Black Friday: Τρεις κινήσεις για επιτυχημένες αγορές

Διαβάζεται σε 7'
Black Friday
Black Friday ISTOCK

Για να πιάσουν τόπο οι μέρες των εκπτώσεων αλλά και να κρατηθούν σε “σειρά” οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί οι καταναλωτές θα πρέπει να προετοιμαστούν σωστά.

H “D- Day” του Νοεμβρίου για το λιανεμπόριο, η Black Friday, είναι εδώ. Τις τελευταίες ημέρες οι καμπάνιες προβολής των μεγάλων αλυσίδων του λιανεμπορίου κλιμακώθηκαν, ενώ και τα μικρότερα καταστήματα προετοιμάστηκαν κατάλληλα με αναγραφές στις βιτρίνες τους, αλλά και με καθορισμού του κωδικολογίου τους, που θα τύχει εκπτώσεων.

Με δεδομένο, το κλίμα αυτό, οι καταναλωτές, σε μια δύσκολη συγκυρία πληθωρισμού, έχουν σήμερα την ευκαιρία να επωφεληθούν των εκπτώσεων και των προσφορών για να καλύψουν, με τις βέλτιστες τιμές, ανάγκες τους.

Μικρή βελτίωση στην πρόθεση για μείζονες αγορές

Να σημειωθεί ότι με βάση, την Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον Οκτώβριο, η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.) ενισχύθηκε ήπια με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -41,6 (από -46,3) μονάδες. Το 51% (από 53%) των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, ενώ το 6% (από 4%) αναμένει το αντίθετο. Οι ευρωπαϊκοί δείκτες διαμορφώθηκαν στις -13,8 μονάδες στην ΕΕ και στις -14,7 μονάδες στην Ευρωζώνη.

Μικρή, ωστόσο, υποχώρηση καταγράφηκε στο δείκτη της πρόθεσης πραγματοποίησης σημαντικών δαπανών για βελτίωση/ανανέωση της κατοικίας εντός των επόμενων 12 μηνών, ο οποίος διαμορφώθηκε τον Οκτώβριο στις -77,7 (από -74,6) μονάδες. Οι ευρωπαϊκοί δείκτες διαμορφώθηκαν στις -47,2 (από -46,8) μονάδες και στις -49,6 (από – 49,1) μονάδες στην Ευρωζώνη. Το ποσοστό των νοικοκυριών στην Ελλάδα που στην ΕΕ δηλώνει ότι είναι αρκετά ή πολύ πιθανό να πραγματοποιήσει σημαντικές δαπάνες αυτού του είδους εντός ενός έτους διαμορφώθηκε στο 9,2% από 11,2% το προηγούμενο τρίμηνο.

ISTOCK

Οι τρεις κινήσεις

Στο φόντο αυτό, για να πιάσουν τόπο οι μέρες των εκπτώσεων αλλά και να κρατηθούν σε “σειρά” οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί οι καταναλωτές θα πρέπει να προετοιμαστούν σωστά. Τρεις κινήσεις “κλειδώνουν”, με βάση παράγοντες της αγοράς, επιτυχημένες αγορές.

Η πρώτη κίνηση έχει να κάνει με την καταγραφή των αναγκών που καλείται, στη συγκεκριμένη εκπτωτική περίοδο, να καλύψει το κάθε νοικοκυριό. Ουσιαστικά καθένας και κάθε μια προσεκτικά θα πρέπει να προσδιορίσει το το “θέλω” του και τις δυνητικές ανάγκες του/της.  Ακόμη και αγορές που ενδεχομένως επισπευσθούν, ένεκα των εκπτώσεων, θα πρέπει να προσδιοριστούν επακριβώς, ώστε να μην ξεφύγουν οι “λογαριασμοί”.

Η δεύτερη κίνηση έχει να κάνει με την έρευνα αγοράς. Βασικό σημείο, ουσιαστικά, για επιτυχημένες αγορές κατά την Black Friday έχει να κάνει με τον προσδιορισμό της τιμής προσφοράς για κάθε κωδικό που ενδιαφέρει. Ουσιαστικά, θα πρέπει οι καταναλωτές να “ζυγίσουν” τις αρχικές τιμές και να δουν κατά πόσο η σημερινή έκπτωση είναι “γενναία” και επομένως αν συμφέρει να προβούν σε αγορές.

Παράλληλα θα πρέπει οι καταναλωτές να έχουν κατά νου, στη διαδικασία έρευνας αγοράς, να συγκρίνουν ομοειδή προϊόντα και κωδικούς, ανά κατάστημα. Έτσι μόνο μπορούν εκτιμήσουν σωστά για την ανταγωνιστική τιμή στα προϊόντα που προσφέρονται. Επίσης, θα πρέπει να είναι οι καταναλωτές προσεκτικοί τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς

Τρίτη βασική κίνηση έχει να κάνει με την οργάνωση της επίσκεψης στο κατάστημα που έχει την προσφορά. Ουσιαστικά θα πρέπει να επιλέξουν, ακόμη και με μια πρότερη έρευνα, τις ώρες που θα πρέπει να επισκεφτούν το κατάστημα, ώστε και να βρουν το προϊόν που τους ενδιαφέρει, αλλά και να αποφύγουν χρονοβόρες διαδικασίες. Παράλληλα, ειδικά, για αγορές, μέσω διαδικτύου θα πρέπει να υπάρχει προσοχή για τους ιστοτόπους, απ  όπου θα γίνουν οι αγορές.

