Σε λειτουργία ξανά ο αγωγός πετρελαίου Θεσσαλονίκης-Σκοπίων

Σε λειτουργία ξανά ο αγωγός πετρελαίου Θεσσαλονίκης-Σκοπίων

Εντός των επόμενων εβδομάδων θα τεθεί ξανά σε λειτουργία αλλά με νέο σχεδιασμό, ο αγωγός πετρελαίου Θεσσαλονίκης-Σκοπίων. Αντί για αργό πετρέλαιο θα μεταφέρει έτοιμα πετρελαϊκά προϊόντα

Σε λειτουργία αναμένεται να τεθεί και πάλι μέσα στις επόμενες εβδομάδες ο αγωγός πετρελαίου Θεσσαλονίκης-Σκοπίων, ο οποίος ωστόσο θα μετατραπεί και αντί για αργό πετρέλαιο θα μεταφέρει πετρελαϊκά προϊόντα.

Ο αγωγός ήταν ανενεργός εδώ και ενάμιση χρόνο, με εξαίρεση μία σύντομη περίοδο στο μεσοδιάστημα, καθώς το διυλιστήριο ΟΚΤΑ στα Σκόπια, που ανήκει στον όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων είχε διακόψει τις εργασίες διύλισης γιατί ήταν επιζήμιες λόγω των συνθηκών που δημιουργήθηκαν στην αγορά.

Τα ΕΛ.ΠΕ. ωστόσο έκριναν ότι με τη μετατροπή του αγωγού θα μειωθεί το κόστος, κάτι που άνοιξε το δρόμο για την επαναλειτουργία του. Σύμφωνα με εφημερίδα των Σκοπίων μάλιστα, που επικαλείται πηγές της ΟΚΤΑ, με το νέο σχεδιασμό δεν θα υπάρξει μείωση του προσωπικού ενώ θα επανέλθει η κερδοφορία και θα εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα της επιχείρησης.

Ο αγωγός, που έχει διαχειρίστρια την εταιρία Vardax SA, άρχισε να λειτουργεί το 2002 και μετέφερε πετρέλαιο από το διυλιστήριο των ΕΛ.ΠΕ στη Θεσσαλονίκη στο διυλιστήριο ΟΚΤΑ στα Σκόπια. Στη διαχειρίστρια εταιρία συμμετέχει με ποσοστό 80% η ΕΛΠΕΤ-ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΑΕ, που είναι θυγατρική των ΕΛ.ΠΕ. και το δημόσιο της ΠΓΔΜ με ποσοστό 20%.

Το διυλιστήριο ΟΚΤΑ είχε διακόψει τη διύλιση καθώς ήταν ασύμφορη λόγω της παλαιάς τεχνολογίας που διέθετε, παράγοντας 35% μαζούτ, το οποίο έχει χαμηλή προστιθέμενη αξία και δύσκολα πλέον μπορεί να διατεθεί. Επίσης, τα τελευταία δύο χρόνια η τιμή του αργού πετρελαίου στην Ευρώπη έχει ακριβύνει, οι εισαγωγές μειώθηκαν και τα περιθώρια διύλισης διαμορφώθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, με αποτέλεσμα να κλείσουν πολλά διυλιστήρια στην ήπειρο.

Να σημειωθεί ότι ο εκπρόσωπος του δημοσίου της ΠΓΔΜ στη Vardax SA τάχθηκε κατά της μετατροπής του αγωγού, για συμβολικούς κυρίως λόγους.

“Η ΟΚΤΑ υπέβαλε αίτημα στην κυβέρνηση για την έγκριση της μετατροπής του αγωγού. Παρά το γεγονός ότι η θέση μας δεν μπορεί να επηρεάσει την τελική απόφαση , επειδή έχουμε μόνο το 20% των μετοχών στη ” Vardax “, ο εκπρόσωπος μας ψήφισε αρνητικά, κυρίως ως προληπτικό μέτρο, ώστε, σε μία άλλη συγκυρία, να μην χρησιμοποιηθεί αυτό ως επιχείρημα ότι η κυβέρνηση έχει συμφωνήσει με τη διακοπή των εργασιών του διυλιστηρίου” δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης των Σκοπίων Βλάντιμιρ Πέσεβσκι.

(Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα