρηματία από τη Βενεζουέλα, οι επιτελείς της Hilton ανέφεραν ότι πράγματι υπάρχει καθυστέρηση, ωστόσο ο όμιλος παραμένει προσηλωμένος στους στόχους και σε αυτά που έχει συμφωνήσει. Παράλληλα εξέφρασαν την ευχή το brand Hilton, να επιστρέψει στην πρωτεύουσα.

Υπάρχει λόγος που άλλαξαν οι ώρες άφιξης και αναχώρησης στα καταλύματα και λόγοι που δεν επέστρεψαν ποτέ στην 12η μεσημβρινή. iStock

Επαναπροσδιορίζοντας την πολυτέλεια στην Ελλάδα

Τα επόμενα τέσσερα χρόνια, η Hilton πρόκειται να λανσάρει δύο από τα πιο πολυτελή brands της στην Ελλάδα, το Conrad Hotels & Resorts και το Waldorf Astoria Hotels & Resorts. Ανάμεσα στα νέα αυτά ανοίγματα ξεχωρίζει το πολυαναμενόμενο Conrad Athens The Ilisian, ένα τολμηρό νέο ξενοδοχείο που γράφει τη δική του ιστορία απέναντι στην παράδοση. Με 307 δωμάτια πλημμυρισμένα με φως και τον μεγαλύτερο αριθμό σουιτών στην Αθήνα, το ξενοδοχείο προσφέρει μια νέα διάσταση στη σύγχρονη πολυτέλεια, με πανοραμική θέα στην πόλη από κάθε γωνία. Παράλληλα, το Conrad Corfu αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του το 2026, ενισχύοντας την παρουσία της Hilton στα ελληνικά νησιά. Η Hilton ανακοίνωσε επίσης το Waldorf Astoria Scarlet Bay, που θα ανοίξει το 2029 στην Πελοπόννησο. Το resort θα διαθέτει 121 δωμάτια και σουίτες με θέα στη θάλασσα, καθώς και 13 επώνυμες βίλες.

Η επιστροφή του Hilton Hotels & Resorts

Το 2026 θα σηματοδοτήσει και την επιστροφή του εμβληματικού brand Hilton Hotels & Resorts στην Ελλάδα. Το Hilton Chania Old Town Resort & Spa θα ανοίξει εγκαίρως για τη θερινή σεζόν, σε προνομιακή τοποθεσία ανάμεσα στο ζωντανό κέντρο των Χανίων και την ηλιόλουστη ακτογραμμή τους. Το ξενοδοχείο, που θα λειτουργεί όλο τον χρόνο, θα διαθέτει 85 παραθαλάσσια δωμάτια και σουίτες, όλες με ιδιωτικές πισίνες και απεριόριστη θέα στο Αιγαίο. Οι επισκέπτες θα μπορούν να χαλαρώσουν στο spa των 600 τ.μ., να απολαύσουν το roof-top pool club, ή να ασκηθούν στο πλήρως εξοπλισμένο γυμναστήριο τελευταίας τεχνολογίας.

Travel with Purpose: Φιλοξενία με ουσία

Επίσης, όπως αναφέρθηκε, “η παρουσία της Hilton στην Ελλάδα στηρίζεται στη στρατηγική Travel with Purpose, που στοχεύει στη δημιουργία θετικού αντίκτυπου, προσφέροντας μακροπρόθεσμη αξία στους ανθρώπους, τα ξενοδοχεία και τις κοινότητες όπου δραστηριοποιείται. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία ευκαιριών για τους ανθρώπους, την προώθηση βιώσιμων μορφών διαμονής και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των τοπικών κοινωνιών μέσα από υπεύθυνη λειτουργία. Η Hilton καταγράφει και αξιολογεί τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο κάθε ενός από τα 9.000 ξενοδοχεία της παγκοσμίως μέσω του LightStay, του ιδιόκτητου και βραβευμένου συστήματός της για τη μέτρηση βιωσιμότητας.”

Η Hilton (NYSE: HLT) διαθέτει χαρτοφυλάκιο 25 ξενοδοχειακών brands παγκόσμιας κλάσης, που περιλαμβάνει 9.000 μονάδες και πάνω από 1,3 εκατομμύρια δωμάτια σε 141 χώρες και περιοχές. Έχει υποδεχθεί περισσότερους από 3 δισεκατομμύρια επισκέπτες στην ιστορία της που ξεπερνά τα 100 χρόνια. Η εταιρεία έχει αναδειχθεί Νο.1 Κορυφαίος Εργοδότης στον Κόσμο από το Great Place to Work και το Fortune, ενώ έχει αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στους Δείκτες Βιωσιμότητας Dow Jones. Η Hilton έχει εισαγάγει τεχνολογικές καινοτομίες αιχμής για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών, όπως το Digital Key Share, οι αυτοματοποιημένες δωρεάν αναβαθμίσεις δωματίων και η δυνατότητα κράτησης συνδεόμενων δωματίων με επιβεβαίωση.

Οικονομικά στοιχεία

Να σημειωθεί ότι τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 421 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο. Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 976 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο. Τα προσαρμοσμένα EBITDA για ολόκληρο το έτος προβλέπεται να κυμανθούν μεταξύ 3.685 εκατομμυρίων δολαρίων και 3.715 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα