Grand Prix Μαλαισίας

Το AUTO 24 ακολουθεί το ταξίδι της Formula 1 που κάνει δεύτερη στάση στη Μαλαισία
- 03 Απριλίου 2009 11:38
Αν πάντως τα καταφέρει ξανά, τότε θα γίνει η πρώτη ομάδα στην ιστορία της Φόρμουλας 1 που θα έχει κάνει το 1-2 στους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς. Οι Άγγλοι «σφύριξαν» την πληροφορία στον Ρος Μπρον και αυτός απάντησε: «Αυτό είναι ενδιαφέρον!». Μονάχα η Alfa Romeo έχει κερδίσει τους δύο πρώτους αγώνες σε μία σεζόν (σ.σ. το 1950), αλλά οι Ιταλοί δεν έκαναν το 1-2 τότε στη δεύτερη κούρσα, στο Μόντε Κάρλο.
Οι ταχύτεροι κερδίζουν
Μία πληροφορία που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι Τζένσον Μπάτον και Ρούμπενς Μπαρικέλο (σ.σ. που έχουν περάσει επτά χρόνια που ένας εξ αυτών βρέθηκε στο βάθρο στον συγκεκριμένο αγώνα) δηλαδή οι πρωταγωνιστές των τελευταίων ημερών, είναι ότι από τις δέκα φορές που έχει φιλοξενηθεί αγώνας στη Φόρμουλα 1 στη Μαλαισία, τις πέντε νικητής αναδείχθηκε ο κάτοχος της πολ ποζίσιον.
Ο μοναδικός άνθρωπος που είδε νίκη χωρίς να βρεθεί στις δύο πρώτες σειρές της εκκίνησης ήταν ο Κίμι Ραϊκόνεν το 2003. Ο Φινλανδός οδηγός πήρε την πρώτη νίκη στην καριέρα του με τη McLaren Mercedes, ξεκινώντας από την έβδομη θέση (4η σειρά). Πέρυσι αναδείχθηκε νικητής με τη Ferrari.
Αντίθετα, ο Φελίπε Μάσα βρέθηκε στην πολ ποζίσιον τα δύο προηγούμενα χρόνια, αλλά ο αγώνας δεν του βγήκε. Το 2007 ήταν πέμπτος και πέρυσι τέθηκε εκτός αγώνα από δικό του λάθος.
Πάντως η Ferrari και η Renault είναι οι μοναδικές ομάδες που έχουν βρεθεί στην πρώτη σειρά της εκκίνησης από το 1999 μέχρι σήμερα. Η Renault βέβαια χάρη κυρίως στον Φερνάντο Αλόνσο που έχει μία ιδιαίτερη σχέση με αυτή την πίστα. Την έχει χαρακτηρίσει μάλιστα ως την αγαπημένη του, επισήμανση που προτιμούν να αγνοήσουν οι Ισπανοί (σ.σ. με Βαρκελώνη και Βαλένθια).
Φάκελος Αλόνσο
Μαζί με τον Ραϊκόνεν μοιράζονται το ρεκόρ του οδηγού που έχει κερδίσει στη Μαλαισία με δύο διαφορετικές ομάδες. Ο Ισπανός νίκησε το 2005 με τη Renault από την πολ ποζίσιον και το 2007 με τη McLaren Mercedes. Ήταν… πό(ου)λμαν το 2003 όταν και ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο.
Μία νίκη για τη γαλλική ομάδα σημείωσε και ο Τζιανκάρλο Φιζικέλα το 2006. Λογικά αυτό ήταν το τελευταίο 10άρι στην καριέρα του και θα λογικά (σ.σ. εκτός κι αν ο Γιάρνο Τρούλι έχει διαφορετική γνώμη) θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι να ξαναβρεθεί Ιταλός στην πρώτη θέση.
Επέτειος για τη McLaren Mercedes
Οι Αγγλογερμανοί (σ.σ. απίστευτη συμμαχία για δύο παραδοσιακά εχθρικούς λαούς) λογικά θα κόψουν μία τούρτα για να γιορτάσουν την 650η συμμετοχή της ομάδας στη Φόρμουλα 1. Λίγοι πλέον θυμούνται ότι ο σημαντικότερος άνθρωπος στην ιστορία της ομάδας δεν ήταν ούτε ο Τέντι Μάγιερ, ούτε ο Ρον Ντένις, αλλά ο ιδρυτής της, ο ευφυέστατος Νεοζηλανδός Μπρους ΜακΛάρεν που κατετάγη έκτος στο βρετανικό γκραν πρι το 1966! Μονάχα η Ferrari έχει ξεπεράσει τις 650 συμμετοχές και αυτό έγινε πολλά χρόνια πριν, στο βελγικό γκραν πρι το 2001.
Μία άλλη ομάδα που θα θέλαμε όλοι να τη δούμε να φτάνει στις 650 συμμετοχές είναι η ανεξάρτητη Williams. Mία από τις τρεις ομάδες που σύμφωνα με τις υπόλοιπες χρησιμοποιεί παράνομο αεροδυναμικό διαχυτή, αλλά έχει να πάρει βαθμό στη Μαλαισία από το 2005 όταν ο Νικ Χάιντφελντ ήταν τρίτος! Η βρετανική ομάδα έχει να βρεθεί στην πρώτη γραμμή της εκκίνησης από το 2002 και τον Χουάν Πάμπλο Μοντόγια (2ος).
Ο σερ Φρανκ Γουίλιαμς πονοκεφαλιάζει για έναν επιπλέον λόγο: Με τη γκίνια του καλύτερου οδηγού του, του Νίκο Ρόσμπεργκ που όσο γρήγορος κι αν είναι δεν έχει τερματίσει ποτέ στην πρώτη 8άδα.
Γερμανική αξιοπιστία
Ο Χάιντφελντ, η θέση του οποίου θα κινδυνεύσει στη BMW Sauber αν δεν τα πάει καλά, θα ισοφαρίσει το δικό του ρεκόρ στη Μαλαισία. Το άλλοτε πουλέν της Mercedes θα φτάσει τους 45 αγώνες χωρίς εγκατάλειψη. Το κοντέρ τρέχει από το γαλλικό γκραν πρι το 2006! Ο Γερμανός οδηγός είχε τερματίσει σε 45 συνεχόμενους αγώνες στο παρελθόν, ξεκινώντας από το γκραν πρι του Μονακό το 2002 έως βραζιλιάνικο γκραν πρι το 2004.
Συνολικά έχει εγκαταλείψει μόλις δύο φορές από ατύχημα στους τελευταίους 112 αγώνες του και μόνο τέσσερις τα επτά τελευταία χρόνια. Αν κέρδιζε και κανένα αγώνα, καλά θα ήταν.
Ρεκόρ και ο κινητήρας της Ferrari
Αυτός ο αγώνας είναι γεμάτος επετείους. Αν έστω ένα μονοθέσιο με κινητήρα Ferrari, δηλαδή ή οι «κόκκινοι» ή η Toro Rosso τερματίσει την Κυριακή θα σηματοδοτήσει τον 55ο συνεχόμενο αγώνα που θα βαθμολογηθεί. Οι τέσσερις οδηγοί (σ.σ. Ραϊκόνεν, Μάσα, Μπουρντέ, Μπουεμί) πηγαίνουν για ισοφάριση του… ομαδικού ρεκόρ (από το 1999 έως το 2003 στη Μαλαισία με το τρίγωνο Μίκαελ Σουμάχερ-Έντι Ιρβάιν-Ρούμπενς Μπαρικέλο).
Δύσκολα η Ferrari θα φτάσει το νούμερο του κινητήρα της Ford: 228 συνεχόμενοι τερματισμοί μέσα στους βαθμούς από τον Καναδά το 1967 (Μόσπορτ) και την Ολλανδία το 1983 (Άσεν).
Ταχύτερος γύρος=καταδίκη
Η πίστα Σεπάνγκ δεν ευνοεί το τριπλ κράουν σε έναν αγώνα δηλαδή πολ ποζίσιον+ταχύτερος γύρος+νίκη. Στη 10χρονη ιστορία του αγώνα κανένας οδηγός που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, δεν αντίκρισε πρώτος την καρό σημαία. Μια ματιά θα σας πείσει.
Χρονιά
Νικητής
Ταχύτερος Γύρος
1999 Έντι Ιρβάιν Μίκαελ Σουμάχερ
2000 Μίκαελ Σουμάχερ Μίκα Χάκινεν
2001 Μίκαελ Σουμάχερ Μίκα Χάκινεν
2002 Ραλφ Σουμάχερ Χουάν Πάμπλο Μοντόγια
2003 Κίμι Ραϊκόνεν Μίκαελ Σουμάχερ
2004 Μίκαελ Σουμάχερ Χουάν Πάμπλο Μοντόγια
2005 Φερνάντο Αλόνσο Κίμι Ραϊκόνεν
2006 Τζιανκάρλο Φιζικέλα Φερνάντο Αλόνσο
2007 Φερνάντο Αλόνσο Λιούς Χάμιλτον
2008 Κίμι Ραϊκόνεν Νικ Χάιντφελντ
Δύο πληροφορίες και κλείσαμε
Το παρθενικό γκραν πρι στη Μαλαισία το 1999 σηματοδότησε την πρώτη φορά που ο Μίκαελ Σουμάχερ καταδέχθηκε να δουλέψει για κάποιον άλλο: Στον πρώτο του αγώνα μετά το ατύχημα του στο Σίλβερστοουν (σ.σ. η ημερομηνία της διεξαγωγής του αγώνα στη Μαλαισία βρισκόταν στο τέλος του πρωταθλήματος), ο Γερμανός παραμέρισε (!) για να τερματίσει πρώτος ο Έντι Ιρβάιν. Ο Ιρλανδός διεκδικούσε τον τίτλο από τον Μίκα Χάκινεν και βέβαια δεν τον πήρε. Θα… πάθαινε εγκεφαλικό ο Σουμάχερ.
Τις 17 από τις τελευταίες 18 χρονιές ο οδηγός που στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής νίκησε στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς. Εξαίρεση αποτελεί το 2003 όταν ο Σουμάχερ νίκησε στην Ίμολα, τον 4ο αγώνα του πρωταθλήματος.