Black Friday INTIME NEWS

“Παγίδες”

Στο μεταξύ, με βάση όσα αναφέρει, η  Check Point Research καταγράφεται έκρηξη ψεύτικων ιστότοπων: Όπως αναφέρει η έρευνα, φέτος το Black Friday, οι κυβερνοεγκληματίες εντείνουν ραγδαία τη δραστηριότητά τους, δημιουργώντας μαζικά παραπλανητικούς ιστότοπους που μιμούνται γνωστά retail brands και στοχεύουν ανυποψίαστους καταναλωτές.

Σύμφωνα με νέα ευρήματα της Check Point Research (CPR), παρατηρείται ανησυχητική αύξηση στα νέα domains με θεματολογία Black Friday: 1 στα 11 από τα sites που καταχωρήθηκαν τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο αποδείχθηκε κακόβουλο, συχνά σχεδιασμένο να μιμείται αξιόπιστες εταιρείες όπως Amazon, AliExpress και HOKA.

Βασικά Ευρήματα

  • 1 στα 11 νέα Black Friday websites είναι κακόβουλο, γεγονός που υποδηλώνει μεγάλη αύξηση στις οργανωμένες απάτες που στοχεύουν στην υποκλοπή κωδικών και στοιχείων πληρωμής.
  • Οι εγκληματίες δημιουργούν μαζικά scam sites με αυτοματοποιημένα πρότυπα ονομασίας, όπως “2025+country+BlackFriday”, προσαρμόζοντας το περιεχόμενο ανά χώρα. Αυτό υποδηλώνει βιομηχανική κλίμακα στις επιχειρήσεις κυβερνοεγκλήματος — όχι μεμονωμένες phishing επιθέσεις.
  • 1.519 νέα domains σχετιζόμενα με Amazon/AliExpress/Alibaba καταχωρήθηκαν μόνο τον Οκτώβριο — αύξηση 24% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο (1.288 domains) και 12% σε ετήσια βάση. Από αυτά, 1 στα 25 χαρακτηρίστηκε ως κακόβουλο.

Τι Σημαίνουν τα Ευρήματα για την Κυβερνοασφάλεια και τους Καταναλωτές

Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι εποχικές καταναλωτικές τάσεις λειτουργούν πλέον ως καταλύτης για οικοσυστήματα απάτης που εξελίσσονται γρήγορα — συχνά με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης. Οι κυβερνοεγκληματίες εκμεταλλεύονται την ταχύτητα και τη μαζικότητα, αποσπώντας στοιχεία πιστωτικών καρτών, κωδικούς πρόσβασης και προσωπικά δεδομένα πριν καν καταλάβει ο χρήστης ότι έχει εξαπατηθεί.

Χάρη στην αυτοματοποίηση και την επαναχρησιμοποίηση έτοιμων προτύπων, οι δράστες δεν χρειάζεται να είναι έμπειροι προγραμματιστές. Μπορούν να αναπαράγουν την ίδια απάτη ξανά και ξανά, προσαρμόζοντας κάθε site στη χώρα και στο εκάστοτε shopping event — επεκτείνοντας έτσι την εμβέλεια και τις πιθανότητες επιτυχίας τους.

Black Friday
Black Friday INTIME

Στο μεταξύ, ο  Omer Dembinsky, Data Group Manager στην Check Point Research δήλωσε ότι: «Οι φετινές επιθέσεις για το Black Friday δεν είναι απλώς περισσότερες — είναι εξυπνότερες, πιο στοχευμένες και πλήρως αυτοματοποιημένες. Οι πιο επιτυχημένες απάτες εκμεταλλεύονται τη χρονική συγκυρία, την εξοικείωση με τα brands και την παρόρμηση της στιγμής. Οι εγκληματίες χρησιμοποιούν τεχνικές μαζικής παραγωγής domains, αντιγραφής εμπορικών σημάτων και AI-based templating, δημιουργώντας ψεύτικα e-shops πιο γρήγορα από ό,τι μπορούν οι retailers να τα κατεβάσουν. Η καλύτερη άμυνα είναι η πρόληψη: μην εμπιστεύεστε έναν Black Friday σύνδεσμο μόνο επειδή φαίνεται αληθινός — ελέγξτε το domain, χρησιμοποιήστε εργαλεία ασφαλείας που αξιολογούν νέα sites και σκεφτείτε δύο φορές πριν εισάγετε τα στοιχεία της κάρτας σας· μπορεί να απέχετε ένα κλικ από το να παραδώσετε την ψηφιακή σας ταυτότητα».

Σχετικό Άρθρο

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα